هزینه زندگی

ساعت اوترخت هلند

ساعت اوترخت هلند

ساعت اوترخت هلند در طی سال دارای دو وضعیت متفاوت می باشد. اوترخت قلب پر جنب و جوش و تپنده هلند است که در اطراف برج Dom ساخته شده است و از هر نقطه ای در شهر قابل مشاهده می باشد. اوترخت دارای کانال ‌های زیبا با زیرزمین ‌های اسکله ‌ای فوق‌العاده است که کافه‌ ها و تراس ‌های کنار آب را در خود جای داده است. علاوه بر برج Dom، اوترخت دارای صد ها بنای تاریخی دیگر است که هر کدام به فضای خاص در این شهر دانشگاهی با قدمت چند صد ساله کمک می کنند. در اوترخت، آموزش نیز یک فعالیت اقتصادی مهم به شمار می رود. امروزه، اوترخت چهارمین شهر بزرگ هلند با بیشترین جمعیت دانشجویی در این کشور است.

بنابراین این شهر نه تنها دارای تاریخ غنی است، بلکه بسیار پر جنب و جوش است. اما بیشتر از همه، اوترخت دارای یک مرکز شهر قرون وسطایی بزرگ است که توسط کانال آب داخل شهر، رستوران ها و پارک هایی برای استراحت احاطه شده است. در اوترخت، اتصالات حمل و نقل عالی به تمام شهرهای بزرگ اروپا وجود دارد. فرودگاه شیپخول دارای پروازهایی به مقاصد مختلف و از نقاط مختلف جهان است و فقط با ماشین یا قطار کوتاهی از اوترخت فاصله دارد. اوترخت با موقعیت مرکزی خود در هلند، مرکز شبکه راه آهن هلند است. در ادامه این نوشتار هموطنان عزیز می توانند با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تغییرات ساعت اوترخت هلند آشنا شوید و همچنین اطلاعات مفیدی درباره این شهر محبوب اروپایی کسب کنند.

بررسی ساعت اوترخت هلند

به طور کلی، اوترخت هلند دارای دو منطقه زمانی می باشد که شامل منطقه زمانی اروپای مرکزی و منطقه زمانی اروپای مرکزی تابستانی است و منطقه زمانی اروپای مرکزی از ساعت هماهنگ و استاندارد جهانی 1 ساعت جلوتر و منطقه زمانی اروپای مرکزی تابستانی از ساعت هماهنگ و استاندارد جهانی 2 ساعت جلوتر و به ترتیب به صورت UTC +1 و UTC +2 نشان داده می شوند. تفاوت ساعت اوترخت هلند با تهران و سایر شهرهای ایران با در نظر گرفتن منطقه زمانی اروپای مرکزی و منطقه زمانی اروپای مرکزی تابستانی 2 ساعت و 30 دقیقه می باشد. با اینکه ساعت اوترخت هلند تغییرات ساعت تابستانی را رعایت می کند، اما بعد از تغییرات نیز تفاوت ساعت اوترخت هلند با تهران 2 ساعت 30 دقیقه می باشد، زیرا در تمامی شهرهای ایران نیز این تغییرات رعایت می شوند و زمان به یک ساعت جلوتر کشیده می شود.

شایان ذکر است که در مقایسه با سایر شهرهای دنیا، ممکن است تفاوت ساعت اوترخت هلند به همین شکل نباشد و متغیر باشد. زیرا در تمامی نقاط دنیا و در همه شهرهای دنیا تغییر ساعت تابستانی رعایت نمی شود و منطقه زمانی برخی از کشورهای دنیا ثابت می باشد.

در نمودار زیر به تفاوت ساعت شهرهای مختلف دنیا با ساعت اوترخت هلند اشاره شده است:

تفاوت ساعت شهرهای مختلف دنیا با ساعت اوترخت هلند

بررسی ساعت تابستانی در ساعت اوترخت هلند

هلند منطقه زمانی خود را در سال 1909 استاندارد کرد. تا آن زمان، در تمامی نقاط کشور برای بررسی ساعت از زمان خورشیدی خلص خود استفاده می شد. در سال 1909، تمام ساعت ها در هلند با زمان خورشیدی در آمستردام هماهنگ شدند. زمان آمستردام یا همانطور که معمولاً ساعت هلند نامیده می شد، 19 دقیقه و 32 ثانیه جلوتر از زمان گرینویچ (GMT) بود که در آن زمان استاندارد زمان جهانی بود. در سال 1937، زمان استاندارد کشور برای سادگی ثانیه به GMT+0:20 تنظیم شد. در سال 1940، نیروهای آلمانی که هلند را در طول جنگ جهانی دوم اشغال کردند، زمان محلی این کشور را 1 ساعت و 40 دقیقه پیش بردند و عملاً منطقه زمانی آن را به ساعت تابستانی اروپای مرکزی (CEST)، ساعت تابستانی آلمان (DST) تغییر دادند.

هلند تا سال 1942 در تمام طول سال در DST باقی ماند. از سال 1942 تا 1945، ساعت های هلندی از برنامه تغییر ساعت تابستانی آلمان پیروی می کردند. در سال 9451، پس از پایان جنگ جهانی دوم، هلند تغییر ساعت تابستانی را برای بیش از 3 دهه کنار گذاشت. با این حال، منطقه زمانی تحمیل شده توسط اشغالگران آلمانی تا به امروز به عنوان زمان استاندارد کشور باقی مانده است. به طور کلی، در بررسی ساعت اوتراخت هلند، باید در نظر داشت که در تمامی نقاط هلند (به غیر از اورنجستاد) ساعت تابستانی رعایت می شود و هر ساله تغییرات مربوطه در ساعت اوتراخت هلند نیز انجام می شود. بخصوص افرادی که به فکر اقامت در هلند و زندگی در شهرهایی مانند اوترخت، آمستردام و سایر شهرها هستند، حتما باید از این تغییرات مطلع باشند.

تغییرات ساعت تابستانی در ساعت اوترخت هلند

در جدول زیر به تاریخ ساعت تابستانی دو سال آینده ساعت اوترخت هلند اشاره شده است:

تاریختغییراتآفست بعد از آن
30 اکتبر 2022 در ساعت 03:00 صبحCEST به CETUTC +01:00
26 مارچ 2023 در ساعت 02:00 صبحCET به CESTUTC +02:00
29 اکتبر 2023 در ساعت 03:00 صبحCEST به CETUTC +01:00
31 مارچ 2024 در ساعت 02:00 صبحCET به CESTUTC +02:00
27 اکتبر 2024 در ساعت 03:00 صبحCEST به CETUTC +01:00

تغییرات ساعت تابستانی در ساعت اوترخت هلند

آشنایی با اوترخت هلند و زندگی در این شهر

بخش بزرگی از افرادی که اقدام به مهاجرت به هلند می کنند اوترخت را برای اقامت انتخاب می کنند. اگر متقاضیان در مرحله ای هستند که به این فکر می کنند که کدام شهر در هلند برای شروع زندگی جدید مناسب ترین است، اوترخت قطعاً باید در لیست آنها باشد. با نزدیک به 200 ملیت که در این شهر قرون وسطایی زندگی می کنند، اوترخت به سرعت به یکی از مراکز بین المللی آموزش، پژوهش، تجارت و فرهنگ هلند تبدیل می شود. مهاجرانی که به اوترخت نقل مکان می کنند، یک شهر جهانی و به سرعت در حال گسترش و مکانی عالی برای بزرگ کردن کودکان، تحصیل یا کار خواهند یافت.

دلایل اصلی که موجب جذب مهاجران خارجی به اوترخت می شود عبارتند از:

  • اوترخت در قلب هلند واقع شده است.
  • اوترخت خانه یکی از بهترین دانشگاه های هلند است.
  • اوترخت شبیه آمستردام است، اما شلوغ تر و ارزان تر است.
  • اوترخت دارای زیرساخت های رفاهی عالی می باشد.

چهارمین شهر پرجمعیت هلند، جمعیت اوترخت بیش از 330000 نفر است که تقریباً یک چهارم این ساکنان دانشجویان چهار دانشگاه بزرگ این شهر هستند. همچنین تعداد زیادی مدارس ابتدایی و متوسطه، حمل و نقل عمومی بی نظیر و زیرساخت ‌های رفاهی رو به رشدی وجود دارد که آن را به یک انتخاب بسیار محبوب برای خانواده ‌ها و متخصصان حرفه ای که به دنبال نقل مکان هستند تبدیل می‌کند.

اختلاف ساعت اوتریخت هلند و ایران

تفاوت ساعت بین شهر اوتریخت هلند و اصفهان ایران 2 ساعت و 30 دقیقه است. این تفاوت می تواند برای مهاجران ایرانی در هلند مشکلاتی را در برقراری تماس با اقوام و دوستان در ایران به وجود آورد. برای مثال، اگر یک مهاجر در هلند قصد دارد با خانواده و دوستان خود در ایران تماس بگیرد، باید به تفاوت ساعت توجه کند. اگر ساعت 10 صبح در هلند باشد، در ایران ساعت 12:30 ظهر است و شاید خانواده و دوستان در حال کار یا تحصیل باشند. بنابراین، برای برقراری تماس با آنها باید به زمان مناسب تری توجه کنید. همچنین، اگر مهاجر در هلند کار می کند و به دلیل تفاوت ساعت نتواند در ساعات کاری با خانواده و دوستان خود در ایران تماس بگیرد، ممکن است به احساس تنهایی و انزوا بیفتد.

به علاوه، تفاوت ساعت ممکن است باعث شود که مهاجران در برنامه ریزی سفر به ایران با مشکلاتی روبرو شوند. برای مثال، اگر یک مهاجر در هلند قصد دارد به ایران بروید و نمی تواند به تفاوت ساعت توجه کند، ممکن است به زمان مناسبی در ایران برسد که خانواده و دوستانش در حال کار یا تحصیل هستند و نتواند با آنها ملاقات کند. به طور کلی، تفاوت ساعت می تواند برای مهاجران ایرانی در هلند مشکلاتی ایجاد کند. با این حال، با توجه به تفاوت ساعت و برنامه ریزی مناسب، مهاجران می توانند به خوبی با این مشکلات مقابله کنند و به راحتی با خانواده و دوستان خود در ایران در ارتباط باشند.

متقاضیانی که به فکر زندگی در بهترین شهرهای هلند هستند و یا قصد دارند در اقامت بهترین کشورهای دنیا را کسب کنند، می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنند و از روند کامل امور مربوطه مطلع شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *