ویزای تحصیلی

رشته گوارش در فنلاند

رشته گوارش در فنلاند

رشته گوارش در فنلاند قبلا برای ایرانی ها نیز رایگان بود اما چند سال است که این کشور نظام تحصیلی رایگان را برای غیر اروپایی ها ملغی نموده است. دانشگاه های فنلاند در خارج از کشور شهرت زیادی دارند و معمولا در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی بسیار خوب عمل می کنند؛ مثلا دانشگاه هلسینکی، یکی از 20 دانشگاه برتر اروپا، بهترین موسسه فنلاند است. همه دانش آموزان، از جمله دانشجویان اتحادیه اروپا /EEA، باید هزینه های نسبتاً بالای زندگی در فنلاند را در نظر بگیرند، به طور متوسط، شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه و گاهی بیش از €1100 (یورو) در شهرهای بزرگتر هزینه کنید. زبان انگلیسی توسط اکثر فنلاندی ها صحبت می شود و آمار رسمی در سال 2022 نشان می دهد که حداقل 70% از مردم فنلاند می توانند انگلیسی صحبت کنند.

مدارس عالی و سایت های ملی مطالعاتی وجود دارند که به شما کمک می کنند اطلاعات را جستجو کنید، برای مطالعات خود برنامه ریزی کنید و درخواست آنلاین خود را ایجاد کنید. در طول دوره های درخواست تکمیل شده در اوایل سال جاری، دانشگاه های فنلاند و UAS بیش از 37000 درخواست از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته تحصیلی از پاییز 2021 دریافت کردند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته گوارش در فنلاند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته گوارش در فنلاند چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل رشته گوارش کدام اند؟

درآمد رشته گوارش در فنلاند

در فنلاند، دستمزد، مالیات و هزینه زندگی کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. با این حال، بسیاری از خدمات با درآمد مالیاتی تامین می شوند، که آنها را برای ساکنان ارزان تر از بسیاری از کشورها می کند. کار در فنلاند درآمد بالایی دارد که این موضوع خصوصا برای پزشکان و متخصصان صدق می کند. متقاضیان اجازه اقامت برای کار داوطلبانه یا برای تعطیلات کاری باید نشان دهند که بودجه کافی برای زندگی در فنلاند را دارند؛ شرط کلی در این مورد داشتن حدود 2000€ (یورو) در حساب بانکی در 3 ماه اول است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد ماهانه کار در فنلاند برای متخصصین رشته گوارش طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد رشته گوارش در فنلاند

هزینه تحصیل رشته گوارش در فنلاند

تحصیل در فنلاند رایگان نیست و میزان دقیق شهریه دانشگاه در این کشور را عوامل مختلف از جمله نوع دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی مشخص می کند. البته دانشجویان اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس در بیشتر دانشگاه های دولتی فنلاند در سال 2022 نیز امکان تحصیل تقریبا رایگان را خواهند داشت. در لیست ذیل حدود شهریه سالانه در فنلاند برای دانشجویان بین المللی با توجه به رشته ای که انتخاب می کنند مشخص شده است:

  • مدارک علوم، مهندسی و پزشکی (قلب و عروق، گوارش و غیره): 12000€ (یورو) در سال
  • مدارک تحصیلی، علوم انسانی و اقتصاد: 10000€ (یورو) در سال

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در فنلاند

برای تحصیل در فنلاند بهتر است فرد از دانشگاهی پذیرش بگیرد که جایگاه ملی و بین المللی خوبی داشته باشد. به این ترتیب شانس کاریابی در این کشور پس از فارغ التحصیلی بسیار بهتر و بیشتر است؛ نتیجتا فرد می تواند با اتمام تحصیلاتش ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری فنلاند نماید. از جمله بهترین دانشگاه های فنلاند برای رشته گوارش در سال جاری عبارت هستند از:

  • University of Helsinki
  • Aalto University
  • LUT University
  • Tampere University
  • University of Oulu
  • University of Jyväskylä

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در فنلاند

کار ضمن تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

کار ضمن تحصیل در فنلاند برای دانشجویان بین المللی نیز مجاز است؛ یعنی حتی کسانی که تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا یا سوئیس را ندارند نیز می توانند در فنلاند مشغول به کار ضمن تحصیل شوند البته به صورت محدود. به عبارت دقیق تر در سال 2022 دانشجویان هم ساعات کاری محدودتری برای کار کردن دارند و هم سطح درآمدشان کم تر است. در سال 2022 دانشجویان غیر اروپایی تا 20 ساعت در هفته اجازه دارند به صورت پاره وقت در کشور فنلاند مشغول هدر فنلاند حداقل دستمزد وجود ندارد، با این حال، کمترین درآمد از 7€ تا 8€ (یورو) در ساعت متغیر است، بسته به حرفه و ساعات کار، دانش آموزان معمولا بین 9€ تا 13€ (یورو) در ساعت درآمد دارند.

مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند عبارت هستند از:

  • گذرنامه معتبر
  • عکس پاسپورت رنگی
  • کپی رنگی از صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه و هر صفحه گذرنامه که حاوی یادداشت است
  • گواهی قبولی از یک موسسه آموزشی فنلاند
  • جزئیات پرداخت شهریه یا هرگونه کمک هزینه تحصیلی
  • اثبات بودجه برای حمایت از خود

برای ویزای دانشجویی فنلاند به آیلتس 6.0 یا بالاتر نیاز دارید و ویزای دانشجویی فنلاند یک مجوز موقت کوتاه مدت است که برای دانشجوی بین المللی صادر می شود که مایل به اقامت و تحصیل در فنلاند حداکثر برای مدت 3 ماه یا 90 روز است. پردازش درخواست‌های آنلاین معمولاً بین 2 تا 3 ماه طول می‌کشد، در حالی که درخواست‌های کاغذی معمولاً 3 ماه طول می‌کشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته گوارش در فنلاند توضیحاتی بیان گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *