ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در آندورا

رشته پزشکی در آندورا

رشته پزشکی در آندورا یکی از گزینه هایی است که شاید برای عده اندکی یک گزینه ایده آل برای رسیدن به کشورهای اروپایی باشد. باید در نظر داشت که در حال حاضر، آندورا یکی از کشورهای نسبتا گران اروپایی برای تحصیل ایرانی ها است. زمان که صحبت از گروه پزشکی در میان باشد، این هزینه ها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، انتخاب این کشور نمی تواند چندان مطرح باشد. البته باید به این نکته اشاره داشت که بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور، حتی نام این کشور را نیز نشنیده اند.

  • آیا تحصیل پزشکی در آندورا مناسب است؟
  • هزینه های تحصیل رشته پزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا جایگزین های بهتری نسبت به آندورا برای تحصیل در این رشته وجود دارد؟
  • مزایا و معایب تحصیل پزشکی در این کشور چیست؟
  • روند سختی برای دریافت پذیرش از این کشور وجود دارد؟

باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، آندورا در جمع گزینه های ایده آل تحصیل پزشکی نیست. این موضوعی است که باید به آن به صورت ویژه توجه داشت. انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی شاید یک سکوی پرتاب باشد، اما بهترین گزینه نخواهد بود. به همین دلیل است که باید در بین گزینه های دیگر اروپایی نیز تحقیق کرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد تا اطلاعات تکمیلی در این رابطه را ارائه کنند.

بررسی شرایط تحصیل رشته پزشکی در آندورا

آندورا یکی از کشورهای اروپایی است که امکان تحصیل در رشته پزشکی را نیز فراهم کرده است. دانشجویان به صورت بسیار محدود می توانند در این رشته پذیرش دریافت کنند. فراتر از دریافت پذیرش، چالش اصلی می تواند دریافت ویزای تحصیلی این کشور باشد. به همین دلیل است که باید پیش از دریافت پذیرش، از رزومه قوی و تمکن مالی خود برای تحصیل در این کشور با خبر بود.


دانشجویان در یک دوره 6 ساله در این کشور و تنها در دانشگاه آندورا می توانند به خواسته خود برسند. این موضوعی است که رقابت برای دریافت پذیرش در این رشته را بسیار سخت تر می کند. هزینه های تحصیل در این رشته در حدود 7200$  تا 8300$ (دلار) برای هر سال تحصیلی است که حدودا 250% بیشتر از سایر رشته های تحصیلی در این کشور است. با چنین مبلغی می توان گفت که دانشگاه های زیادی در سطح جهان و اروپا وجود دارد که می توان آن ها را برای آینده خود انتخاب کرد.

فرایند تحصیل پزشکی در آمریکا

معایب و مزایای تحصیل پزشکی در آندورا

باید به این نکته توجه داشت که ورود به آندورا به عنوان دانشجوی پزشکی می تواند چالش هایی را به همراه داشته باشد. برخی از مهم ترین این چالش ها عبارتند از:

  • هزینه های بالای تحصیل
  • کیفیت نه چندان خوب آموزش پزشکی
  • عدم پذیرش مدرک تحصیلی در ایران
  • هزینه های بالای زندگی
  • شرایط سخت دریافت ویزای تحصیلی
  • دسترسی دشوار به رشته پزشکی در این کشور

معایب و مزایای تحصیل پزشکی در آندورا

جایگزین های اصلی پزشک شدن خارج از آندورا

برای این که فرد بتواند در آندورا ادامه تحصیل دهد، یک گزینه بیشتر پیش روی خود ندارد. با این حال، خارج از آندورا گزینه های زیادی برای تبدیل شدن به پزشک وجود دارد. در این شرایط است که باید آن ها را مورد ارزیابی نیز قرار داد. برخی از بهترین کشورهای اروپایی که با هزینه های کم تر می توان تحصیل پزشکی در آن ها را با کیفیت بالاتر تجربه کرد عبارتند از:

بهترین جایگزین های رشته پزشکی در آندورا

در چنین شرایطی فرد باید خود به این نتیجه برسد که کدام کشور برای او می تواند یک گزینه ایده آل و بهتر باشد.

شرایط پزشک شدن در مجارستان به جای آندورا

یکی از گزینه های نه چندان ارزان قیمتی که در اروپا برای تحصیل رشته پزشکی به جای آندورا وجود دارد، مجارستان است. این کوشر دوره های پیش پزشکی را نیز برگزار می کند. در چنین شرایطی است که می توان انتظار داشت که فرد مسیر ساده تری برای تحصیل خود داشته باشد. با این وجود، با توجه به هزینه هایی که در این کشور وجود دارد، باید به دانشجویان گفت که تمکن مالی آن ها برای تحصیل در این کشور بسیار مهم است. انتخاب این کشور فقط به افرادی توصیه می شود که از تمکن مالی نسبی برخوردار هستند و نیازی به بورسیه های تحصیلی ندارند.

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالاتی درباره رشته پزشکی در آندورا

برخی از مهم ترین سوالاتی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل رشته پزشکی کدام است؟ دانشگاه آندورا بهترین گزینه تحصیلی در این کشور است.
  • هزینه های تحصیل رشته پزشکی در این کشور چقدر است؟ به طور متوسط 7000$ (دلار) در سال به عنوان شهریه و حدود 900$ (دلار) در ماه برای هزینه های زندگی دانشجویان در این کشور باید در نظر گرفته شود.
  • چرا رشته پزشکی در آندورا توصیه نمی شود؟ گزینه های بسیار زیادی در جهان وجود دارد که نسبت به آندورا شرایط بهتری دارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *