ویزای تحصیلی

رشته گوارش در چین

رشته گوارش در چین

تحصیل رشته گوارش در چین می تواند برای بسیاری از علاقمندان به این رشته یک انتخاب بزرگ و هوشمندانه باشد چراکه از نظر علمی جایگاهی عالی دارد. یکی از بهترین ملاک ها برای انتخاب دانشگاه مورد نظر برای تحصیل در خارج از کشور، جایگاه علمی دانشگاهی است که قصد تحصیل در آن را دارید. بسیاری از دانشگاه های جهان با وجود این که در حالت کلی نتوانسته اند جایگاه خوبی را به دست آورند، در یک رشته خاص دارای اعتبار بسیاری هستند و به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود تا در هنگام انتخاب دانشگاه مقصد خود، نهایت دقت را به جایگاه رشته مورد نظر داشته باشند نه این که تنها به رتبه دانشگاه فکر کنند.

دانشگاه های بسیار زیادی در چین وجود دارد که امکان تحصیل در رشته گوارش را به دانشجویان خارجی می دهند و به همین دلیل است که می توان با هر شرایطی، در یکی از دانشگاه های چین، پذیرش تحصیلی دریافت کرد. هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور در دانشگاه های دولتی تقریبا مقرون به صرفه است و میزان تنش های مالی برای دانشجویان زیاد نخواهد بود. در این حال است که می توان گفت تحصیل در رشته های مختلف تخصص پزشکی در چین می تواند از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. در این مقاله نیز مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد تا بروز شده ترین مطالب را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل در رشته گوارش کدامند؟
  • فرایند ورود به دانشگاه های چین در رشته گوارش چیست؟
  • آیا چین کشوری پرهزینه برای تحصیل است؟
  • شرایط ورود به بازار کار این کشور چیست؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته گوارش در چین

چین به عنوان یکی از کشورهای پهناور جهان و همچنین پرجمعیت ترین کشور جهان، برای این که بتواند فرصت های برابر تحصیل دانشگاهی را فراهم آورد، به دانشگاه های زیادی نیاز دارد و به همین دلیل است که بیش از 100 دانشگاه در این کشور شرایط تحصیل در رشته گوارش را برای دانشجویان فراهم می کنند. هیچ کس امکان تحصیل در راین رشته از ابتدا را نخواهد داشت و تحصیل پزشکی در چین الزام اولیه تحصیل رشته گوارش در این کشور است. افرادی که مدرک خود را در این رشته به دست آورده باشند، می توانند به راحتی وارد دوره تخصص شوند اما برای تحصیل در رشته گوارش با مدرک پزشکی از سایر کشورهای جهان، شرکت در دوره های معادلسازی الزامی است.

دانشگاه سان یات سن را می توان به عنوان بهترین دانشگاه چین برای تحصیل در رشته گوارش معرفی کرد. این دانشگاه رتبه 23 جهان را در اختیار دارد و یکی از ارزشمندترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. در رتبه دوم برترین دانشگاه های این کشور نیز دانشگاه شانگهای جیائو تونگ قرار گرفته است که رتبه 33 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه پکینگ نیز با قرار گرفتن در رتبه 39، یکی دیگر از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته گوارش است. سایر دانشگاه های برتر چین در رشته گوارش عبارتند از:

دانشگاه های برتر چین در رشته گوارش

حضور 10 دانشگاه در جمع 100 دانشگاه برتر رشته گوارش، به خوبی کیفیت تحصیل در این کشور را نشان می دهد.

هزینه تحصیل رشته گوارش در چین

یکی از امتیازات دیگری که می توان در چین به دست آورد آن است که دانشجویان در بسیاری از دانشگاه های دولتی این کشور شهریه های مقرون به صرفه ای را پرداخت می کنند و این برخلاف هزینه هایی است که به عنوان دانشجو باید در کره جنوبی و ژاپن پرداخت کرد. به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان رشته گوارش در چین با شهریه ای در حدود 7800$ تا 12000$ (دلار) در سال روبرو خواهند شد. در این مقطع شانس دریافت بورسیه های تحصیلی نسبتا زیاد است اما نمی توان به صورت قطعی در این رابطه صحبت کرد.

از سوی دیگر باید به این نکته نیز اشاره داشت که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ چین به حدود 1000$ (دلار) در ماه می رسد اما در شهرهای کوچک تر شاید بتوان با حدود 400$ (دلار) نیز نیازهای خود را برطرف کرد. در چنین شرایطی در برخی از مواقع به دانشجویان فرصت داده می شود که در دانشگاه به کار مشغول شده و هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته گوارش در چین

شرایط کار متخصصان پزشکی در کشور چین

چین به متخصصین مختلف پزشکی نیاز دارد و کمبود نیروی کار در این زمینه برای دولت چین بسیار آزاردهنده شده است. شرایط مهاجرت چینی ها برای ورود به کانادا و آمریکا بسیار مناسب است و به همین دلیل، بسیاری از پزشکان در این کشور بلافاصله پس از یافتن اولین فرصت، چین را به مقصد کشورهای تراز اول جهان ترک می کنند و به همین دلیل است که نمی توان گفت چین مقصد مناسبی برای زندگی است.

با این حال، شاید تحصیل در چین در مقطع تخصص بتواند یک پل کم هزینه برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان باشد. یک متخصص گوارش در چین در حدود 83000CNY (یوان) درآمد ماهانه دریافت می کند و به راحتی می تواند بالاترین کیفیت زندگی را برای خود به ارمغان آورد. در صورتی که تحصیل در چین یا سایر کشورهای برجسته جهان را در سر دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته گوارش در چین

  1. زهرا گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من معدل بالای 19 رو دارم
    توی دبرستان
    باید چه مدارکی داشته باشم تا وارد دانشگاه عالی چین در رشته اورولوژ بشم ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید دانشگاه هایی که در کشور چین رشته شمارو ارائه می کنن شناسایی کنید و با توجه به نیازی که دانشگاه داره مدارک رو ارسال کنید.
      مهم ترین مدارکی که نیاز دارید، مدارک زبان هست بعلاوه ریز نمرات دوره های قبل تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *