ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در مکزیک

رشته پزشکی در مکزیک

رشته پزشکی در مکزیک یکی از گروه های آموزشی است که احتمال موفقیت در آن کم نیست و کیفیت نسبتا مناسبی را ارائه می دهد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که تحصیل پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی است. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، بسیاری از دانشگاه های این کشور، فقط زبان اسپانیایی را ارائه می کنند. در حال حاضر، دانشگاه های مکزیک در رشته های مرتبط با علوم پزشکی، به راحتی با زبان انگلیسی نیز در دسترس هستند. به همین دلیل است که دغدغه های متقاضیان تحصیل در این کشور می تواند به کم ترین سطح خود می رسد.

  • آیا رشته پزشکی در این کشور با کیفیت است؟
  • زبان آموزش پزشکی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان دانشگاه های معتبری در مکزیک برای تحصیل در این رشته یافت؟
  • هزینه های تحصیل پزشکی در این کشور چیست؟

در شرایط کنونی تبدیل شدن به یک پزشک می تواند به فرد کمک کند که امتیازهای زیادی داشته باشد. انتخاب کشوری که فرد قرار است در آن به پزشک تبدیل شود نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. در مکزیک دانشگاه های زیادی برای تحصیل در این رشته وجود دارد. باید به این نکته توجه داشت که در شرایط کنونی، ورود به مکزیک نیاز به شرکت در آزمون ورود دارد. این مسئله می تواند برای بسیاری از دانشجویان خارجی نامناسب باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد تا توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه کنند.

دلایل انتخاب رشته پزشکی در مکزیک

باید ابتدا دریافت که آیا مکزیک گزینه مناسبی برای تحصیل خواهد بود یا خیر. برای رسیدن به موفقیت بیشتر، باید در نظر داشت که آیا می توان در این کشور به پذیرش رسید و آیا این پذیرش ارزشمند است یا خیر. افرادی که قصد دارند در مکزیک به بهترین نتیجه ممکن برسند، باید دلایل انتخاب این کشور را به بهترین شکل بشناسند.


مهم ترین دلایل انتخاب رشته پزشکی در مکزیک عبارتند از:

  • یکی از مهم ترین دلایلی که در این رابطه وجود دارد، مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل پزشکی در مکزیک است
  • فضای علمی طراحی شده در مکزیک به گونه ای است که امکان انتقال داده ها بسیار مناسب است
  • نظام آموزش عالی مکزیک برگرفته از نظام آموزش عالی در اروپا و آمریکا است
  • مدرک دریافت شده از مکزیک در اکثر کشورهای جهان اعتبار دارد
  • مکزیک از نظر شرایط زندگی نیز یک کشور مناسب با شرایط خاص است که می تواند زندگی مناسبی را برای افراد رقم بزند

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی مکزیک

پس از این که فرد مطمئن شد که مکزیک می تواند بهترین گزینه برای او باشد، باید گزینه های در دسترس در این کشور را بررسی کند. داده ها نشان می دهد که بیش از 60 دانشگاه در مکزیک وجود دارد که این رشته را ارائه می کنند. به همین دلیل هر فرد با هر رزومه و شرایطی می تواند به پیدا کردن دانشگاه مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته پزشکی در مکزیک عبارتند از:

459- Universidad Autonoma Metropolitana – Mexico

483- Universidad Nacional Autonoma de Mexico

759- Tecnologico de Monterrey

791- Universidad Autonoma de Nuevo Leon

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی مکزیک

در چنین شرایطی که دانشگاه های مکزیک رتبه های عالی در اختیار ندارند، با این حال می توان آن ها را برای آینده خود انتخاب کرد. روند تحصیل در این کشور وابسته به شرکت در آزمون ورودی MCAT است. در دانشگاه های خصوصی مکزیک اما بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی نیز می توان پذیرش دریافت کرد.

کلیات تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل پزشکی در مکزیک

در شرایط کنونی مکزیک یکی از کشورهای مقرون به صرفه است. مکزیک کشوری ارزان برای تحصیل در رشته پزشکی نیست اما باید در نظر داشت که در مقایسه با کشورهای منطقه خود، ارزان ترین گزینه به حساب می آید. دانشجویان می توانند با هزینه های کمتر مدرکی را دریافت کنند که در آمریکا و کانادا نیز معتبر است.

شهریه رشته پزشکی در مکزیک

این موضوع می تواند مکزیک را به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی نیز ارزان تر جلوه دهد. البته باید در نظر داشت که شهریه دانشگاه های خصوصی مکزیک ممکن است به بیش از 20000$ (دلار) در سال نیز برسد. در چنین شرایطی است که انتخاب دانشگاه های خصوصی مکزیک به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد. در صورت تمایل به تحصیل پزشکی در بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره رشته پزشکی در مکزیک

برخی از مهم ترین پرسش هایی که باید در رابطه با این موضوع به آن پاسخ داد عبارتند از:

  • طول دوره پزشکی در مکزیک چند سال است؟ این دوره در دانشگاه 5 سال به طول می انجامد و 2 سال نیز دوره کارآموزی خواهد داشت.
  • هزینه تحصیل این رشته در مکزیک چقدر است؟ شهریه دانشگاه های مکزیک در حدود 3600$ تا 9000$ (دلار) در سال برای دانشگاه های دولتی است.
  • آیا پزشکان در مکزیک از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند؟ بله مکزیک نیز به مانند اکثر کشورهای جهان، سطح درآمد بالایی را در اختیار پزشکان قرار می دهد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *