ویزای تحصیلی

رشته گوارش در ایتالیا

رشته گوارش در ایتالیا

رشته گوارش در ایتالیا می تواند به عنوان یکی از رشته های تخصصی در دانشگاه های این کشور مورد توجه قرار گیرد چراکه دانشگاه های آن تراز اول هستند. نگاهی اجمالی به رتبه دانشگاه های برتر ایتالیا در رشته گوارش در سطح بین المللی به خوبی نشان می دهد که این کشور در طول سال های اخیر توانسته است جایگاه بسیار مناسبی را به خود اختصاص دهد و این همان نکته ای است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. اگرچه شرایط زندگی در ایتالیا قابل مقایسه با کشورهای تراز اول اروپایی نیست، اما باید به این نکته اشاره داشت که این کشور یکی از بهترین مقاصد جهان برای تحصیل است.

افرادی که ایتالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند، معمولا هزینه بسیار کمی را برای تحصیل خود پرداخت می کنند و این امتیازی است که با توجه به نوسانات قیمت ارز، می تواند برای بسیاری از افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. در حقیقت می توان گفت که انتخاب رشته گوارش در این کشور علاوه بر این که از نظر علمی شرایط کافی را دارد، می تواند از نظر مالی نیز مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا برخی از برتری های تحصیل رشته گوارش در ایتالیا را مطرح کنند.

  • بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته گوارش کدامند؟
  • آیا تحصیل در رشته گوارش هزینه های زیادی را به همراه دارد؟
  • فرایند دریافت شغل در ایتالیا پس از تحصیل چیست؟
  • آیا متخصصین گوارش در ایتالیا شرایط مالی خوبی در اختیار ندارند؟

 معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته گوارش

ایتالیا یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپا در زمینه آموزش رشته های پزشکی است. افرادی که در ایتالیا تحصیل می کنند باید آگاه باشند که به رزومه ای قدرتمند نیاز خواهند داشت و از این طریق است که می توانند خود را به این کشور برسانند. در حقیقت رشته گوارش یکی از رشته های تخصص پزشکی است و به همین دلیل، افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، باید پیش تر مدرک پزشکی خود را در اختیار داشته باشند. یکی از بهترین میانبرهای رسیدن به این هدف، تحصیل پزشکی در ایتالیا است.

دانشگاه میلان بهترین دانشگاه ایتالیا برای تحصیل در رشته گوارش است که رتبه دوم اروپا و 11 جهان در این رشته را نیز به خود اختصاص داده است. با فاصله ای بسیار کم، یکی از این دانشگاه، می توان نام دانشگاه بولونیا را مشاهده کرد که رتبه 13 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است. دانشگاه سپینزا رم نیز به عنوان ششمین دانشگاه برتر اروپا در این رشته، رتبه 21 جهان را به دست آورده است. دانشگاه پادوا نیز با قرار گرفتن در رتبه 34 جهان یکی دیگر از دانشگاه های برتر جهان در این رشته به حساب می آید. در کنار این دانشگاه نیز دانشگاه تورین قرار دارد که رتبه 71 را به خود اختصاص داده است.

به طور کلی می توان گفت که 41 دانشگاه پزشکی در ایتالیا وجود دارد که به دانشجویان اجازه می دهند تا با اخذ پذیرش از این دانشگاه ها، برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدامات لازم را انجام دهند و خود را به این کشور برسانند.

 معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته گوارش

هزینه تحصیل رشته گوارش در ایتالیا

یکی از مهم ترین نکاتی که باعث جذابیت هرچه بیشتر تحصیل در ایتالیا می شود، هزینه هایی است که دانشجویان در این کشور با آن روبرو می شوند. متوسط هزینه های زندگی در این کشور معادل 1000€ (یورو) در ماه است و بسیاری از افراد با هزینه هایی کمتر نیز می توانند در این کشور هزینه های خود را به طور کامل پوشش دهند. از طرف دیگر هزینه های تحصیل در ایتالیا نیز بسیار مقرون به صرفه است. شهریه تحصیل در رشته گوارش در ایتالیا نیز معادل 3200€ تا 7800€ (یورو) در سال است که البته تحصیل در دانشگاه های دولتی فرصت استفاده از بورسیه های تحصیل را نیز به افراد می دهد.

همه کسانی که بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا را به دست آورند، نیازی به پرداخت شهریه دانشگاهی نخواهند داشت و کمک هزینه مالی نیز در این رابطه به دست می آورند که به کمک آن می توان بخشی از هزینه های زندگی را نیز پوشش داد. با توجه به این که دانشجویان در ایتالیا می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند و البته امکان کار به صورت نیمه وقت را نیز در اختیار دارند، نیازی به سرمایه زیاد برای تحصیل در این کشور وجود ندارد.

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا به عنوان پزشک متخصص

با پایان پذیرفتن دوره آموزش تخصص پزشکی در کشور ایتالیا، شهروندان خارجی در ایتالیا 1 سال فرصت جستجوی کار را خواهند داشت و می توانند در مراکز پزشکی به جستجوی کار بپردازند. در صورتی که فردی بتواند شغل مورد نظر خود را در این بازه زمانی به دست آورد، این فرصت را خواهد داشت که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در نتیجه از امکانات بسیار زیادی که به همراه دارد استفاده کند.

یک متخصص گوارش در ایتالیا شانس خوبی برای رسیدن به کار خواهد داشت و با توجه به این که به طور متوسط 10100€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند، این فرصت را خواهد داشت که زندگی در رفاه کامل اقتصادی را در چکمه ها تجربه کند. در چنین شرایطی می توان گفت که اعزام دانشجو به ایتالیا یکی از بزرگترین امتیازاتی است که می توان برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج از کشور در نظر گرفت. در شرایط کنونی، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا با توجه به تجربیات خود شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *