ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در کلمبیا

رشته ژنتیک در کلمبیا

کلمبیا به دلیل مناظر زیبا، غذاهای عالی، و فرهنگ رنگارنگ خود در سطح بین المللی شناخته شده است. با این حال، یکی از نقاط قوت این کشور کیفیت آموزش آن است. تحصیل در رشته ژنتیک در کلمبیا برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. دانشگاه ها در کلمبیا تحصیلات عالی در سطح کلاس جهانی ارائه می دهند. کلمبیا با داشتن شهرهای شلوغ، جنگل های بارانی سرسبز، سواحل کلاس جهانی، تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوش، چیزهای زیادی برای جذب دانشجویان از سراسر جهان دارد. دانشجویان هنگامی که در کلمبیا تحصیل می کنند، می توانند از طبیعت زیبا، زندگی شبانه و فرهنگ پویای این کشور لذت ببرند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در کلمبیا 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در کلمبیا

کلمبیا که در آمریکای جنوبی واقع شده است از نظر قومی و زبانی دارای تنوع زیادی می باشد. میراث فرهنگی غنی این کشور نشان دهنده تاثیرات اروپایی، خاورمیانه ای، آفریقایی و بومی آن است. این کشور با پنج کشور دیگر مرز مشترک دارد و دارای دو خط ساحلی است. کلمبیا دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند که اولین دلیل آن سطح عالی علمی دانشگاه های این کشور می باشد. بسیاری از دانشگاه های کلمبیا به دلیل استانداردهای بالا، کیفیت بالای آموزشی و ارائه محیطی مناسب برای رشد توانایی دانشجویان از برترین دانشگاه های آمریکای لاتین به شمار می آیند. در حال حاضر، 6 دانشگاه کشور کلمبیا در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب کرده و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. جدول زیر رتبه این دانشگاه ها در رنکینگ های مختلف را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
Pontificia Universidad Javeriana401426693
University of the Andes801227497
Universidad Nacional de Colombia701259666
Universidad Pontificia Bolivariana651
Universidad del Rosario751
Valle University801

یکی دیگر از مزایایی که دانشجویان خارجی را جذب کلمبیا می کند، سهولت انجام مراحل مهاجرت و گرفتن ویزا برای تحصیل در این کشور است. تحصیل به زبان انگلیسی/ اسپانیایی، یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی/ اسپانیایی، برنامه های تحصیلی تخصصی، هزینه های پایین زندگی، جاذبه های گردشگری، و کار ضمن تحصیل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در کلمبیا می باشند.

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته ژنتیک در کلمبیا

فرآیند ارائه درخواست برای تحصیل در دانشگاه های کلمبیا معمولا پیچیده نیست. اکثر دانشگاه ها فرم درخواست آنلاینی را تعیین کرده اند که متقاضیان باید به سادگی ثبت نام نموده، فرم درخواست را تکمیل کرده و کپی اسناد درخواستی را بارگذاری کنند. رایج ترین مدارک مورد نیاز برای درخواست تحصیل در دانشگاه های کلمبیا به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز برای درخواست تحصیل در دانشگاه های کلمبیا

در بیانیه شخصی، متقاضی باید توضیح دهد که چرا می خواهد در آن دانشگاه تحصیل کند. بسته به دانشگاه یا برنامه ای که متقاضی می خواهد در آن ثبت نام کند، ممکن است مدارک بیش تری درخواست شود. توصیه می گردد متقاضیان همواره با دانشگاه مورد نظر مستقیما مشورت کنند و فهرستی دقیق از اسناد مورد نیاز را جویا شوند.

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در کلمبیا

در کلمبیا، شهریه دانشجو به این که اهل کجا هست، کجا را برای تحصیل انتخاب کرده است و در چه سطحی می خواهد تحصیل کند بستگی دارد. در صورتی که دانشجو تحصیل در دانشگاهی دولتی در کلمبیا را انتخاب کرده باشد، باید انتظار داشته باشد که برای هر ترم حدود 630$ (دلار)/ 550€ (یورو) بپردازد. و اگر دانشجو تحصیل در دانشگاهی خصوصی را انتخاب کرده باشد، باید انتظار پرداخت بین 630$ (دلار)/ 550€ (یورو) تا 3450$ (دلار)/ 3100€ (یورو) در هر ترم را داشته باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که برخی از موسسات آموزش عالی در کلمبیا برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.

هزینه زندگی در کلمبیا به مکانی که دانشجو برای زندگی انتخاب می کند بستگی دارد. دانشجویان باید به طور متوسط بودجه ای درحدود 1000$ (دلار)/ 900€ (یورو) در ماه را برای هزینه های زندگی خود در این کشور در نظر بگیرند. این مبلغ شامل هزینه های محل اقامت، مواد غذایی و مسافرت است.

توزیع هزینه های زندگی در کلمبیا

نمودار فوق توزیع هزینه های زندگی در کلمبیا را نشان می دهد.

نکات کلیدی درباره تحصیل و زندگی در کلمبیا

در این قسمت به چند نکته کلیدی درباره کلمبیا و به ویژه تحصیل و زندگی در این کشور اشاره می کنیم:

  • دانشگاه های کلمبیا شهریه خود را با توجه به درآمد دانشجو و رشته های تحصیلی تعیین می کنند.
  • متوسط شهریه ​​در دانشگاه های کلمبیا حدود 6000$ (دلار آمریکا) در سال است و می تواند به 14000$ (دلار آمریکا) در سال برسد.
  • واحد پول ملی کلمبیا، پزوی کلمبیا است.
  • دانشگاه های کلمبیا دانشجویان بین المللی را ملزم به پرداخت حدود 16$ (دلار آمریکا) برای بیمه درمانی در هر ترم کرده اند.
  • فقط با 4$ (دلار آمریکا) دانشجویان می توانند یک وعده غذایی را در یک رستوران ارزان قیمت در کلمبیا دریافت کنند.
  • هزینه های ماهانه زندگی در کلمبیا می تواند بین 250$ تا 300$ (دلار آمریکا) (بدون احتساب محل اقامت) باشد.
  • از مکان هایی که می توان در کلمبیا از آن ها بازدید کرد می توان به آتشفشان آرنال در کاستاریکای مرکزی و جنگل آمازون اشاره کرد.
  • کارناوال Barranquilla دومین کارناوال معروف جهان بعد از ریودوژانیرو است که توسط یونسکو به عنوان یکی از شاهکارهای میراث شفاهی و ناملموس بشریت تعیین شده است.
  • بوگوتا با داشتن جمعیتی در حدود 3000000 نفر، بلندترین شهر جهان می باشد.
  • بوگوتا پایتخت و یکی از بهترین شهرهای کلمبیا برای تحصیل است.
  • نام “کلمبیا” از نام خانوادگی کریستف کلمب گرفته شده است.
  • گابریل گارسیا مارکز، یکی از مشهورترین نویسندگان جهان که دارای جایزه نوبل ادبیات است، در کلمبیا متولد شده بود.

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در کلمبیا

سوالات رایج درباره تحصیل در کلمبیا

در بخش زیر به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در کلمبیا پاسخ می دهیم:

  • آیا برای تحصیل در کلمبیا باید ویزا گرفت؟ بله. کلیه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کلمبیا باید ویزا بگیرند. برای اخذ ویزای دانشجویی کلمبیا آن ها باید در سفارت یا کنسولگری کلمبیا در کشور خود درخواست ارائه دهند.
  • زبان های آموزشی در کلمبیا کدامند؟ زبان های اسپانیایی و انگلیسی. زبان رسمی کلمبیا اسپانیایی است. به این ترتیب، یافتن دوره های ارائه شده به زبان اسپانیایی در این کشور بیش تر از دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی معمول است. اگر دانشجویان می خواهند در کلمبیا به زبان غیر بومی خود تحصیل کنند باید مدرکی در مورد مهارت زبان آموزشی خود ارائه دهند.
  • سال تحصیلی در دانشگاه های کلمبیا چه زمانی آغاز می شود؟ از جولای آغاز می شود و در ماه مه به پایان می رسد.
  • آیا نظام آموزشی کلمبیا دارای دانشگاه های خصوصی می باشد؟ بله. اگرچه در کلمبیا بخش عمده ای از هزینه های آموزش عالی توسط دولت تامین می شود، اما حدود 70% از موسسات آموزش عالی خصوصی هستند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در کلمبیا 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار پس از تحصیل در کلمبیا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *