هزینه زندگی

ساعت گراتس اتریش

ساعت گراتس اتریش

ساعت گراتس اتریش به وقت اروپای مرکزی می باشد و تمامی افراد برای تماس های کاری، تحصیلی، خانوادگی و غیره باید این ساعت را در نظر داشته باشند. گراتس با استعداد مدیترانه ای متمایز، صحنه طراحی نوظهور و زندگی شبانه شلوغ، افرادی که در این شهر ساکن هستند را پر انرژی نگه می دارد. در شهر گراتس، دانشگاه های مختلفی وجود دارند و این موضوع باعث شده تا شهر گراتس به یک مقصد دانشجویی تبدیل شود و دانشجویان بین المللی زیادی وارد دانشگاه های این شهر شوند. علاوه بر این، این شهر یک مرکز عالی برای تجارت می باشد و افرادی که قصد دارند تماس تلفنی برای کسب و کار یا تجارت داشته باشند، حتما باید از ساعت گراتس اتریش مطلع باشند تا تماس های صحیح و مناسب حاصل فرمایند.

در این نوشتار، علاوه بر موضوع ساعت گراتس اتریش، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی سایر موضوعات مرتبط پرداخته اند و قصد دارند هموطنان عزیز را با این شهر زیبای اروپایی بیشتر آشنا کنند.

درباره ساعت گراتس اتریش

همانند سایر شهرهای اتریش که دارای منطقه زمانی مشترک هستند، ساعت گراتس اتریش نیز به وقت اروپای مرکزی (CET) می باشد و به طور کلی اکثر کشورهایی که در بخش غربی و مرکزی اروپا هستند از CET برای منطقه زمانی خود استفاده می کنند. منطقه زمانی که بیشتر اروپای غربی و مرکزی را پوشش می‌دهد. شایان ذکر است که مانند سایر شهرهای دیگر اتریش افرادی که در گراتس زندگی می کنند تغییر ساعت تابستانی را تجربه می کنند زیرا ساعت گراتس اتریش نیز CEST یعنی همان ساعت تابستانی را رعایت می کند.

در جدول زیر به تفاوت ساعت گراتس اتریش با مهمترین شهرهای دنیا اشاره شده است:

نام شهرتفاوت ساعت گراتس اتریش
لس آنجلس-9 ساعت
مکزیکو سیتی-7 ساعت
نیویورک-6 ساعت
سائو پائولو-5 ساعت
لندن-1 ساعت
توکیو+7 ساعت
سیدنی+8 ساعت
هنگ کنگ+6 ساعت
تهران+2:30 ساعت

با توجه به تغییرات ساعت تابستانی، ساعت گراتس اتریش در 30 اکتبر 2022 مجددا به زمان استاندارد به وقت اروپای مرکزی یا CET که UTC +1 می باشد باز خواهد گشت.

درباره ساعت گراتس اتریش

ساعت گراتس اتریش و آشنایی با این شهر

گراتس با جمعیت حدود 300000 نفر، پایتخت ایالت فدرال اشتایرمارک است. گراتس که در بخش جنوبی اتریش، حدود یک ساعت رانندگی از مرز اسلوونی فاصله دارد، شهری زیبا و دومین شهر بزرگ پس از وین می باشد. سکونتگاه ها در گراتس از دوران اولیه وجود داشته اند و بخشی از امپراتوری هابسبورگ بوده و ارتباط نزدیکی با اسلوونی دارد. این شهر دارای تاریخچه آموزشی غنی با جمعیت دانشگاهی رایج است و همچنین محل سکونت بسیاری از چهره های شناخته شده از جمله نیکولای تسلا، آرنولد شوارتزنگر و اروین شرودینگر بوده است. گراتس با مرکزیت شهری پر از معماری قدیمی تحت تأثیر هنرمند رنسانس، سبک و ظرافت خاصی دارد و همراه با فهرست عالی از کارهایی که باید توریست ها انجام دهند، یک مکان توریستی عالی در اتریش است.

گراتس یکی از مناطقی است که سریع‌ترین رشد را در اتریش دارد و نه تنها استاندارد بالایی از زندگی را ارائه می‌کند، بلکه پتانسیل زیادی برای کسب‌وکارهای جدید نیز دارد. بیش از یک ششم جمعیت را دانشجویانی تشکیل می دهند که در یکی از هشت دانشگاه و کالج ثبت نام کرده اند. مهاجران خارجی برای زندگی در گراتس از لحاظ زبان مشکلی نخواهند داشت، به خصوص در میان جوانان و در تجارت، اگر افراد به زبان آلمانی نیز صحبت نکنند، مشکلی نخواهند داشت، زیرا درصد زیادی از جمعیت این شهر به زبان انگلیسی مسلط هستند. با این حال، هنگام انتخاب گراتس به عنوان دفتر مرکزی کسب و کار خود، مهارت های اولیه آلمانی یک ضرورت است. همچنین از آنجایی که دانشجویان یک ششم جمعیت گراتس را تشکیل می‌دهند، افراد روحیه باز و جوانی را در سراسر شهر احساس خواهند کرد و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار خواهند کرد.

ساعت گراتس اتریش و جمعیت آن

جمعیت گراتس برای سال 2022 میلادی 295.424 نفر است. گراتس یکی از 77 شهر اتریش است و رتبه 2 را در جمعیت اتریش دارد.

در نمودار زیر به جمعیت گراتس اشاره شده است:

جمعیت گراتس اتریش

همانطور که گفته شد، در گراتس اتریش دانشجویان زیادی اقامت دارند. تعداد زیادی از افرادی که اقدام به مهاجرت تحصیلی به اتریش می کنند، وارد دانشگاه هایی می شوند که در گراتس مستقر هستند. گراتس یک شهر دانشگاهی است که چیزهای مختلفی را برای هر سلیقه ای مانند رستوران ها و مراکز دانشجویی مختلف، مرکز شهر پر جنب و جوش و فضاهای سبز فراوان، تاریخ و زندگی مدرن و غیره ارائه می دهد. گراتس به طرز شگفت انگیزی سنت را با شادی زندگی دانشجویان جوان دومین مرکز استانی بزرگ اتریش تمام آنچه متقاضیان از یک شهر بزرگ انتظار دارند را ارائه می دهد.

از بهترین دانشگاه های گراتس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام دانشگاهرتبه در گراتسرتبه در اتریشرتبه در اروپاتعداد دانشجویان
University of Graz1315232230
Graz University of Technology2620716436
Medical University of Graz3134544346
FH Joanneum University of Applied Sciences4208954500
University of Music and Performing Arts Graz52610012272
FH Campus 02 University of Applied Sciences64416781500
University College of Teacher Education Styria75519862500
Catholic University College for Education Graz86221671500

شرایط زندگی در گراتس اتریش

افرادی که به فکر مهاجرت به اتریش هستند و قصد دارند در شهرهای این کشور اروپایی ساکن شودند باید در نظر داشته باشند که گراتس به عنوان یکی از بی دردسر ترین شهرهای جهان شناخته می شود. علاوه بر این، گراتس در میان هوشمندترین شهرهای جهان قرار دارد. شاخص TCFI شهر های مختلف در سراسر جهان را بر اساس نوآوری های تکنولوژیکی و همچنین پارامترهای پایدار و پیشرو رتبه بندی کرد. در سال 2022، گراتس در اتریش به جایگاه 28 (در کلاس اندازه زیر 600000 نفر) رسید. همچنین گراتس به عنوان یکی از برترین شهرهای مهاجرت شناخته می شود. گراتس در رتبه بندی INN 2022 به دلیل اینکه شهری به ویژه قابل زندگی برای مهاجران، متخصصان و مدیرانی است که توسط شرکت های بین المللی ارسال شده اند، امتیاز کسب کرد.

رتبه‌ بندی سالانه شهرهای مهاجر بر اساس داده‌ های یک نظرسنجی از بیش از 15000 مهاجر از 173 ملیت و زندگی در 181 کشور یا منطقه است. گراتس در بین 66 شهر در سراسر جهان در جایگاه یازدهم قرار گرفت (وین در رتبه شانزدهم قرار گرفت). گراتس حتی در رده مشاغل امن رتبه پنجم را به خود اختصاص داد. علاوه بر این، پاسخ دهندگان بر تعادل عالی کار و زندگی، کیفیت محیطی و بالاتر از همه، هزینه متوسط ​​زندگی تاکید کردند. با این تفاسیر، گراتس و هچنین سایر های اتریش گزینه های مناسبی برای اقامت و زندگی هستند و متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات کاملتر از شرایط زندگی در این کشور و یا سایر کشورهای برتر اروپایی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “ساعت گراتس اتریش

  1. زهرا گفت:

    با سلام و تشکر
    من با ویزای دانشجویی دارم میرم دانشگاه گراتس، همسرم دیپلم داره و تعمیرکار لپ تاپ و کامپیوتره و خدمات کامپیوتری داره… نگرانم نتونه اونجا کار پیدا کنه. ایا تو این مورد شما اطلاعاتی دارین؟ ایا خدمات کامپیوتری و تعمیرات لپ تاپ اونجا میتونه درامد داشته باشه؟؟
    خیییلی خییلی ممنون میشم اگر جوابمو بدین…
    سلامت و برقرار باشید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اصلی ترین مسئله در پیدا کردن کار در اتریش تسلط داشتن به زبان آلمانی هست. اگر همسرتون به این زبان تسلط نسبی هم داشته باشن می تونن به این که در این کشور کار پیدا کنند امید داشته باشند. متوسط درآمد هم حدود 2500 یورو و بیشتر هست.
      فراموش نکنید که ایشون فقط در صورتی می تونن کار کنند که بهشون اجازه کار داده بشه و بخشی از ویزاهای همراه، با شرط عدم امکان کار صادر میشن

      1. زهرا گفت:

        خیییلی ممنونم. خیلی لطف فرمودین🙏🙏🙏 منتظر پاسختون بودم.😊💐💐💐💐💐

        1. امیر جلالی گفت:

          آرزوی بهترین ها برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *