ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در آرژانتین

سرمایه گذاری در آرژانتین

ما در این مقاله تلاش کردیم به سوالات و دغدغه های شما درباره سرمایه گذاری در آرژانتین با بررسی تمام ابعاد و زوایای مسئله پاسخ دهیم. بعد از مطالعه این مطالب امید است شما عزیزان با سبک و سنگین کردن همه عوامل به یک جمع بندی کاملی برسید. در کل توصیه میکنیم راه های کم هزینه تر از راه سرمایه گذاری برای مهاجرت به آرژآنتین انتخاب کنید. مانند ویزای کاری آرژانتین و ویزای تحصیل آرژآنتین که متقاضیان بیشتری دارند. جهت آگاهی بیشتر از جزییات پروسه سرمایه گذاری در این کشور، شما می توانید با مشاورین با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

این مقاله با توجه به قوانین مهاجرتی سال 2024 نگارش شده است.

  • چند روش سرمایه گذاری وجود دارد؟
  • مهاجرت به آرژانتین و راه سرمایه گذاری با چه سرمایه ای انجام میشود؟
  • آیا با سرمایه گذاری خانواده هم از اقامت برخوردار میشوند؟

اقامت از طریق سرمایه گذاری در آرژانتین در 2024

دولت مائوریسیو ماکری به دنبال ادغام مجدد آرژانتین در قالب بازارهای سرمایه جهانی، متوقف سازی سیاست های کلان اقتصادی انبساطی دولت های قبلی بود. دولت وی کنترل های ارز را بالا برد و پزو را در اواخر 2015 شناور کرد و راه را برای بازگشت با انتظار طولانی بازارهای اوراق بهادار بین المللی باز نمود.

دولت وی به اصلاح کامل سیستم واردات و سیستم اخذ مالیات مبادرت کرد. مالیات های صادرات بر محصولات بخش های کشاورزی و صنعتی را قطع کرد یا کاهش داد. دولت انتظار داشت که با این رویه، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2017 دو برابر شود. اقتصاد آرژانتین که در سال 2016 رو به افول بود، بر طبق IMF در سال 2017 حدود 2.4% و در سال 2018 حدود 2.5% افول کرد در سال های بعد نیز به ترتیب 2.1% و 9.9% افول را تجربه کرد که به دلیل شیوع بیماری کرونا بود اما در سال 2024، رشد 5% برای اقتصاد این کشور ایجاد شد. پس با این توصیف، بستر برای سرمایه گذاری خارجی در آرژانتین نسبتا مهیاست.

الزامات زبان جهت سرمایه گذرای در آرژانتین

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی که اغلب به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند، سرمایه گذرای در آرژانتین دارای موانع زبانی گسترده ای می باشد. به عبارت دیگر تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری در آرژانتین را دارند، باید الزامات زبانی موجود در این کشور را به خوبی مورد بررسی قرار دهند. زیرا در آرژانتین بیش از 40 زبان صحبت می شود که این امر موجب نارضایتی اغلب سرمایه گذاران در این کشور شده است. اما به طور کلی، اسپانیایی در آرژانتین به عنوان زبان غالب و رسمی در این کشور شناخته شده است. بنابراین یادگیری زبان اسپانیایی یکی از الزامات کلیدی جهت سرمایه گذاری در آرژانتین می باشد.

شناخته شده ترین زبان ها در آرژانتین برای سرمایه گذاران عبارت اند از:

شناخته شده ترین زبان ها در آرژانتین برای سرمایه گذاران

روند سرمایه گذاری آرژانتین

اشخاصی که به دنبال موفقیت در انجام کسب و کار در این کشور هستند، می بایست با همکاری با یک بنگاه محلی کار را آغاز نمایند. خواه اشخاص متقاضی که قصد تشکیل یک شرکت را داشته باشند، یا خواهان مشارکت با یک عامل گمرگ باشند یا خواه بخواهند از طریق یک سرمایه گذاری مشترک کاری را کلید بزنند، اشخاص ضرورتا لازم هست که با شرکتی همکاری کنند که خدمات پشت صحنه سازمانی، یا یک اداره را ارائه می دهد.

مدارک مورد نیاز سرمایه گذاری و مهاجرت به آرژانتین عبارتند از:

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت و شناسنامه ترجمه شده
  • مدارک مالی (ارائه و نمایش دارائی و تمکن مالی مناسب جهت سرمایه گذاری)
  • مدارک نشان دهنده نسبت افراد خانواده مانند سند ازدواج
  • تائید اداره شهرداری در کشور آرژانتین
  • مدارک سو پیشینه و تائید اداره گذرنامه

روند سرمایه گذاری در آرژانتین

چالش های سرمایه گذاری در آرژانتین

سرمایه گذاران احتمالی در این کشور می بایست که از چالش های متعدد سیاسی، اقتصادی و قانونی موجود نیز آگاه باشند:

  •  در آرژانتین تقریبا ثبات سیاسی و اقتصادی همزمانی وجود ندارد و نتایج انتخابات سیاسی می تواند بر آینده سرمایه گذاری در این کشور تاثیر بگذارد. به همین دلیل تعدادی از سرمایه گذاران آرزو ثبات سیاسی و تداوم کار دولت قبلی را دارند.
  •  فساد و کیفیت در حال نزول زیرساخت و خدمات عمومی همانند حمل و نقل، آموزش و بهداشت جزو مسایل کلیدی می باشند.
  •  موانع نظارتی در رقابت داخلی و خارجی در آرژانتن بالاتر از کشورهای بازار نوظهور دیگر می باشد. دولت در این زمینه گام هایی را مثل برنامه اصلاح اساسی سیستم مالیاتی را اجرا کرده است.

محافظت از سرمایه گذاری خارجی در آرژانتین

در طی سالیان اخیر دولت آرژانتین برای جلب اعتماد سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در این کشور مستقیم دست به اقداماتی زده است که از آن جمله امضا توافق نامه هایی با سایر کشورها با هدف محافظت از سرمایه گذاری خارجی و تضمین امنیت سرمایه و سرمایه گذاران است. آرژانتین توافق نامه های دو جانبه در مورد سرمایه گذاری ها را با 55 دولت امضا کرده است. همچنین آرژانتین از سال 1992 عضوی از آژانس ضمانت سرمایه گذاری چند جانبه می باشد.

در این بخش از مقاله به قیاس کشور آرژانتین برای حفاظت از سرمایه گذاران با کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب، ایالات متحده و آلمان نیز خواهیم پرداخت.

مقایسه کشورها برای حفاظت از سرمایه گذاران
آلمانایالات متحدهآمریکای لاتین و کارائیبآرژانتینپارامتر
5.07.04.07.0شاخص شفافیت معامله
5.09.05.02.0فهرست مسئولیت مدیران
8.04.06.09.0شاخص قدرت سهامداران
6.06.54.86.2شاخص حمایت از سرمایه گذاران

اقدامات دولت برای سرمایه گذاری در آرژانتین

از زمان انتخاب و شروع به کار دولت مرکزی در دسامبر 2015 تغییرات شگرفی در اقتصاد آرژانتین رخ داد که شامل پایان کنترل ارز و کاهش های مالیاتی جدید و ریاست جدید بانک مرکزی بود. دولت در دیگر زمینه ها مثل مذاکره با سهامداران برای حفظ سهامشان و همکاری با IMF جهت بهبود صحت و درستی داده های اقتصادی اش پیشرفت اساسی کرد. دولت مرکزی همچنین بطور فعالانه کار می کند تا شفافیت فرآیندهای نظارتی و اداری را ارتقا بخشد. در مورد اقامت دائم آرژانتین می توانید اطلاعات مفیدی را در لینک مربطه بدست آورید.

از طریق اقدامات قانونی، آرژانتین تلاش دارد تا سرمایه گذاران خارجی را در بخش های گاز، نفت، انرژی، تکنولوژی، صنایع خودرویی و ارتباطات از راه دور جذب کند. همچنین طرح های توسعه منطقه ای هم برای زیرساخت شروع شده است (Plan Belgrano و Proyecto Patagonia). توسعه دسترسی به اینترنت، مخصوصا از طریق توسعه شبکه فیبر نوری، یک فرصت سرمایه گذاری مغتنمی را فراهم می سازد که دولت به دنبال توسعه همه جانبه آن است.

برنامه ها برای افزایش سرمایه گذاری های موجود همچنان وجود دارد که از بازپرداخت VAT تا مشوق های بخشی متفاوت است. در مارس 2016 قانون کارآفرینی به تصویب رسید. این قانون تشکیل شرکت مختلط سهامی را در عرض 24 ساعت می دهد. شما می توانید درباره سرمایه گذاری در آرژانتین، همچنین کار در آرژانتین، قوانین و مقررات بیزینس در آن کشور و افق ها و چالش های پیش رویتان در مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جستجو کنید.

کلیدی ترین سوالات در خصوص سرمایه گذرای در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص سرمایه گذاری در آرژانتین پاسخ دهیم، برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا سرمایه گذاری خارجی در آرژانتین مجاز است؟ بله، تمامی نهادهای خصوصی خارجی می توانند شرکت های تجاری در این کشور تاسیس کرده و مالک شوند. همچنین در تمامی بخش ها و در تمامی فعالیت های سودمند شرکت کنند.
  • بهترین منطقه جهت سرمایه گذاری در آرژانتین کدام نقطه است؟ به طور کلی، سرمایه گذاری در آرژانتین به ویژه در پایتخت این کشور شهر بوئنوس آیرس سرمایه گذاری پرسودی را برای اتباع کشورهای خارجی تضمین می کند.
4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *