ویترین

ثبت برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک

ثبت برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک

برای ثبت برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری نداشته و این کار را به صورت آنلاین نیز می توانند انجام دهند که از طریق وب سایت اداره مالکیت معنوی http://iripo.ssaa.ir انجام میشود. برای انجام این کار نیز تکمیل یکسری فرم های آنلاین و نیز آپلود اسناد و مدارک مهم الزامی است. فایده این کار نیز آنست که متقاضیان از این طریق می توانند علاوه بر تبلیغ و شناساندن محصولات بهداشتی خود همچنین زمینه برای سوء استفاده ها از برند خود را از بین ببرند. در این مسیر نیز شما می توانید با سپردن پرونده خود به کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برند شرکتتان را با هزینه پایین و در سریعترین زمان ممکن به ثبت برسانید.

آشنایی با برند و امتیازات ثبت برند

مطمئنا تا بحال کلمه برند را بارها و بارها شنیده اید و شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که اصلا برند چیست؟ برند یا Brand به عبارت ساده تر نام، عبارت، طرح، سمبول یا هر گونه مشخصه ای است که کالا یا خدمات یک فروشنده را از کالا یا خدمات فروشنده دیگر متمایز می سازد. معمولا هم برندها در بیزینس، بازاریابی و تبلیغات به منظور شناساندن و از همه مهمتر ایجاد ارزش برای شرکت مربوطه استفاده می شود. به همین دلیل نیز موضوع ثبت برند برای شرکت ها بسیار حیاتی و مهم است.

دلایل ثبت برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک

همگان واقفند که سال 2020 با شیوع گسترده و پاندمیکی ویروس کرونا یا COVID-19 مصادف شده و این ویروس تنفسی حاد تا به حال منجر به مرگ بیش از 2 میلیون نفر در جهان شده است. به دلیل ناشناخته بودن ویژگی های این ویروس و نیز زمان بر بودن تولید واکسن جهت مقابله با همه گیری این ویروس، بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) فعلا بهترین شیوه جهت محافظت خود و جلوگیری از شیوع این بیماری استفاده از ماسک و نیز ضدعفونی کردن دستها با مواد ضدعفونی کننده است. به همین دلیل از زمان شیوع این بیماری تولید مواد ضد عفونی، الکل و ماسک در ایران و جهان چند برابر شده است.

اما فعالین عرصه تولید اینگونه محصولات بایستی بدانند که اصولا یکی از ضروریات فعالیت در این زمینه ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل و ماسک می باشد. چرا که ثبت برند محصولات بهداشتی و درمانی در ایران الزامی است. اما تولید کنندگان مواد ضد عفونی، الکل و ماسک قبل از ثبت برند خود بایستی بدانند که اخذ مجوزهای لازمه از سازمان بهداشت یا غذا و دارو امری الز امی جهت ثبت برندشان می باشد. به همین منظور نیز ارائه مدارک لازم به اداره مذکور جهت دریافت مجوزهای لازم ضروری است.

دلایل ثبت برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک

ثبت برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک برای شخصیت حقوقی

هم شخصیت های حقوقی و هم شخصیت های حقیقی این امکان را دارند که برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک خود را به ثبت برسانند. در هر صورت هر دو شخصیت قبل از ثبت برند تجاری خود بایستی مجوزهای لازم را از مراجع ذی صلاح به شرح فوق اخذ کنند. سپس آنها می توانند با مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir مراجعه کرده و نسبت به طی مراحل مربوطه و ثبت برند خود اقدام کنند. اما تنها تفاوت موجود بین این متقاضیان مربوط به مدارک ارائه شده می باشد. معمولا مدارک لازمی که باید شخصیت حقوقی جهت ثبت برند خود ارائه دهد عبارتند از:

مدارک برای ثبت برندتوضیحات مدرک
مدارک شناساییمربوط به مدیر عامل و افراد ذی امضاء
اساسنامه شرکتبه انضمام روزنامه رسمی ثبت شرکت
مجوز اخذ شدهگواهی نشانگر تایید موضوع فعالیت
کارت بازرگانیتنها برای مواقع کاربرد حروف لاتین در برند
علامت تجاریتصویر یا طرح گرافیکی ارسال شده در ابعاد 10 * 10
وکالتنامه محضریدر صورت انجام امور مربوط به ثبت برند توسط وکیل قانونی

ثبت برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک برای شخصیت حقیقی

همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، شخصیت حقیقی نیز می تواند با دریافت مجوز فعالیت از مراجع ذی صلاح و نیز مراجعه به سامانه http://iripo.ssaa.ir نسبت به ثبت برند خود در زمینه تولید و عرضه مواد ضد عفونی، الکل و ماسک اقدام کند. منتها این دسته از متقاضیان نیز بایستی از قبل یکسری مدارک را به شرح زیر تهیه و ارائه نمایند:

مدارک برای ثبت برندتوضیحات مدرک
مدارک شناساییمربوط به صاحب برند
مجوز ضروریهمانند جواز کسب یا پروانه فعالیت از سازمان بهداشت، غذا و دارو
کارت بازرگانیتنها برای مواقع کاربرد حروف لاتین در برند
علامت تجاریتصویر یا طرح گرافیکی ارسال شده در ابعاد 10 * 10
وکالتنامه رسمیدر صورت انجام امور مربوط به ثبت برند توسط وکیل قانونی
گواهی ثبتکپی برابر اصل

مراحل ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل و ماسک

برای ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل و ماسک می توان هم به صورت انفرادی (شخصیت حقیقی) و هم به صورت شرکتی (شخصیت حقوقی) اقدام نمود. اما در صورت ثبت برند به عنوان شخصیت حقوقی انجام اقداماتی از جمله ثبت شرکت در قالب شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص و سپس دریافت مجوز از سازمان بهداشت یا غذا و دارو امری الزامی است. نحوه ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل و ماسک نیز بمانند ثبت برند تجهیزات پزشکی است و افراد برای این کار می بایست به سامانه مرکز مالکیت معنوی به آدرس http://iripo.ssaa.ir مراجعه نموده و در ادامه نیز به ترتیب مراحل زیر را انجام دهند:

مراحل ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل و ماسک

در پایان نیز اخذ پیش نویس آگهی ثبت برند و درج آن در روزنامه جزء آخرین کار برای نهایی کردن ثبت برند می باشد.

هزینه و زمان ثبت برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک

ثبت خود برند که به صورت آنلاین انجام شده و مدت این فرآیند از زمان ارسال درخواست نیز کلا 45 روز (15 روز جهت ممیزی لازم در سیستم و 30 روز هم جهت انتشار آگهی در رورنامه) می باشد. گواهی ثبت برند مربوطه نیز تا 10 سال معتبر است ولی از مزیت تمدید مجدد هم برخوردار است. ضمنا هزینه این ثبت شخصی برند در سال 99 حدود 1000000 تومان است که در صورت ثبت توسط وکیل حقوقی بایستی هزینه های مشاوره و نیز انجام امور را بایستی بدان اضافه کرد.

کلا اخذ مجوزهای فعالیت از سازمان غذا و دارو و نیز ثبت برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک در حالت عادی یک کار حقوقی پیچیده و زمانبری است. از همین رو ما به هموطنان گرامی توصیه می کنیم که برای اخذ مجوز و نیز ثبت برند محصولات بهداشتی خود از خدمات مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره جویند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *