ویزای تحصیلی

رشته گوارش در لهستان

رشته گوارش در لهستان

رشته گوارش در لهستان هزینه های نسبتا کمی دارد به همین دلیل با توجه به موقعیت این کشور، طرفداران خاص خود را نیز دارد. در لهستان تحصیل تمام وقت در مؤسسات آموزش عالی دولتی برای شهروندان لهستانی رایگان است، همچنین برای خارجیانی که تحصیلات خود را در HEI ایالتی با شرایطی که برای شهروندان لهستانی قابل اجرا است شروع می کنند، رایگان است. دانشجویان برای پوشش هزینه های زندگی خود در لهستان به حداقل 7820$ (دلار آمریکا) در سال نیاز دارند و شهریه بین المللی می تواند تا 4180$ (دلار آمریکا) در سال در دانشگاه های دولتی برسد که میزان دقیقش به نوع رشته و دانشگاه بستگی دارد. علاوه بر ارزان قیمت بودن، از جمله دیگر مزایای مهم زندگی در لهستان می توان به این نکته اشاره نمود که یکی از اعضای منطقه شنگن است.

در نتیجه، شما واجد شرایط درخواست ویزای دانشجویی در لهستان و سفر در داخل اروپا در کشورهایی از جمله مجارستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئد، اسپانیا، یونان و غیره هستید. انگلیسی زبانی نیست که مردم لهستان همیشه صحبت کردن با آن را یاد بگیرند، اما تعداد قابل توجهی از لهستانی ها هستند که به خوبی انگلیسی صحبت می کنند. لهستان همچنین کشور توسعه یافته و قدرتمندی است به طوری که تولید ناخالص داخلی سرانه هند در سال گذشته برابر با 7200$ (دلار آمریکا) بود، در حالی که در لهستان، تولید ناخالص داخلی سرانه برابر با 29600$ (دلار آمریکا) بود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته گوارش در لهستان چقدر است؟
  • درآمد رشته گوارش در لهستان در سال 2022 چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل رشته گوارش کدام اند؟

کار پس از تحصیل رشته گوارش در لهستان

لهستان سرزمینی است که در آن غرب و شرق به هم می رسند، مانند هر کشور عضو اتحادیه اروپا، اجازه اقامت شما برای اقامت در لهستان پس از اتمام تحصیلات به ملیت شما بستگی دارد و دانشجویان خارجی اتحادیه اروپا /EEA و سوئیس ممکن است پس از فارغ التحصیلی بدون محدودیت در لهستان کار کنند. در سال 2022 وضعیت کاری در لهستان بسیار خوب می باشد و کسانی که در رشته هایی مثل پرستاری، پزشکی و غیره تحصیل کرده باشند به راحتی می توانند در لهستان مشغول به کار شوند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است درآمد کار در لهستان برای متخصصین رشته گوارش بیان شده است:

درآمد ماهانه رشته گوارش در لهستان

کار ضمن تحصیل رشته گوارش در لهستان

طبق مقررات جدید 2022 دولت لهستان، دستیابی به مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی آسان شده است. در واقع، دانشجویان بین المللی به خاطر آموزش به مکان های دور نقل مکان می کنند و یک دانشجوی آماری می تواند حداقل 300PLN تا 800PLN (زلوتی) در ماه درآمد داشته باشد. اما اگر زمان بیشتری را به وظایف خود اختصاص دهید، به اندازه یک کارمند معمولی درآمد خواهید داشت؛ البته مشاغل ساده کمترین سود را دارند. اما یافتن چنین شغلی نیز آسان‌تر است؛ طبق قوانین لهستان، دانشجویان تمام وقت نیز ممکن است تمام وقت کار کنند که معادل 40 ساعت کار در هفته است. بسیاری از دانش آموزان کار را با مطالعه ترکیب می کنند اما کار پاره وقت را انتخاب می کنند، به عنوان مثال 20 ساعت در هفته، زیرا یادگیری یک زبان خارجی زمان بر است و مستلزم تلاش قابل توجهی است.

هزینه تحصیل رشته گوارش در لهستان

لهستان یک کشور اروپایی مقرون به صرفه با اقتصاد بسیار با ثبات است و هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی بین 350€ تا 550€ (یورو) در ماه متغیر است. شما می توانید بسته به شهر یا منطقه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید، بودجه خود را تنظیم کنید؛ شهرهای بزرگتر مانند کراکوف یا ورشو بین 500€ تا 850€ (یورو) در ماه نیاز دارند. در 2022 لهستان 36.1% ارزان تر از کانادا است.

بخش دیگر هزینه های تحصیل در لهستان مربوط به شهریه دانشگاه می باشد چرا که نظام تحصیلی این کشور برای غیر اروپایی ها رایگان نمی باشد. میزان دقیق شهریه به نوع دانشگاه بستگی دارد اما به طور کلی شهریه رشته گوارش سالی 8000€ (یورو) می باشد. دانشگاه Wroclaw ارزان ترین دانشگاه لهستان برای دانشجویان بین المللی است و از نزدیک با سایر موسسات در منطقه و سراسر جهان همکاری می کند و در بسیاری از برنامه های آموزشی بین المللی مانند Erasmus، ISEP و غیره شرکت می کند.

هزینه تحصیل رشته گوارش در لهستان

ویزای تحصیلی لهستان برای رشته گوارش

در سال 2022 برای ویزای دانشجویی لهستان چقدر موجودی بانکی لازم است؟ بدون احتساب هزینه تحصیل، هزینه های زندگی و هزینه های اضافی، برای متقاضی که مایل به تحصیل در لهستان است، به طور متوسط ​​13000$ (دلار آمریکا) به عنوان موجودی بانکی مورد نیاز است. قبل از شروع فرآیند درخواست، باید جایگاه خود را در یکی از 500 موسسه آموزش عالی لهستان تضمین کنید و هزینه این روش در مجموع 390PLN (زلوتی) است. دانشجویان اتحادیه اروپا نیازی به درخواست مجوز اقامت موقت ندارند و آنها به عنوان شهروندان اتحادیه اروپا فقط باید ظرف 90 روز پس از ورود خود برای ثبت اقامت خود در دفتر محلی محلی درخواست دهند. در این مقاله راجع به رشته گوارش در لهستان توضیحاتی ارائه شده و علاقمندان می توانند سایر سوالات خود در خصوص لهستان، هلند، مجارستان، ایتالیا و غیره را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *