ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در رومانی

کار دانشجویی در رومانی

کار دانشجویی رومانی از مهم ترین مواردی می باشد که دانشجویان دانشگاه های این کشور قبل از ورود به دانشگاه های رومانی به آن فکر می کنند. رومانی دارای دانشگاه های بسیار معتبری می باشد که سطح بالایی در زمینه تدریس و ارائه مطالب درسی دارند. ما در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است مفتخر به راهنمایی شما در این باب می باشیم.

قوانین کار دانشجویی در رومانی

به صورت کلی، افرادی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، بایستی این نکته را در نظر داشته باشند که مهاجرت به این قاره با روش های مختلف، کار آسانی نمی باشد. شایان ذکر است که کار دانشجویی در رومانی موجب راحت تر شدن شرایط کاری بعد از اتمام دوره تحصیلی این کشور خواهد شد. افرادی که مایل به کار دانشجویی در رومانی هستند، باید در قرارداد خود تمامی موارد لازم مانند مشخصات قرارداد، بیمه، زمان کاری، نوع شغل و غیره را ذکر کنند.


ساعات کار در رومانی برای دانشجویان

دانشجویانی که تمایل به کار در کنار تحصیل در دانشگاه های رومانی برای پرداخت قسمتی از هزینه های خود دارند، می توانند از طریق سایت های آنلاین و اینترنتی درخواست دهند. در بعضی از موارد، متقاضیان می توانند تمامی مخارج خود را با کار دانشجویی در رومانی پوشش دهند. ساعت کاری در نظر گرفته شده برای متقاضیان و دانشجویان خارجی جهت کار دانشجویی در رومانی، 20 ساعت در هفته می باشد؛ به طوری که دانشجویان می توانند روزانه 4 ساعت مشغول به کار شوند. شایان ذکر است که افرادی خواستار ساعت کاری بیشتر هستند، باید شرایط لازم را داشته باشند.

ساعات کار در رومانی برای دانشجویان

بررسی میزان درآمد دانشجویان در کشور رومانی

در خصوص کار دانشجویی در کشور رومانی، موضوعی که حائز اهمیت است مربوط به میزان درآمد خواهد بود. دانشجویان به طور کلی به دنبال کاری در کشور رومانی هستند که در کنار دوره تحصیلی بتوانند هزینه های زندگی در رومانی و تحصیل را مدیریت نمایند. میزان درآمد حاصل از کار دانشجویی در کشور رومانی حدود 7$ الی 9$ (دلار) با توجه به شغل انتخابی متفاوت خواهد بود. اکثر مشاغلی که دانشجویان در طول دروه تحصیل در رومانی می توانند داشته باشند، مشاغل پاره وقت خواهد بود.

انواع مشاغل دانشجویی در کشور رومانی عبارتند از:

  • کار در رستوران و کافه
  • پرستاری کودکان
  • کار در مراکز آموزشی
  • تدریس

مجوز کار دانشجویی در رومانی

دانشجویان کشورهای مختلف برای تحصیل به کشور رومانی مهاجرت می کنند. زیرا این کشور دارای سیستم آموزشی بسیار با کیفیتی می باشد. اما یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان خارجی در کشور مزبور، پیدا کردن کار در زمان تحصیل می باشد. داشتن شغل و کار مناسب در کنار تحصیل، می تواند برای دانشجویان خارجی و همچنین دولت کشور رومانی بسیار مفید باشد.

دانشجویان بین المللی با یافتن شغل مناسب و مشغول به کار شدن، می توانند قسمتی از مخارج تحصیلی و زندگی خود را پرداخت کنند. لازم به ذکر است که درآمد حاصل از کار دانشجویی در این کشور می تواند تمامی هزینه های متقاضیان را نیز دربربگیرد. از سوی دیگر، دولت رومانی با جذب نیروی کار جوان، باعث پیشرفت و توسعه وضعیت اقتصادی و تجاری کشور خود می شود. اکثر مشاغل موجود برای کار ضمن تحصیل در رومانی در زمینه های محیط زیستی، توسعه پایدار و مراکز آموزشی می باشد.

شهرهای دانشجویی کشور رومانی

در خصوص انتخاب کشور رومانی جهت کار دانشجویی ابتدا بایستی با شهرهای دانشجویی آشنا شوید. میزان درآمد در شهرهای مختلف رومانی متفاوت است. از جمله شهرهای مهم که جهت کار دانشجویی در رومانی مورد توجه متقاضیان است عبارتند از:

  • کلوژنپوکا
  • تیمیشورا
  • بخارست
  • ایاشی

همچنین می توانید این 4 شهر را برای تحصیل در رومانی نیز انتخاب نمایید. ساعت کاری دانشجویان در شهرهای مختلف در رومانی حدود 4 الی 5 ساعت در روز می باشد که به هفته ای 20 ساعت می رسد. اگر مایل به مهاجرت به رومانی می باشید، در نظر داشته باشید که برای این کار، راه های مختلفی وجود دارد؛ اما کسب آگاهی لازم جهت شروع پروسه مهاجرت، الزامی می باشد.

با آگاه بودن از تمامی شرایط مهاجرتی کشور فوق، می توانید بهترین راه را با در نظر گرفتن وضعیت خود انتخاب کنید. یکی از انواع راه های مهاجرت به کشور رومانی، مهاجرت تحصیلی است. متقاضی این روش بیشتر به فکر کار دانشجویی در این کشور می باشند تا در کنار تحصیل درآمد داشته باشند و از مخارج و هزینه های خود بکاهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای امور مهاجرتی متخصصان و کارشناسان بسیار مجربی را دارا می باشد که آماده عرضه اطلاعات در زمینه های مختلف مهاجرتی می باشند.

4.8/5 - (9 امتیاز)

14 دیدگاه برای “کار دانشجویی در رومانی

  1. سید علی گفت:

    برای کارهایی که نیوی متخصص کاری تو این کشور کم هست هم میشه یه مقاله بذارید ؟ با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله حتما در اولین فرصت مقاله مورد نظر شما نیز ارائه خواهد شد.

  2. leilakk گفت:

    سلام. لطفا در مورد اقامت پس از تحصیل توضیح بدین.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      افرادی که توی این کشور تحصیل کرده باشند، 6 ماه فرصت دارند تا شغل مرتبط با رشته خودشون رو پیدا کنند و در صورت موفقیت ویزای کاری رومانی رو دریافت کرده و اقامت بگیرند.

  3. احسان رفیعی گفت:

    برای کار ضمن تحصیل در رومانی ساعتی چقدر پرداخت میکنن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      میشه گفت که برای 80 ساعت کار ماهانه شما در حدود 300 یورو دریافت می کنید که برای زندگی توی این کشور کافی هست.

  4. علی رام گفت:

    بابت سایت و مطالب خوبتون تشکر می کنم

  5. اسحاق گفت:

    sharayet visa danesh joee chetore?

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید مقاله ویزای تحصیلی رومانی رو مطالعه بفرمایید

  6. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.

  7. قراری گفت:

    آیا کار در ضمن تحصیل شامل کار در شرکتها و ادارات هم میشه یا فقط محدود به کارهای دانشجویی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما محدودیتی از نظر مکان کار ندارید بلکه این کار باید در محدودیت زمانیش انجام بشه

  8. delvan گفت:

    سلام
    ایا با کار ضمن تحصیل در رومانی از پس مخارج زندگی در این کشور میتوان برآمد؟
    مرسی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خوشبختانه هزینه زندگی در رومانی بسیار مقرون به صرفه هست و دانشجوها به تازگی اجازه کار ضمن تحصیل رو دریافت کردند که می تونه پوشش دهنده هزینه زندگی اون ها باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *