ویترین

رشته پزشکی در مراکش

رشته پزشکی در مراکش

علاقمندان به رشته پزشکی در مراکش می توانند به این کشور به عنوان مقصدی موقت برای تحصیل در این رشته نگاه کنند. در این کشور می توان کالج های پزشکی خوبی را پیدا کرد که آموزش با کیفیت ارائه می دهند. اگرچه تعداد کمی از کالج ‌های پزشکی وجود دارند که مدرک لیسانس پزشکی ارائه می ‌دهند، اما هر دانشگاهی که در این زمینه فعالیت دارد، آموزش را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می دهد. رشته پزشکی در مراکش اکنون به یک مقصد محبوب برای دانشجویانی تبدیل شده است که می خواهند مدرک پزشکی از خارج از کشور دریافت کنند. این کشور که به طور رسمی به عنوان پادشاهی مراکش شناخته می شود، کشوری از کوه ها در غرب بیشتر قسمت های آفریقا است.

مراکش پنجمین اقتصاد بزرگ در کل آفریقا است که بخش عمده ای از اقتصاد را از تامین مواد خام تامین می کند، با حمایت صنعت مخابرات و گردشگری که هنوز نیاز به رشد دارد. این کشور تقریباً یک پنجم بودجه خود را برای آموزش هزینه می کند و دانشگاه های زیادی را برای آموزش عالی برای جوانان خود به آن برکت داده است. شایان ذکر است که هزینه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در اینجا کاملاً مقرون به صرفه است که برای دانشجویان بین المللی نیز جذاب است. اطلاعاتی که در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار هموطنان عزیز قرار داده اند به متقاضیان کمک می کند تا از شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه های مراکش و از مسیر دکتر شدن در این کشور آگاه شوند.

استانداردهای آموزش رشته پزشکی در مراکش

استانداردهای کیفیت آموزش در دانشگاه های پزشکی مراکش با سیستم آموزشی بین المللی برابری می کند و برنامه درسی با نیاز و زمان ارتقا می یابد. محل اقامت و سایر امکانات هم در داخل و هم در خارج از محوطه دانشگاه در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و سبک زندگی مراکشی آن را به مکانی جذاب برای تحصیل تبدیل کرده است. با مقایسه هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی مراکش با سایر کشورها، هزینه کمی کمتر است و کیفیت آموزش و تخصص ها تقریباً یکسان است. به همین دلیل است که بسیاری از علاقه مندان به پزشکی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. مراکش در ایجاد و حفظ استانداردهای بالای کیفیت آموزش در دانشگاه های پزشکی خود گام های مهمی برداشته است.


این کشور تاکید زیادی بر ارائه آموزش پزشکی جامع و دقیق برای تولید متخصصان بهداشت و درمان شایسته دارد و دانشگاه‌ های پزشکی در این کشور از دستورالعمل ‌های اعتبار بخشی دقیق پیروی می‌ کنند و تمرکز زیادی بر تعالی دانشگاهی دارند. برای اطمینان از کیفیت آموزش، دانشگاه‌ های پزشکی در مراکش دارای یک فرآیند سخت‌گیرانه انتخاب هیئت علمی هستند که از اساتید و متخصصان پزشکی مجرب و واجد شرایط استفاده می‌کنند.

شرایط کلی آموزش پزشکی در هلند

مسیر دکتر شدن در مراکش

در مراکش مشکلات بهداشتی به دلیل کمبود پزشک وجود دارد و به طور کلی در این کشور تنها 0.5 پزشک در 1000 به ازای هر نفر و 1 تخت بیمارستانی به ازای هر 1000 نفر وجود دارد و بهداشت نامناسب و دسترسی به آب شستشو از چالش های اصلی در داخل کشور است. رشته پزشکی در این کشور مانند اکثر کشورهای دنیا رشته ای از علم است که به هنر پیشگیری و درمان بیماری ها می پردازد.

پزشکی باعث سلامت و تندرستی موجودات زنده می شود و بر ماژول‌ هایی که سلامت را ارتقا می‌دهند تمرکز دارد، از جمله:

  • تشخیص
  • پیشگیری
  • درمان
  • تحقیق

قانع‌ کننده ‌ترین مزایای مدرک پزشکی دسترسی به بازار کار جهانی، شغل پایدار، مدرک شناخته شده و ارزشمند، موقعیت اجتماعی عالی و رضایت شغلی بیشتر است. معمولاً افرادی با مدرک پزشکی مشاغل بسیار خوبی در بیمارستان ‌ها، بخش ‌های پزشکی، آزمایشگاه‌ های تحقیقاتی، موسسات علمی و سایر بخش‌های غیرپزشکی مانند تجارت، فناوری و حقوق پیدا خواهند کرد. آموزش پزشکی در مقطع کارشناسی آموزش پزشکی در مراکش پس از 14 سال تحصیل در مدرسه شروع می شود و ورود به دانشکده پزشکی پس از قبولی در آزمون رقابتی است.

مسیر دکتر شدن در مراکش

مطالعات پزشکی در مراکش به شرح زیر سازماندهی می شود:

بخش هاجزئیات
سیکل اول 2 سالهشامل علوم پیش بالینی
سیکل دوم به مدت 3 سالشامل علوم بالینی
سال ششمفعالیت تمام وقت در بیمارستان دانشگاه
سال هفتمکارآموزی

دانشجو در پایان سال جاری و پس از گذراندن امتحانات بالینی می تواند از پایان نامه خود دفاع کند.

موسسات برتر پزشکی در مراکش

در مراکش موسسات آموزش عالی مختلفی برای تحصیل رشته پزشکی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند از آنها بهره مند شوند. تحصیل پزشکی در این دانشگاه ها همانطور که در بخش قبلی اشاره شد 7 سال طول می کشد و بعد از آن دانشجویان می توانند با رعایت شرایط لازم مشغول به کار در این زمینه شوند.

برخی از بهترین دانشگاه های مراکش جهت تحصیل پزشکی عبارتند از:

بهترین دانشگاه های پزشکی مراکش

بعد از این که دانشجویان از یکی از دانشگاه های ذکر شده فارغ التحصیل شدند، می توانند با رعایت شرایط زیر به عنوان پزشک فعالیت کنند:

  • شرکت در آزمون ورودی دستیاری پزشکی مراکش برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی دارای مدرک پزشکی پایه
  • داشتن گواهی معادل صلاحیت پایه پزشکی از وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی مراکش
  • اقامت در مراکش (مهاجرت به آنجا و داشتن مجوز کار معتبر)
  • نداشتن محکومیت کیفری در مراکش یا خارج از کشور
  • عدم ثبت نام در شورای پزشکی دیگری
  • ثبت نام در شورای ملی پزشکان مراکش

پیش شرط های تحصیل پزشکی در آمریکا

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدمات مشاوره جامع ارائه می دهند و دانش آموزان را با حداکثر جزئیات در هر مرحله راهنمایی می کنند تا رویای خود را برای تبدیل شدن به پزشک از هر نقطه از جهان محقق سازند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *