ویزای تحصیلی

رشته گوارش در لوکزامبورگ

رشته گوارش در لوکزامبورگ

رشته گوارش در لوکزامبورگ شاید برای برخی افراد جدید و جالب باشد ولی توجه شود در این کشور فرصت های شغلی کمتری نسبت به آلمان وجود دارد. لوکزامبورگ همچنین کشوری ذره بینی و کوچک است که با توجه به جمعیت کمش دانشگاه های محدودی نیز دارد. برخی از برنامه ها در دانشگاه های لوکزامبورگ فقط برای دانشجویان تمام وقت اروپایی رایگان است و به طور کامل به زبان های لوکزامبورگ، فرانسوی و آلمانی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می شود. با استاندارد زندگی بالا، دانشگاه‌های با رتبه بالا و محیط چندفرهنگی دوستانه، جای تعجب نیست که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی لوکزامبورگ را برای تحصیل خود انتخاب کنند. برخی حتی در نهایت آنجا می مانند و چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند چرا که حداقل دستمزد حدود 2000€ (یورو) در ماه است.

دو شرط اصلی برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در لوکزامبورگ تحصیل کنند وجود دارد. ابتدا، دیپلم دبیرستان شما باید توسط وزارت آموزش و پرورش لوکزامبورگ تأیید شود. اتباع غیر اتحادیه اروپا نیز باید ویزایی دریافت کنند که باید در تمام مدت اقامت آنها در لوکزامبورگ معتبر باشد. لوکزامبورگ با توجه به برنامه های خوب، هزینه های پایین و زبان هایش، مقصد خوبی برای دانشجویان مختلف است. بر اساس یک مطالعه در سال 2022 توسط وزارت آموزش ملی، 98% از جمعیت لوکزامبورگ فرانسوی، 80% انگلیسی و 78% آلمانی صحبت میکنند. 77 درصد از مردم از زبان لوکزامبورگ استفاده می کنند. زبان فرانسه اصلی ترین زبان ارتباطی است و پس از آن زبان های لوگزامبورگی، آلمانی، انگلیسی و پرتغالی قرار دارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به لوکزامبورگ به سوالات ذیل پاسخ داده میشود:

  • درآمد رشته گوارش در لوکزامبورگ چقدر است؟
  • بهترین دوره برای رشته گوارش در لوکزامبورگ کدام است؟

کار با رشته گوارش در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ شهری نسبتاً گران برای زندگی است. هزینه مسکن، غذا و پوشاک همگی افزایش می‌یابند و اینها گران‌ترین پرداخت‌هایی هستند که هر ماه دارید. شهر لوکزامبورگ پایتخت است و یک مکان محبوب برای زندگی است که می تواند قیمت های بالایی را به همراه داشته باشد. در عضو سطح درآمد حاصل از کار در لوکزامبورگ نیز زیاد می باشد و مردم این کشور قدرت خرید بالایی دارند. تحقیقات اداره آمار لوکزامبورگ Statec نشان میدهد که از بین مشاغل معمولی، کارکنان خدمات مالی و بیمه بالاترین حقوق را در لوکزامبورگ دریافت می کنند و پس از آن کارگران تولید برق، متخصصان علوم و فنی، کارکنان فناوری اطلاعات و معلمان قرار دارند.

از بین مشاغل تخصص نیز رشته هایی مثل گوارش، قلب و عروق، مغزو و اعصاب و غیره بالاترین سطح درآمد در لوکزامبورگ را دارند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده سطح درآمد رشته گوارش در لوکزامبورگ بیان شده است:

سطح درآمد رشته گوارش در لوکزامبورگ

کار ضمن تحصیل رشته گوارش در لوکزامبورگ

کار دانشجویی در لوکزامبورگ مجاز دانسته شده است و به این ترتیب فرد هم می تواند با بازار کار آشنا شده و هم بخشی از هزینه های زندکگی خود را تامین نماید. در سال 2022 حداقل دستمزد به سن شما مرتبط است، آیا بین بالای 18 سال سن دارید؟ از اول ژانویه 2022، حداقل 9€ (یورو) در ساعت به دانشجویان داده می شود که میزان دقیق آن به نوع شغل افراد بستگی دارد. لازم به ذکر است کار در لوکزامبورگ با ویزای تحصیلی در ایامی غیر از تعطیلات تابستان، تنها تا 20 ساعت در هفته مجاز می باشد.

هزینه تحصیل رشته گوارش در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ رایگان نیست و میزان دقیق شهریه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد؛ مثلا دانشگاه های دولتی شهریه کم تری اخذ می کنند. یکی از بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ که اتفاقا دانشگاهی دولتی می باشد University of Luxembourg پرطرفدارترین دانشگاه برای دانشجویان بین المللی می باشد. در سال 2022 شهریه رشته گوارش در لوکزامبورگ با توجه به عوامل گفته شده سالانه بین 6000€ تا 11000€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل رشته گوارش در لوکزامبورگ

در ضمن به شهریه دانشگاه باید هزینه زندگی در لوکزامبورگ را نیز افزود که معمولا بین 1100€ تا 1600€ (یورو) می باشد. اما کسانی که به دنبال تحصیل این رشته با هزینه کم و به زبان انگلیسی هستند، می توانند به سراغ کشور آفریقای جنوبی بروند. در یکی از دانشگاه های این کشور (University of Pretoria) دوره 2 ساله رشته گوارش ارائه می شود. شهریه این دوره که تا مه 2022 مهلت اپلای دارد و از مارس 2023 آغاز می شود، سالانه 2519€ (یورو) می باشد. هزینه زندگی حین تحصیل در دانشگاه مزبور نیز ماهانه 487€ تا 584€ (یورو) تخمین زده شده است که به مراتب کم تر از لوکزامبورگ می باشد. برای قبولی در این دوره تافل 83 یا آیلتس 6 لازم است و در نهایت تحصیل در این دوره به موارد ذیل می انجامد:

  • پایان نامه: فوق تخصص های پزشکی
  • gastroenteroloy (تخصص گوارش) پزشکی برای فوق تخصص های پزشکی

کسانی که علاقمند به تحصیل در لوکزامبورگ هستند و از پس زبان های این کشور (آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی) برمی آیند باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنند. در این مقاله در خصوص رشته گوارش در لوکزامبورگ طی سال 2022 توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی ارائه شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *