ویزای تحصیلی

رشته گوارش در اندونزی

رشته گوارش در اندونزی

رشته گوارش در اندونزی خیلی طرفدار ندارد چرا که این کشور نه امنیت بالایی دارد و نه دانشگاه های شاخصی در آن واقع شده است. حتی به لحاظ قوانین اعطای تابعیت و اقامت دائم، اندونزی را می توان جزو کشورهای سختگیری دانست که مهاجرپذیر نمی باشد. اگر می خواهید در اندونزی تحصیل کنید، از شنیدن این موضوع خوشحال خواهید شد که هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی پایین است، در حدود 3000$ تا 6100$ (دلار آمریکا) در سال برای اکثر رشته ها، با مدارک پزشکی در پایان بالاتر. هر مدرسه در اندونزی بسته به نوع، مکان و مالکیت آن، نرخ متفاوتی را دریافت می کند. به طور کلی، شهریه مدارس ابتدایی در اندونزی از 30$ تا 40$ (دلار آمریکا) متغیر است. نرخ متوسطه اول بین 60$ تا 80$ (دلار آمریکا) است، در حالی که نرخ دبیرستان بین 190$ تا 400$ (دلار آمریکا) است.

علاوه بر دانشگاه های پزشکی، چندین دانشگاه دیگر در اندونزی نیز به دلیل هزینه بالای تحصیل در کالج مشهور هستند و کیفیت بالای آموزش و همچنین امکانات دلیل اصلی گرانی هزینه هاست. سیستم آموزشی اندونزی با بیش از 50 میلیون دانش آموز، 3 میلیون معلم و 300000 مدرسه، چهارمین سیستم آموزشی بزرگ در جهان است. مقطع ابتدایی تا دبیرستان اجباری است. مقطع ابتدایی و راهنمایی رایگان است، در حالی که در دبیرستان هزینه های کمی وجود دارد. در سال 2020، 122 دانشگاه دولتی در اندونزی وجود داشت. دانشگاه های دولتی اندونزی زیر نظر وزارت تحقیقات، فناوری و آموزش عالی هستند. دانشگاه های دولتی دانشگاه های مذهبی و غیر سکولار را مستثنی می کنند. تا سال 2020، این دانشگاه ها حدود 2.9 میلیون دانشجو داشتند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • شهریه رشته گوارش در اندونزی چقدر است؟
  • حدود درآمد رشته گوارش در اندونزی چه میزان میباشد؟

درآمد رشته گوارش در اندونزی

کار در امارات، آلمان، هلند، کانادا، آمریکا، استرالیا و غیره را می توان تنها با تسلط به زبان انگلیسی جویا شد. اما کشور اندونزی اینگونه نیست چرا بیشتر مردم آن، خصوصا جمعیت کهنسال اندونزی، به زبان انگلیسی تسلط ندارند یا در سطح ابتدایی می توانند به این زبان سخن بگویند. با این حال برای مشخص شدن شرایط کار رشته گوارش در اندونزی در سال 2022 می توان نمودار ذیل را مشاهده نمود:

درآمد رشته گوارش در اندونزی

تحصیل رشته گوارش در اندونزی

تحصیل در اندونزی از تحصیل در امارات، آمریکا، کانادا و غیره ارزان تر است اما برای رشته های مختلف از جمله رشته گوارش رایگان نیست. مگر دانشجویی ممتاز و نخبه باشد و بتواند از یکی از دانشگاه های اندونزی بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اخذ نماید. با وجود این که میانگین رتبه اندونزی در این سه موضوع در بین 69 کشور در رتبه 65 قرار دارد، شهریه دانشگاه های اندونزی تقریبا معادل دانشگاه های کشوری مثل مجارستان و لهستان است که عضو شنگن و اتحادیه اروپا می باشند، دانشگاه های ممتازی در سطح جهانی دارند و از تمامی جنبه ها کشورهای بهتری نسبت به اندونزی می باشند. نابرابری و عملکرد مدرسه همچنان یک مسئله در اندونزی است و درصد عملکرد پایین در علوم در میان دانش‌آموزان محروم از بالاترین‌ها در سطح جهانی است. در سال 2022 تحصیل در اندونزی چه در رشته گوارش چه سایر رشته ها، پیشنهاد نمی شود.

افراد بدون مدرک لیسانس می توانند فرصت های محدودی برای تدریس در اندونزی پیدا کنند، اما مدرک چهار ساله ترجیح داده می شود و گواهینامه TEFL مورد نیاز است. بیشتر کسانی که در اندونزی انگلیسی تدریس می کنند در شهرهای بزرگ جاکارتا، یوگیاکارتا، باندونگ و سورابایا شغل پیدا می کنند. اندونزی که قبلاً مستعمره هلند بود، در سال 1945 استقلال یافت؛ پس از آن، دولت آموزش زبان هلندی را با زبان انگلیسی جایگزین کرد و آن را به عنوان یک درس اجباری، که از مدرسه ابتدایی شروع شد، معرفی کرد. امروزه بیشتر دانش آموزان انگلیسی را به عنوان زبان دوم اصلی خود می خوانند و رشته گوارش نیز در برخی دانشگاه های اندونزی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

تحصیل رشته گوارش در اندونزی

شهریه رشته گوارش در اندونزی

برای تحصیل در اندونزی دانشجویان باید متناسب با رشته انتخابی، مقطع تحصیلی و دانشگاهی که از آن پذیرش می گیرند، تمکن مالی داشته باشند. رشته گوارش در اندونزی هم در هر دانشگاهی شهریه متفاوتی دارد اما معمولا سالی 6000$ (دلار آمریکا) می باشد. توجه شود با صرف هزینه های مشابه و بعضا حتی کم تر می توان رشته مزبور را در دانشگاه های دولتی کشورهایی مثل ترکیه، لهستان، ایتالیا، مالتا، فرانسه و اتریش، فرا گرفت. به رقم شهریه دانشگاه، باید هزینه زندگی در اندونزی را نیز افزود که معمولا ماهی 600$ تا 800$ (دلار آمریکا) می باشد، اما قابل کاهش به 400$ (دلار آمریکا) نیز می باشد.

بهترین دانشگاه های اندونزی

به منظور کار در اندونزی بعد از فارغ التحصیلی، دانشجویان باید بتوانند از دانشگاهی در این کشور پذیش بگیرند، که حداقل رنکینگ ملی خوبی داشته باشند. چرا که اندونزی دانشگاه های خیلی شاخصی در سطح بین المللی ندارد و رشته تخصص نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله بهترین دانشگاه های اندونزی برای رشته گوارش می توان به University of Indonesia، Universitas Gadjah Mada، Brawijaya University و غیره. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته گوارش در اندونزی، درآمد رشته گوارش در اندونزی، تحصیل در اندونزی و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *