ویزای تحصیلی

رشته گوارش در لیتوانی

رشته گوارش در لیتوانی

رشته گوارش در لیتوانی علاقمندان خاص خودش را دارد، اما نسبت به کشورهایی از جمله آلمان و آمریکا، کم طرفدارتر است. لیتوانی موسسات آکادمیک عالی، امکانات نوآورانه و بیش از 350 برنامه تحصیلی انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد؛ تعدادی از دانشگاه های لیتوانی مانند دانشگاه ویلنیوس و دانشگاه ویتاوتاس مگنوس جزو برترین دانشگاه های جهان هستند. لیتوانی ساده ترین کشور در منطقه شینگن برای گرفتن ویزا است، علاوه بر این، در حالی که بسیاری از کشورها دانش آموزان را از کار کردن در طول تجربیات تحصیلی بین المللی خود محدود می کنند، لیتوانی به دانش آموزان اجازه می دهد تا حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند تا زمانی که در مدرسه ثبت نام کرده باشند.

بانک جهانی لیتوانی را کشوری با درآمد بالا می داند؛ لازم به ذکر است GNI سرانه آن، کل درآمد ادعا شده توسط ساکنان تقسیم بر جمعیت، حدود 15000$ (دلار آمریکا) در سال است. لیتوانی کشوری دوستدار تجارت، اجتماعی و ایده آل برای ادامه تحصیلات عالی است و عضو اتحادیه اروپا است و لیتوانی یکی از بهترین مکان ها برای ادامه تحصیلات عالی است. همچنین مکان های زیادی برای جاذبه های گردشگری دارد تا اوقات فراغت شما را به خود اختصاص دهد و هزینه زندگی کمتر با سایر کشورهای اتحادیه اروپا قابل مقایسه است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته گوارش در لیتوانی چقدر است؟
  • درآمد رشته گوارش در لیتوانی چه میزان می باشد؟

کار پس از تحصیل رشته گوارش در لیتوانی

این کشور سبز و زیبای اتحادیه اروپا که یک مقصد نه چندان محبوب جابجایی در بین بریتانیایی هاست، می تواند مکانی عالی برای زندگی، کار، تحصیل یا حتی بازنشستگی آسیایی ها باشد. لیتوانی بزرگترین کشور از سه کشور بالتیک است که دارای فرهنگ غنی و مناظر باشکوه است. دانشجویی که می خواهد پس از فارغ التحصیلی از تحصیلات لیسانس/ کارشناسی ارشد/ دکترا در لیتوانی بماند، می تواند برای اقامت موقت برای جستجوی کار پس از تحصیل درخواست دهد. این مجوز به دانشجو اجازه می دهد تا یک سال پس از فارغ التحصیلی در لیتوانی بماند و بلافاصله پس از یافتن کار شروع به کار کند. لازم به ذکر است فارغ التحصیلان رشته هایی مثل گوارش برای کار در لیتوانی مشکلی نخواهند داشت. خصوصا کسانی که به هر دو زبان انگلیسی و لیتوانیایی تسلط کامل داشته باشند و از دانشگاه خوبی در این کشور فارغ التحصیل شده باشند.

رشته گوارش در لیتوانی علاوه بر این که موقعیت های کاری زیادی دارد، دارای سطح درآمد بالا نیز می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، سطح درآمد کار در لیتوانی در رشته گوارش طی سال 2022 بیان می شود:

سطح درآمد کار در لیتوانی در رشته گوارش

زبان تحصیل رشته گوارش در لیتوانی

برای تحصیل در لیتوانی، باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی خود ارائه دهید. گواهینامه هایی که عموماً توسط دانشگاه های لیتوانی پذیرفته می شوند عبارتند از: PTE Academic. تافل iBT. زبان رسمی موسسات پزشکی در لیتوانی لیتوانیایی است؛ با این حال، بسته به صلاحیت پزشک، می توان مشاوره به زبان های انگلیسی، روسی و لهستانی دریافت کرد. در سال 2022 معمولاً پزشکان جوانتر یا پزشکان مؤسسات مراقبت بهداشتی خصوصی بیشتر به انگلیسی صحبت می کنند.

هزینه تحصیل رشته گوارش در لیتوانی

در سال های اخیر، تحولات اقتصادی و اجتماعی در داخل کشور منجر به موفقیت های بزرگی در علم، بیوتکنولوژی و دیجیتالی شدن شده است. لیتوانی با جمعیتی حدود 2.8 میلیون نفر به مکانی جذاب برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور تبدیل شده است. دانشگاه های دولتی لیتوانی هزینه های مقرون به صرفه ای را از دانشجویان بین المللی دریافت می کنند، به عنوان مثال، شهریه از 1300€ (یورو) در سال برای مدارک لیسانس شروع می شود. البته تحصیل رشته هایی مثل گوارش با شهریه بالاتری همراه است که میزان دقیق آن بستگی به دانشگاه مقصد دارد. به طور کلی تحصیل رشته گوارش در لیتوانی شهریه ای بین 3000€ تا 9000€ (یورو) در سال در لیتوانی خواهد داشت. به این رقم باید هزینه زندگی در لیتوانی را نیز افزود که برای دانشجویان معمولا ماهی 400€ تا 700€ (یورو) می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته گوارش در لیتوانی

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته گوارش در لیتوانی

انتخاب این که کدام دانشگاه برای رشته گوارش بهترین است در آینده شغلی دانشجویان تاثیر به سزایی می گذارد. خصوصا غیر اروپایی ها که برای استخدام شدن در اتحادیه اروپا ناگزیرند رزومه خیلی بهتری نسبت به افراد جویای کار در این حوزه ارائه دهند. علاوه بر تسلط به هر دو زبان لیتوانیایی و انگلیسی، یکی دیگر از راه های موثر در قوی شدن رزومه سابقه تحصیل در دانشگاه های مطرح این کشور است. بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در لیتوانی عبارت هستند از:

  • Lithuanian University of Health Sciences
  • Vilnius University

برای انواع ویزای لیتوانی هزینه 60€ (یورو) دریافت می شود و لازم به ذکر است که هزینه فقط به یورو قابل پرداخت است. از دیگر مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی باید به آن توجه نمود می توان به نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در لیتوانی در رشته گوارش، مدرک زبان معتبر، پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی اشاره نمود. علاقمندان به رشته گوارش در لیتوانی، کانادا، انگلیس، مجارستان و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *