ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در رومانی

رشته ژنتیک در رومانی

رومانی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در اتحادیه اروپا است و این امر رومانی را به کشوری مناسب برای تحصیل در این منطقه تبدیل می کند. از این رو، تحصیل رشته ژنتیک در رومانی گزینه مطلوبی برای علاقه مندان به تحصیل این رشته در خارج از کشور می باشد و مزایای فراوانی را داراست. این رشته در رومانی در دانشگاه های شناخته شده ای مانند دانشگاه بخارست برای علاقه مندان ارائه می گردد.

یک نکته جالب درباره تحصیل در رومانی این است که دانشجویان در شهرهای بزرگتر این کشور با مانع زبانی رو به رو نخواهند بود زیرا انگلیسی در رومانی به طور گسترده و تقریبا روان صحبت می شود، بنابراین رفت و آمد و درخواست کمک نباید در آنجا نباید دشوار باشد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در رومانی 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

سیستم آموزشی در رومانی

رومانی کشوری زیبا با تاریخ آکادمیک غنی و جمعیت متنوع است. این کشور بیش از 19000000 نفر جمعیت دارد و با پنج کشور بلغارستان، اوکراین، مجارستان، صربستان و مولداوی مرز زمینی دارد. از رومانی غالباً به عنوان نقطه تلاقی سه منطقه اروپای مرکزی، اروپای شرقی و بالکان یاد می شود و این امر بر میراث فرهنگی آن منعکس شده است. در این کشور دانشگاه ها می توانند یک تجربه منحصر به فرد را برای دانشویان ارائه دهند. سیستم آموزش عالی رومانی به طور مداوم در حال بهبود است. آموزش عالی این کشور با استانداردهای سایر کشورهای اروپا مطابقت دارد. این بدان معناست که هر مدرکی که در رومانی کسب می شود در سطح بین المللی شناخته شده است. نمودار زیر سهم دانشجویان در موسسات آموزش عالی رومانی بر اساس رشته تحصیلی را نشان می دهد:

سهم دانشجویان در موسسات آموزش عالی رومانی بر اساس رشته تحصیلی

در رومانی دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در طیف گسترده ای از رشته ها تحصیل کنند. در این کشور موسسات آموزش عالی زیادی وجود دارد؛ هم دولتی و هم خصوصی. این موسسات بر عناصر آکادمیک و شغلی آموزش متمرکز هستند و دانشجویان را برای محل کار آماده می کنند.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در رومانی

هزینه زندگی در رومانی در کل اتحادیه اروپا کم ترین هستند. در این کشور دانشجویان به استانداردهای عالی علمی با شهریه ها و هزینه های روزانه مقرون به صرفه دست می یابند. علاوه بر این، دانشجویان احتمالا از تحصیل خود در رومانی لذت می برند زیرا می توانند به دنبال کارهای پاره وقت باشند تا حتی بیش تر بتوانند از پس هزینه های خود برآیند. در رومانی، دانشجویان بین المللی از ترکیبی شگفت انگیز از سنت و مدرنیته و دانشگاه های سنتی و جدید با هزینه کم بهره مند می شوند و این امر رومانی را به مقصدی مناسب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. تنوع فرهنگی گسترده، دسترسی به تمام کشورهای اروپایی، قلب مراکز تحقیقاتی و کنفرانس ها و ملاقات با افرادی از سراسر جهان، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در رومانی می باشد.

با داشتن آب و هوای معتدل-قاره ای با ویژگی هایی که از مشخصه های اروپای مرکزی است، رومانی یک مکان عالی برای طرفداران این نوع آب و هواست. در ژانویه بیشتر قسمت های این کشور به ویژه قسمت جنوبی پایتخت زیر بارش برف است. دانشجویانی که مسافرت را دوست دارند مطمئنا در این کشور از سفر بیشتر لذت می برند زیرا آب و هوای مطبوعی را تجربه می کنند که در تمام فصول سال ثابت است. نبود مانع زبانی در شهرهای دانشجویی، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان رومانیایی، دانشگاه های دارای رتبه در رنکینگ های بین المللی، مناظر شگفت انگیز، امنیت بالا، و زندگی شبانه فعال از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در این کشور اروپایی است.

تحصیل در رشته ژنتیک در رومانی

ژنتیک علم مطالعه ژن هاست و سعی دارد توضیح دهد که ژن ها چه هستند و نحوه عملکرد آن ها چگونه است. ژن ها عبارتند از این که ارگانیسم های زنده چگونه ویژگی ها یا صفات را از اجداد خود به ارث می برند. به عنوان مثال، کودکان معمولا شبیه پدران و مادران خود هستند زیرا ژن والدین خود را به ارث برده اند. ژنتیک سعی می کند ویژگی های ارثی را تشخیص دهد و نحوه انتقال این صفات از نسلی به نسل دیگر را توضیح دهد. رشته ژنتیک از اهمیت خاصی برخوردار است و یک رشته پویا و جوان به شمار می آید که علاقه مندان خاصی را به خود جذب می کند. این رشته شاخه ای از زیست شناسی است. متخصصان ژنتیک در دانشگاه ها، بیمارستان ها، شرکت های داروسازی و لابراتوارهای پزشکی قانونی کار می کنند.

رشته ژنتیک در رومانی در دانشگاه هایی مانند دانشگاه بخارست، دانشگاه بابس بولیای و دانشگاه اکساندر لوآن کوزای لاسی ارائه می گردد. بررسی رنکینگ های بین المللی مختلف نشان می دهد که دانشگاه الکساندر لوآن کوزای لاسی در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021) دارای رتبه 1001 است. دانشگاه بابس بولیای در این رنکینگ رتبه کسب نکرده است اما در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020) دارای رتبه 701، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021) دارای رتبه 801 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 567 است. دانشگاه بخارست نیز در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021) دارای رتبه 801 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 872 می باشد. در زیر به بررسی برنامه کارشناسی ارشد ژنتیک مولکولی در دانشگاه الکساندر لوآن کوزای لاسی می پردازیم.

تحصیل در رشته ژنتیک در رومانی

رشته ژنتیک مولکولی در دانشگاه الکساندر لوآن کوزای رومانی

در این بخش به معرفی برنامه تحصیلی رشته ژنتیک مولکولی در دانشگاه الکساندر لوآن کوزای شهر لاسی در کشور رومانی می پردازیم. این برنامه از سال تحصیلی 1997-1998 در دانشکده زیست شناسی این دانشگاه ارائه می شود و دارای چهار ترم است. این برنامه به هر دو زبان انگلیسی و رومانیایی موجود است. برنامه انگلیسی زبان آن در سال 2011 به تصویب رسید. با توجه به توسعه روزافزون زیست شناسی در نیمه آخر قرن بیستم و در آغاز این هزاره در جهت مطالعه جنبه های مولکولی حیات و نیز به دلیل معرفی گسترده زیست فناوری در بسیاری از حوزه ها، ژنتیک مولکولی این الزامات را از طریق یک برنامه درسی مناسب پوشش می دهد. هدف برنامه درسی این چرخه تحصیلی دو ساله، افزایش کاربرد عملی دانش نظری اکتسابی دانشجویان و تهیه تز فارغ التحصیلان در زمینه مطالعات در سطح مولکولی است.

هدف این برنامه فراهم آوردن توانایی های علمی برای فارغ التحصیلان است که به آن ها امکان بررسی مکانیسم های مولکولی مهم برای ساختار و عملکرد سلول های زنده را می دهد. دانشکده زیست شناسی از امکانات کافی برای کلیه فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی موجود در این برنامه تحصیلی برخوردار است که عبارتند از کلاس ها، شبکه کامپیوتر، کتابخانه دانشکده، اتاق هایی برای سمینارها و کار عملی آزمایشگاهی، لابراتوارهای پژوهشی و تجهیزات (لابراتوار کاملا مجهز به طیف وسیعی از تجزیه و تحلیل مولکولی شامل توالی DNA و بیان ژن). چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در رومانی 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار دانشجویی در رومانی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *