ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در ارمنستان

رشته ژنتیک در ارمنستان

رشته ژنتیک در ارمنستان در دانشگاه های برتری مانند دانشگاه پزشکی ایروان ارائه میشود. به طور کل ارمنستان مکانی عالی برای تحصیل و تحقیق است. این کشور مکانی تحسین برانگیز برای کسانی است که به دنبال آموزش با کیفیت بالا و با قیمت مناسب در خارج از کشور هستند. دانشجویان بین المللی به دلایل مختلف علاقه مند به تحصیل و دریافت مدرک در ارمنستان هستند. مدارکی که توسط دانشگاه های ارمنستان اعطا می شود، در سطح بین المللی شناخته شده هستند. همچنین ارمنستان شاهد تحول چشمگیری در زمینه آموزش، به ویژه در زمینه پزشکی، بوده است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در ارمنستان 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل در رشته ژنتیک در ارمنستان

ارمنستان یک مقصد عالی برای تحصیل است زیرا هزینه های تحصیل در آن معقولانه است و هزینه های زندگی آن نسبتا کم تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد. همچنین، هزینه های ارتباطی در آن کم است. دانشجویان می توانند به راحتی در این کشور اقامت کنند. مردم ارمنستان صمیمی و خوش مشرب هستند. حمل و نقل عمومی در آن به راحتی در دسترس بوده و کارآمد است. به علاوه، ارمنستان کشور امنی برای تحصیل و زندگی است. نمودار زیر وضعیت امنیت در ارمنستان را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در ارمنستان

ارمنستان دارای فرهنگ های متنوعی می باشد. این کشور ترکیبی از فرهنگ ها، ارزش ها و ادیان مختلف است. تحصیل در این کشور تجربه جدیدی است. ارمنستان برای افرادی که مایلند تجربه خود را گسترش دهند و مهارت هایی را کسب نمایند فرصتی عالی را فراهم می سازد. این کشور همچنین از دانشجویانی که مایل به ماندن در ارمنستان هستند و فرصتی را برای شروع کار خود فراهم می کنند استقبال می کند. آموزش با کیفیت، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان ارمنی، و اخذ آسان ویزای دانشجویی، از دیگر مزایای تحصیل در ارمنستان می باشد.

تاریخچه رشته ژنتیک در ارمنستان

ژنتیک شاخه ای از علم است که مربوط به ژن ها، وراثت و تنوع موجودات زنده است. این رشته به توضیح بسیاری از موارد کمک می کند، مانند این سوال که چه چیزی افراد را منحصر به فرد می کند، چرا افراد مانند اعضای دیگر خانواده خود به نظر می رسند و چرا برخی از بیماری ها در خانواده یک فرد وجود دارد. ژنتیک دانش چگونگی انتقال صفاتی مانند رنگ مو، رنگ چشم و خطر ابتلا به بیماری (ارثی) از والدین به فرزندان است. اطلاعات ژنتیکی افراد کد ژنتیکی یا ژنوم آنها نامید می شود. ژنوم از ماده شیمیایی به نام اسید دئوکسی ریبونوکلئیک یا DNA تشکیل شده است و تقریبا در همه سلول های بدن ذخیره می شود. رشته ژنتیک در دانشگاه های برتر ارمنستان مانند دانشگاه پزشکی دولتی ایروان ارائه می گردد. این دانشگاه دارای گروه ژنتیک پزشکی است که در سال 2011 تاسیس گردیده است.

رشته ژنتیک در دانشگاه پزشکی دولتی ایروان در ارمنستان

گروه ژنتیک پزشکی دانشگاه پزشکی دولتی ایروان (YSMU) در سال 2011 با کمک متخصصانی که سال ها تجربه تدریس در پزشکی، ژنتیک جمعیتی، ایمونوژنتیک و غیره را داشتند تاسیس شد. بسیاری از اعضای این گروه دارای تجربه استادی در موسسات آموزش عالی ارمنستان از جمله دانشگاه دولتی ایروان بودند. در YSMU آموزش ژنتیک پزشکی در گروه پزشکی خانواده تا سال 1999 انجام شد و پس از آن دوره های جداگانه پزشکی مولکولی ایجاد گردید. با توجه به اهمیت ژنتیک پزشکی برای سلامتی، گروه ژنتیک پزشکی در انسیستوی مراقبت های بهداشتی ارمنستان در سال 2009 تاسیس شد که در سال 2011 به دانشگاه پزشکی دولتی ارمنستان منتقل شده و گسترش یافت. طبق توصیه های مصوب، آموزش، تعلیم و فعالیت های دانشجویی در گروه ژنتیک پزشکی مطابق با برنامه پن-اروپایی در همه رشته ها برای دانشجویان ارشد دانشکده های پزشکی انجام می شود.

این رشته از طریق تدریس، سمینارها و کلاس های عملی (به زبان های ارمنی، روسی و انگلیسی) به دانشجویان ارائه می شود. برنامه درسی این رشته شامل نشانه شناسی ژنتیکی، ساختار ژنوم و روش های مدرن تشخیص، سیتوژنتیک، ژنتیک سرطان، بدشکلی، اختلالات متابولیکی، اختلالات عصبی عضلانی، فارماکوژنتیک، مشاوره ژنتیک و غیره می باشد. در طول کلاس های عملی دانشجویان با روش های ژنتیک مولکولی و ستوژنتیک آشنا می شوند، در روند مشاوره ژنتیک شرکت می کنند، و مبانی ژنتیکی و رویکردهای ارزیابی خطر، نتایج آزمایشگاهی و تفسیر آن ها را مورد بحث قرار می دهند. از پروژه های تحقیقاتی این گروه می توان به بهبود تشخیص عقب ماندگی ذهنی در کودکان در اروپای شرقی و آسیای میانه از طریق خصوصیات ژنتیکی و بیوانفورماتیک/ آمار اشاره کرد.

رشته ژنتیک در دانشگاه پزشکی دولتی ایروان در ارمنستان

زندگی دانشجویی در ارمنستان

زندگی دانشجویی در ارمسنان جالب است زیرا نه تنها شامل تحصیل می شود بلکه شامل سرگرمی، دوست یابی، و برخی از برنامه های جالب و مفید برای دانشجویان می باشد. همچنین در این کشور همیشه برخی کنفرانس ها و سمینارها برای دانشجویان در سراسر دانشگاه ها برگزار می شود. جدا از زندگی دانشگاهی، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا در این کشور زیبا به گشت و گذار بپردازند.

غذا قسمت عمده فرهنگ ارمنستان است. غذاهای ملی بسیاری در این کشور وجود دارد که دانشجویان می توانند از خوردن آن ها لذت ببرند؛ همچنین می توان از خوردن برخی شیرینی های ارمنی اصل و سنتی نیز لذت برد. دانشگاه های ارمنستان دارای اتحادیه ها و شوراهای دانشجویی هستند که یک نهاد خودگردان است و هدف آن محافظت از حقوق دانشجویان، بحث درباره مسائل و ارجاع مسائل به مافوق خود می باشد. هدف شوراهای دانشجویی مشارکت دانشجویان در کارهای علمی و پژوهشی جهت هدایت آن ها به سمت علم و ارتقای توان علمی آینده دانشگاه ها است. این شوراها به موضوعات دانشجویی که زندگی روزمره آن ها را تحت تاثیر قرار می دهند می پردازند و در طول دوره تحصیل دانشجویان زمینه پیشرفت را در تعدادی از حوزه ها فراهم می کنند.

مردم ارمنستان چند فرهنگی و دارای ذهن باز هستند. ساکنان این کشور خانواده گرا بوده و همیشه در ارائه بهترین تجربه مهمان نوازی به جهانگردان، بازدیدکنندگان و دانشجویانی که در دانشگاه های برتر این کشور دوره های مختلفی را دنبال می کنند، احساس غرور می کنند. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در ارمنستان و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در ارمنستان در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *