ویزای تحصیلی

رشته گوارش در ژاپن

رشته گوارش در ژاپن

رشته گوارش در ژاپن بین ایرانی ها علاقمندان زیادی ندارد چون مستلزم یادگیری زبان ژاپنی است. به علاوه ژاپن کشور مهاجرپذیری نیست و نتیجتا تمدید اقامت در این کشور پس از فارغ التحصیلی به راحتی کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، کانادا، دانمارک و غیره نمی باشد. دلایل خوبی برای تحصیل در ژاپن وجود دارد. برخی از دانش آموزان توسط استانداردهای آموزشی بالای ژاپن جذب می شوند، در حالی که برای برخی دیگر جاذبه، میراث فرهنگی غنی ژاپن است؛ ژاپن با بیش از 150000 دانشجوی بین المللی یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. بورسیه های زیادی وجود دارد که می توانید برای آنها در ژاپن درخواست دهید تا بتوانید به صورت رایگان در ژاپن تحصیل کنید، دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند برای بورسیه تحصیلی دولت ژاپن یا 9 گزینه بودجه خارجی موجود قبل از پرواز به این کشور درخواست دهند.

بورسیه های بیشتر حتی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است، دانشجویان خارجی در ژاپن برای تحصیل در ژاپن نیاز به ویزای دانشجویی دارند. متقاضیان ویزا برای دریافت ویزای دانشجویی نیاز به یک موسسه آموزشی به عنوان حامی خود دارند. هزینه های تحصیل در ژاپن در واقع نسبتا مقرون به صرفه است، به خصوص در مقایسه با شهریه های ایالات متحده و بریتانیا. هزینه ها برای دانشجویان بین المللی نسبتاً پایین است و تعدادی بورسیه وجود دارد که دانشجویان می توانند برای کمک مالی از آنها استفاده کنند. همچنین 248500JPY (ین) هزینه پذیرش وجود دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته گوارش در ژاپن چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته گوارش در ژاپن چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های ژاپن برای رشته گوارش کدام اند؟

درآمد رشته گوارش در ژاپن

کار در ژاپن به راحتی پیدا می شود به شرطی که فرد به زبان انگلیسی و ژاپنی به صورت همزمان تسلط داشته و از یکی از دانشگاه های خوب این کشور فارغ التحصیل شده باشد. از جمله رشته هایی که هم موقعیت های شغلی زیادی برایش در ژاپن وجود دارد و هم سطح درآمد متخصصین آن بالا است رشته گوارش می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد حاصل از کار در ژاپن برای رشته مزبور بیان شده است:

درآمد رشته گوارش در ژاپن

هزینه تحصیل رشته گوارش در ژاپن

تحصیل در ژاپن نه تنها رایگان نیست بلکه بسیار پرهزینه است خصوصا در رشته هایی مثل گوارش. اگرچه دانشگاه های دولتی ژاپن ارزان قیمت تر هستند اما بعضا دانشگاه های خصوصی این کشور حتی شهریه ای مشابه دانشگاه های گران قیمت آمریکایی و استرالیایی دارند. دانشکده پزشکی در ژاپن بسیار گران است، به خصوص نسبت به سایر کشورها. شهریه رشته گوارش در ژاپن در برخی دانشگاه ها به 69000$ (دلار آمریکا) هم می رسد که ممکن است بخشی از آن را بتوان با بورسیه تحصیلی پوشش داد. هزینه زندگی در ژاپن نیز برای دانشجویان با توجه به سبک زندگی که دارند بین 850$ تا 1300$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته گوارش در ژاپن

دلایل خوبی برای تحصیل در ژاپن وجود دارد. ژاپن با بیش از 150000 دانشجوی بین المللی یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. خارجی هایی که می خواهند در دانشگاه های ژاپن تحصیل کنند باید شرایط زیر را داشته باشند: داشتن پاسپورت معتبر، 12 سال تحصیل در کشور خود یا دیپلم بین المللی لیسانس و مدرکی که نشان می دهد می توانید تمام هزینه های خود را در حین تحصیل پرداخت کنید. دشوارترین کالج های ژاپن برای اخذ پذیرش عبارت هستند از:

  • Tokyo Institute of Technology
  • Waseda University. Acceptance Rate
  • Hitotsubashi University
  • Tokyo University of Science
  • Sophia University
  • Keio University
  • Nihon University
  • Tokyo University of Foreign Studies

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته گوارش در ژاپن

برای کار در ژاپن پس از فارغ التحصیلی، اخذ پذیرش از دانشگاهی که جایگاه خوبی داشته باشد دارای اهمیت زیادی است. از جمله بهترین دانشگاه های ژاپن در سال 2022 برای رشته گوارش می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در ژاپنTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
The University of Tokyo3523
Kyoto University6133
Tohoku University20182
Osaka University30175
Nagoya University351118
Yokohama City University401487
Hokkaido University501145
Kyushu University501137

پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در ژاپن، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که به مدارک متعددی نیازمند می باشد. از جمله مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی ژاپن مورد نیاز است می توان به پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، بلیت رفت و برگشت به ژاپن، محل اقامتی در ژاپن، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش از دانشگاه و غیره اشاره نمود. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص رشته گوارش در ژاپن توضیحاتی ارائه نمودند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *