ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در لیتوانی

رشته پزشکی در لیتوانی

رشته پزشکی در لیتوانی از گزینه های نسبتا مناسبی است که برخی از افراد در سطح قاره اروپا می توانند به آن توجه داشته باشند. برای بسیاری از افراد مهم است که بتوانند در یکی از کشورهای خوزه شنگن تحصیل کنند. همین مسئله سبب می شود که کشورهای درجه دوم این کشور مانند لیتوانی مهم تر جلوه کنند. باید در نظر داشت که در شرایط کنون، انتخاب کشوری مانند لیتوانی برای تحصیل چندان منطقی نیست اما در رشته پزشکی دانشگاه هایی وجود دارد که بتوان آن را برای خود انتخاب کرد. روند مهاجرت تحصیلی به این کشور مناسب است و می توان آن را برای بسیاری از افراد ارزشمند دانست.

  • شرایط تحصیل رشته پزشکی در لیتوانی چیست؟
  • آیا می توان لیتوانی را گزینه مناسبی برای تحصیل در این رشته دانست؟
  • آیا امکان تحصیل در این رشته به عنوان دانشجو بین المللی وجود دارد؟
  • زبان تحصیل رشته پزشکی در این کشور چیست؟
  • هزینه های تحصیل رشته پزشکی در این کشور چقدر است؟

باید به این نکته اشاره کرد که لیتوانی یکی از کشورهایی است که برخی از دانشگاه های آن مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز قرار دارد. به همین دلیل است که می توان تحصیل در آن را برای دانشجویان ایرانی ارزشمند دانست. در شرایط کنونی باید به این نکته توجه داشت که دانشجویان ایرانی از طریق لیتوانی می توانند اقامت یکی از کشورهای حوزه شنگن را نیز به دست آورند. در راستای اهمیت بالایی که این موضوع دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحات کامل تری را ارائه خواهند کرد.

دانشگاه های برتر رشته پزشکی در لیتوانی

در لیتوانی دانشگاه ها نتوانسته اند رتبه های درجه اول را به دست آورند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد ممکن است توجه به آن نداشته باشند. می توان در این رابطه به این نتیجه رسید که لیتوانی بیش از این که یک مقصد عالی برای تحصیل باشد، یک پل ورود به حوزه شنگن به حساب می آید که شرایط خاص خود را دارد.


بهترین دانشگاه های لیتوانی برای این که فرد بتواند رشته پزشکی را در آن ها تجربه کند عبارتند از:

  • دانشگاه ویلنیوس در رتبه 938 جهان
  • دانشگاه علوم پزشکی لیتوانیایی در رتبه 1190
  • دانشگاه تکنولوژی کاناس در رتبه 1790
  • دانشگاه ورزشی لیتوانیایی در رتبه 2787
  • دانشگاه تکنولوژی گدیمیناس در رتبه 2909

در بین 6500 دانشگاه برتر جهان، نام 10 دانشگاه دیگر این کشور نیز دیده می شود. همین مسئله سب شده است که از نظر علمی، لیتوانی به کشور تراز اول تبدیل نشود. به طور کلی دو دانشگاه در لیتوانی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند که عبارتند از:

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در لیتوانی

 

در حقیقت در صورتی که دانشجویان ایرانی در این دانشگاه ها به ادامه تحصیل مشغول شوند، می توانند برای کار به ایران بازگردند.

شرایط تحصیل پزشکی در لیتوانی

از ابتدای نوامبر هر سال، دانشجویان می توانند برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های لیتوانی اقداماتی را انجام دهند. دانشجویان خارجی باید در دوره های انگلیسی این رشته تحصیل کنند. گواهی ریز نمرات و نتیجه آزمون نهایی باعث می شود که فرد بتواند در این کشور به پذیرش نهایی دست پیدا کند. باید در نظر داشت که آزمون توسط دانشگاه ها برگزار می شود که به صورت چند گزینه ای است. در برخی از دانشگاه ها، این آزمون فقط شامل دروس شیمی و زیست می شود. این آزمون که 60 سوال را شامل می شود، در 90 دقیقه برگزار خواهد شد.

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

در برخی از دانشگاه های این کشور امکان شرکت در رشته پزشکی بدون آزمون نیز وجود دارد. افرادی که با نمرات بالا از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشند، می توانند بدون شرکت در آزمون نیز به خواسته خود برسند. در این رابطه، دانشگاه است که می تواند نتیجه گیری نهایی را داشته باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در لیتوانی

هزینه های تحصیل پزشکی در لیتوانی

یکی از موضوعاتی که حتما باید به آن توجه داشت، هزینه هایی است که دانشجویان در لیتوانی باید به عنوان دانشجوی خارجی پرداخت کنند. به طور متوسط باید در نظر داشت که شهریه دانشگاه های لیتوانی می تواند بین 4500€ تا 15600€ (یورو) در سال متفاوت باشد. این هزینه ها معمولا در دو سال آخر تحصیل دانشجویان بیشتر می شود. می توان گفت که ماهانه 700€ (یورو) نیز برای زندگی دانشجویی در این کشور نیاز خواهد بود که می تواند زندگی دانشجویان را نسبتا ارزان قیمت جلوه دهد. کار دانشجویی برای خارجی ها به صورت نیمه وقت در دسترس است و می توان هزینه های خود را بهتر کنترل کرد.

فرایند تحصیل رشته پزشکی در ترکیه

در صورتی که به دنبال تحصیل در بهترین شرایط برای خود هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا بتوانند در این زمینه کمک های بیشتری به شما کنند.

پرسش هایی درباره رشته پزشکی در لیتوانی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • دوره آموزش پزشکی در این کشور چقدر به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی 6 ساله است که شامل دوره های کارآموزی نیز می شود.
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در این کشور چقدر است؟ این هزینه ها را می توان بین 4500€ تا 15000€ (یورو) در سال دانست.
  • آیا دانشگاه های لیتوانی در این رشته شرایط مناسبی دارند؟ به طور کلی باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های پزشکی لیتوانی از نظر جایگاه علمی، شرایط چندان مناسبی ندارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *