ویترین

رشته پزشکی در الجزایر

رشته پزشکی در الجزایر

رشته پزشکی در الجزایر یکی از مهم ترین گروه های آموزشی در این کشور به حساب می آید و توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده است. باید به این نکته توجه داشت که شرایط تحصیل در الجزایر متفاوت از بسیاری از کشورهای جهان است و مسیر پذیرش در آن نیز چندان دشوار نیست. افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند با آسودگی خاطر خود را برای رسیدن به جایگاه پزشکی آماده کنند چراکه محدودیت های موجود در بسیاری از کشورها در آن دیده نمی شود. مسیر مهاجرت تحصیلی به این کشور نسبتا هموار است و این مسئله می تواند از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد.

پزشکی نه تنها در الجزایر بلکه در بسیاری از کشورهای جهان از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به دلیل مهاجرت، الجزایر یکی از کشورهایی است که به نیروی متخصص در زمینه های مختلف نیاز دارد. پزشکی یکی از حوزه های کاری در الجزایر است که به شدت با کمبود نیروی کار روبرو شده است. افرادی که این رشته را برای خود انتخاب می کنند، می توانند آینده شغلی مناسبی در این کشور داشته باشند. برای درک بهتر این موضوع، شرایط تحصیل رشته پزشکی در الجزایر در این گفتار توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی می شود.

  • چه مسیری برای تحصیل رشته پزشکی در الجزایر وجود دارد؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، به کار در این کشور مشغول شد؟
  • مدرک دریافتی الجزایر در ایران اعتبار دارد؟
  • برای تحصیل در رشته پزشکی در این کشور چه هزینه هایی باید پرداخت شود؟

تحصیل پزشکی در دانشگاه اوران الجزایر

دانشگاه اوران (جامعه وهران) یکی از دانشگاه های الجزایر است که یک دوره کارشناسی پزشکی را ارائه می کند. یکی از مهم ترین مزیت های انتخاب این دوره آن است که نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نیست و دانشجویان بر اساس نمرات خود در دوره دبیرستان سنجیده می شوند. دوره آموزش پزشکی این دانشگاه در 6 ترم تحصیلی و به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان در این دوره با جراحی پزشکی آشنا می شوند و باید به این نکته توجه داشته باشند که این دوره با دوره های پزشکی عمومی متفاوت است.

هزینه تحصیل در هر ترم تحصیلی برای دانشجویان خارجی نزدیک به 600€ (یورو) است. برای زندگی دانشجویی نیز باید در حدود 300€ (یورو) در ماه را نیز در نظر گرفت. امکان نسبتا خوبی برای کاریابی در این منطقه برای دانشجویان خارجی وجود دارد که می تواند هزینه های زندگی را تامین کند. برای تحصیل در این رشته، مدرک A-level نیاز خواهد بود.

تحصیل پزشکی در دانشگاه اوران الجزایر

رشته پزشکی در دانشگاه بجایه در الجزایر

یکی دیگر از گزینه هایی که دانشجویان خارجی در الجزایر با آن روبرو خواهند بود، دانشگاه بجایه است است. این دوره همان چیزی است که از آن به عنوان پزشکی عمومی یاد می شود. دوره تحصیل در این رشته 7 سال به طول می انجامد که شامل دوره کارآموزی در محیط دانشگاه نیز می شود. این دوره هم به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی برگزار می شود و از مزایای ثبت نام در این دوره به حساب می آید.

تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا

اطلاعات کلی در رابطه با تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه بجایه عبارتند از:

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه بجایه الجزایر

افرادی که این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که شهریه آن ها در آغاز هر ترم تحصیلی دریافت می شود. شهریه هر ترم تحصیلی نیز 560€ (یورو) در نظر گرفته شده است که در سطح الجزایر نیز قیمتی کم نظیر به حساب می آید. یکی از مزیت های انتخاب این دانشگاه آن است که به دانشجویان با معدل بالا پیشنهادهای کاری ارائه می کند. برای تحصیل در این دانشگاه، دانشجویان باید مدرک زبان مورد نیاز با دانشگاه را در دو زبان فرانسه و انگلیسی ارائه کنند که کمی روند تحصیل را دشوار می کند.

برای دریافت پذیرش از این دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون های ورودی که در اکثر دانشگاه های جدید رایج است نیازی نیست. این مسئله می تواند به افراد کمک کند که با آسودگی خاطر آن را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در این مسیر می توان امتیازهای اضافه دیگری را نیز به دست آورد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی الجزایر

شرایط کار پزشکان در الجزایر

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، پزشکان برای کار در الجزایر فرصت مناسبی خواهند داشت. توصیه اکید به متقاضیان اقامت در الجزایر آن است که زبان فرانسه را به خوبی بیاموزند تا شرایط کار آن ها فراهم شود. زبان عربی نیز در این کشور رواج دارد و بسیاری می توانند به آن صحبت کنند.

افرادی که دوره تحصیلی خود را با موفقیت به پایان برسانند، می توانند در این کشور به کار نیز مشغول شوند. البته که ورود به دوره تخصص پزشکی نیز می تواند منجر به افزایش شانس آن ها برای کاریابی در الجزایر شود. در حال حاضر می توان گفت که یک پزشک در الجزایر درآمد بسیار خوبی را به دست می آورد که در مقایسه با درآمد 180000DZD (دینار الجزایر) که متوسط درآمدی این کشور است بسیار مناسب تر است. متوسط درامد پزشکان به 450000 DZD (دینار الجزایر) نیز می رسد و بیشینه آن از 800000 DZD (دینار الجزایر) نیز تجاوز می کند.

در چننی شرایطی اگر شما نیز به دنبال راهکاری برای مهاجرت به کشورهای برتر برای زندگی ایده آل در خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *