ویترین

رشته پزشکی در مولداوی

رشته پزشکی در مولداوی

خبر خوب برای دانشجویان ایرانی این که رشته پزشکی در مولداوی برای دانشجویان بین المللی و علاقمند به این رشته امکان پذیر است. چندین دانشگاه در این کشور برنامه های پزشکی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، از جمله:

  • دانشگاه پزشکی و داروسازی دولتی نیکولای تستامیتانو،
  • دانشگاه دولتی مولداوی،
  • دانشگاه پزشکی مولداوی.

این دانشگاه ها طیف وسیعی از برنامه های پزشکی از جمله پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و غیره را ارائه می دهند. هر دانشگاه ممکن است شرایط پذیرش و روند درخواست خود را برای دانشجویان بین المللی داشته باشد، بنابراین ضروری است که متقاضیان در مورد برنامه و دانشگاه خاصی که به آن علاقه دارند تحقیق کنند و برای اطلاعات بیشتر با دفتر دانشجویان بین المللی مربوطه تماس بگیرند. همچنین توصیه می شود قبل از هر تصمیمی، متقاضیان با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایند.

اطلاعاتی پیرامون رشته پزشکی در مولداوی

در مولداوی، رشته پزشکی به صورت MBBS (کارشناسی پزشکی و کارشناسی جراحی) برای دانشجویان علاقه مند ارائه می شود. MBBS معادل MD (دکترای حرفه ای پزشکی) می باشد.

دوره های مختلف تحصیل پزشکی در مولداوی

برنامه های MBBS در این کشور اروپایی از استانداردهای کلاس جهانی پیروی می کنند. مدت زمان به پایان رساندن MBBS در مولداوی حدود 6 سال است. پنج سال از نظر فنی به تحصیلات نظری و عملی اختصاص دارد و یک سال برای اینترنشیپ است. دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی در رشته پزشکی در مولداوی تحصیل نمایند.


به علاقه مندان توصیه می شود پروسه درخواست پذیرش بدون نقصی را داشته باشند زیرا جذب دانشجو در برنامه های MBBS رقابتی است. با این حال، آنچه که متقاضیان به منظور ارائه درخواست برای دوره رویایی خود در مولداوی باید انجام دهند به صورت زیر است:

  • کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه و سپس جستجو برای تاریخ های درخواست
  • پس از فرا رسیدن تاریخ درخواست، پر کردن فرم درخواست و ارائه نسخه های اسکن شده مدارک مورد نیاز
  • نگه داشتن یک نسخه دانلود شده از فرم درخواست
  • انتظار برای رسیدن نامه پذیرش
  • درخواست برای ویزای دانشجویی و انتظار برای دریافت آن
  • وقتی همه چیز خوب پیش رفت، تهیه بلیط و پرواز به سمت مولداوی.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در مولداوی

همان طور که ملاحظه می شود هزینه تحصیل پزشکی در مولداوی مقرون به صرفه است.

مزایا و معایب تحصیل رشته پزشکی در مولداوی

تحصیل در رشته پزشکی خود یک افتخار است زیرا هنوز هم مردم با احترام زیادی به حرفه پزشکی می نگرند. علاوه بر این، تحصیل در این رشته در مولداوی مزایایی به همراه دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • آب و هوا و فضای مطلوب مولداوی برای دانشجویان بین المللی برای اقامت، کار و تحصیل
  • همتراز بودن دانشگاههای پزشکی مولداوی با سایر دانشگاهها و کالج های پزشکی بین المللی
  • هزینه تحصیل کمتر در مقایسه با برخی از دانشگاهها و کالج های پزشکی در جهان
  • برنامه های اینترنشیپ شگفت انگیز
  • محیط بسیار سالم مولداوی برای دانشجویان
  • امکان شروع حرفه پزشکی در مولداوی پس از پایان تحصیل
  • فرصتهای متعدد برای فعالیت های فوق برنامه، بازی ها، سمینارها، کارگاه های آموزشی پزشکی و موارد مشابه
  • امکان استفاده از بورسیه تحصیلی

مزایا و معایب تحصیل رشته پزشکی در مولداوی

در زیر نیز نگاهی اجمالی به معایب می اندازیم:

  • پذیرش محدود و رقابتی است و بسیاری از دانشجویان شایسته موفق به پذیرش نمی شوند.
  • اگرچه انگلیسی زبان آموزش است، اما متقاضیان ملزم به کمی یادگیری زبانهای محلی مانند رومانیایی، روسی و ترکی گاگائوزی هستند تا در خارج از کلاس بتوانند ارتباط برقرار کنند.
  • از آنجایی که بسیاری از دانشجویان بین المللی با زبان محلی آشنا نیستند، ممکن است هنگام اجرای برنامه اینترنشیپ خود با مشکلات ارتباطی بزرگی روبرو شوند. بنابراین، ممکن است مجبور شوند بار اضافی یادگیری زبان(های) محلی را در کنار تحصیل متحمل شوند.
  • اگر دانشجویان محل اقامتی نزدیک به محوطه دانشگاه پیدا نکنند، ممکن است متحمل صرف زمان (و شاید هزینه) بیشتر برای رفت و آمد شوند.

شرایط کلی رشته پزشکی در آلمان

بهترین دانشگاه های پزشکی در مولداوی

“دانشگاه پزشکی و داروسازی دولتی نیکولای تستامیتانو” (USMF) که در پایتخت مولداوی – کیشیناو – قرار دارد، یکی از قدیمی ترین و معتبرترین موسسات پزشکی در این کشور است. این دانشگاه مجموعه ای از برنامه های پزشکی از جمله پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و غیره را ارائه می دهد. USMF در سال 1945 تاسیس شد و دارای سابقه غنی در ارائه آموزش پزشکی است. نام این دانشگاه از نام Nicolae Testemitanu که یک شخصیت برجسته در پزشکی مولداوی می باشد گرفته شده است. این دانشگاه به دلیل برنامه های پزشکی خود شهرت زیادی در سطح ملی و بین المللی به دست آورده است.

دانشگاه نیکولای تستامیتانو به امکانات و منابع مدرن برای حمایت از آموزش پزشکی مجهز است. USMF دارای کلاس های درس مجهز، آزمایشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و کتابخانه ای است که دسترسی به ادبیات و منابع پزشکی را فراهم می سازد. این دانشگاه بر آموزش عملی و تجربه بالینی تاکید دارد. USMF با بیمارستان ها، کلینیک ها و موسسات مراقبت های بهداشتی-درمانی مختلفی همکاری می کند که دانشجویان می توانند در طول چرخش های بالینی و اینترنشیپ های خود، در آن ها تجربه عملی کسب نمایند.

زبان تحصیل رشته پزشکی در مولداوی

USMF توسط وزارت آموزش، فرهنگ و تحقیقات جمهوری مولداوی به رسمیت شناخته شده است و از نظر نهادهای ملی و بین المللی معتبر است. به عنوان نمونه، این دانشگاه توسط NMC (کمیسیون پزشکی ملی)، WHO (سازمان بهداشت جهانی)، FAIMER و UNESCO به رسمیت شناخته شده و تایید گردیده است.

حقوق پزشکان در مولداوی

به گزارش وب سایت معتبر salaryexplorer، درآمد فردی که در مولداوی به عنوان پزشک (Doctor / Physician) کار می کند معمولا حدود 62600MDL (لئوی مولداوی) در ماه است. حقوق ها از 23000MDL (کمترین میانگین) تا 106000MDL (بالاترین میانگین) در ماه متغیر می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این ارقام به صورت ناخالص هستند، یعنی حقوق قبل از کسر مالیات می باشند.

تصویر فوق میانگین حقوق سالانه و کمترین و بالاترین میانگین سالانه پزشکان در این کشور اروپایی را نمایش می دهد.

متوسط درآمد یک پزشک در مولداوی

پیشنهاد می کنیم چنان چه قصد تحصیل در رشته پزشکی در مولداوی را دارید از کارشناسان و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی دریافت نمایید.

پرسش های رایج در مورد رشته پزشکی در مولداوی

در زیر به سه پرسش رایج هموطنان در مورد رشته پزشکی در مولداوی پاسخ می دهیم:

  • برنامه درسی و مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در مولداوی چگونه است؟ برنامه های پزشکی در مولداوی به طور کلی از استاندارد اروپایی آموزش پزشکی پیروی می کنند. مدت زمان این برنامه معمولا شش سال است که شامل دروس تئوری و آموزش عملی بالینی می شود.
  • دانشگاه های اصلی پزشکی در مولداوی کدامند؟ “دانشگاه پزشکی و داروسازی دولتی نیکولای تستامیتانو” و “دانشگاه دولتی مولداوی”. این موسسات برنامه های پزشکی را برای دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهند.
  • شرایط پذیرش برای تحصیل در رشته پزشکی در مولداوی کدامند؟ برای تحصیل پزشکی در مولداوی، دانشجویان بین المللی معمولا باید شرایط خاصی را برآورده کنند. اینها معمولا شامل ارائه ریز نمرات آموزشی، مدرک مهارت زبان (معمولا انگلیسی یا رومانیایی)، یک گذرنامه معتبر و گاهی اوقات قبولی در آزمون ورودی یا مصاحبه است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *