ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در پاراگوئه

رشته پزشکی در پاراگوئه

رشته پزشکی در پاراگوئه از جمله دوره های آموزشی است که با تکیه بر آن می توان به مدارج بالایی در این کشور رسید و از آن بهره جست. باید به این نکته اشاره کرد که پاراگوئه به هیچ عنوان در جمع بهترین کشورهای جهان برای تحصیل نیست. در رشته های حساسی مانند پزشکی، انتخاب این کشور سخت تر می شود. می توان با نگاهی به رتبه دانشگاه های این کشور می توان دریافت که پاراگوئه از کشورهای خوب در آمریکای لاتین نیز نیست. این نکته می تواند چالش های فراوانی را به همراه داشته باشد. برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور، فرد باید موارد مختلفی را مورد ارزیابی قرار دهد و در نهایت بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند.

  • شرایط تحصیل رشته پزشکی در این کشور چیست؟
  • زبان تحصیل پزشکی در پاراگوئه چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل پزشکی، در این کشور به کار مشغول شد؟
  • شهریه دوره پزشکی در پاراگوئه چیست؟
  • آیا می توان بدون آزمون در دانشگاه های پاراگوئه به تحصیل پزشکی مشغول شد؟
  • اهمیت رشته پزشکی در پاراگوئه چیست؟

باید به این نکته توجه کرد که پاراگوئه از جمله کشورهایی است که برای افراد خاص می تواند مناسب باشد. دانشگاه های این کشور از نظر امکانات آموزشی قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیستند. حتی می توان به این نکته نیز اشاره کرد که بسیاری از دانشگاه های ایرانی بهتر از پاراگوئه هستند. این مسئله حتما باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین افراد با توجه به این نکته، پس از ورود به پاراگوئه دچار چالش هایی از جمله ناامیدی نخواهند شد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای روشن کردن این موضوع، شرایط تحصیل رشته پزشکی در پاراگوئه را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

واجدین شرایط پزشک شدن در پاراگوئه

برای همه افرادی که می خواهند دوره پزشکی در پاراگوئه را پشت سر بگذارند، پیش شرط هایی وجود دارد که رعایت آن ها الزامی است. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، پاراگوئه از جمله کشورهایی است که نمی توان به سادگی آن را به افراد توصیه کرد. دلیل اصلی این مسئله آن است که دانشگاه های قدرتمند دیگری در سطح جهان وجود دارد که انتخاب آن ها می تواند به افراد کمک کند تا مدرک معتبرتری دریافت کنند.


در حال حاضر برای این که فرد بتواند در یک دوره معتبر رشته پزشکی در پاراگوئه شرکت کند، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • در اختیار داشتن دیپلم 12 ساله
  • در اختیار داشتن مدرک زبان
  • حداقل 17 سال سن
  • حداکثر 30 سال سن
  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه (برخی از دانشگاه ها)
  • نداشتن نمره کمتر از 10 در دروس اصلی (عدم استفاده از تک ماده)

افراد بسیاری هستند که از این طریق می توانند واجد شرایط شرکت در یک دوره رشته پزشکی در این کشور شوند. در این شرایط، انتظار می رود که دریافت پذیرش از دانشگاه ساده نبوده و رقابتی باشد. با این حال می توان گفت که به دلیل کیفیت نه چندان بالای دانشگاه های این کشور، شرایط کمی متفاوت از انتظار است.

شرایط کلی تحصیل در پاراگوئه

برترین دانشگاه های رشته پزشکی در پاراگوئه

بهترین دانشگاه های پزشکی جهان در کشورهای مختلف پخش شده اند. با این حال باید به این نکته اشاره داشت که پاراگوئه یکی از کشورهای ضعیف برای تحصیل در این رشته به حساب می آید و دانشگاه های آن در جمع برترین ها قرار ندارند. در این شرایط است که به افراد توصیه می شود تا آن را برای تحصیل خود انتخاب نکنند. بهترین دانشگاه های پاراگوئه در رشته پزشکی عبارتند از:

1638- National University of Asuncion

5445- Our Lady of the Assumption Catholic University

6351- American University – Paraquay

6430- Autonomous University of Asuncion

برترین دانشگاه های رشته پزشکی در پاراگوئه

این 4 دانشگاه، تنها دانشگاه های در دسترس رشته پزشکی در این کشور نیستند اما می توان گفت که بهترین ها به حساب می آیند. به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که افراد زیادی به این دانشگاه ها تمایل نشان دهند.

هزینه تحصیل پزشکی در پاراگوئه

شهریه تحصیل پزشکی و همچنین هزینه زندگی در پاراگوئه یکی دیگر از موضوعات مهم است. باید بررسی کرد که آیا فرد می تواند شهریه خود را در پاراگوئه برای کل دوره تحصیل خود پرداخت کند یا خیر. این مسئله بسیار مهم است که فرد بتواند با آسودگی خاطر از بحث مالی، تحصیل خود را ادامه دهد. مهم ترین هزینه هایی که فرد برای تحصیل خود در این کشور پرداخت می کند عبارتند از:

هزینه کلی تحصیل پزشکی در پاراگوئه

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا

با توجه به محدودیت های کار دانشجویی، می توان گفت که پاراگوئه نیز یکی از کشورهای نسبتا پر هزینه برای تحصیل رشته پزشکی به حساب می آید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تحصیل پزشکی در این کشور را توصیه نمی کنند و گزینه های متعدد دیگری را می توانند پیش روی فرد قرار دهند.

سوالات پر تکرار درباره رشته پزشکی در پاراگوئه

برخی از مهم ترین پرسش ها درباره رشته پزشکی در پاراگوئه عبارتند از:

  • هزینه سالانه تحصیل پزشکی در پاراگوئه چقدر است؟ شهریه بعلاوه هزینه زندگی هر فرد بین 8000$ تا 9000$ (دلار) در سال خواهد بود.
  • رشته پزشکی در پاراگوئه کیفیت کافی را دارد؟ به نسبت بسیاری از کشورهای جهان، پاراگوئه یک کشور درجه چندم به حساب می آید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *