ویترین

سرمایه گذاری در نیجریه

سرمایه گذاری در نیجریه

سرمایه گذاری در نیجریه با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی این کشور ممک است برای برخی از سرمایه گذاران خارجی پیچیده باشد. به عنوان بخشی از تلاش ‌ها برای فراهم کردن محیطی مساعد برای رشد و توسعه صنایع، ورود سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI)، محافظت از سرمایه‌گذاری ‌های موجود در برابر رقابت ناعادلانه و تحریک توسعه ظرفیت تولید داخلی، دولت فدرال نیجریه بسته ای از مشوق ها را برای بخش های مختلف اقتصاد ایجاد کرده است. امید است این مشوق ها به احیای اقتصاد، تسریع رشد و توسعه و کاهش فقر کمک کند. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق شرایط و دلایل سرمایه گذاری در نیجریه می پردازند. دولت نیجریه بخش خصوصی را به عنوان موتور رشد و ایجاد کننده ثروت می پذیرد، در حالی که مسئولیت اصلی دولت این است که محیطی را برای سرمایه گذاران خصوصی فراهم کند.

در این راستا، قوانینی که تاکنون مانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بودند، اصلاح یا لغو شده ‌اند و شورای ملی خصوصی ‌سازی برای نظارت بر واگذاری منظم به اپراتورهای خصوصی در حوزه‌ های حیاتی اقتصاد مانند معدن، حمل‌ و نقل، برق، مخابرات، نفت و گاز تأسیس شده است. سیاست دولت برای مقررات زدایی و آزادسازی اقتصادی، دریچه های فرصت جدیدی را به روی همه سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری در اقتصاد هستند، باز کرده است. در این رابطه، یک رژیم نرخ بهره حمایت از بخش واقعی اقتصاد و همچنین نرخ ارزی که بازار تعیین می شود، موضوع سیاست دولت است. امنیت جان و مال شهروندان با سازماندهی مجدد و تقویت نیروی پلیس نیجریه به شدت پیگیری می شود. علاوه بر این، شورای ترویج سرمایه گذاری نیجریه تقویت شده است تا بتواند به عنوان یک دفتر یک مرحله ای برای پاکسازی کلیه الزامات سرمایه گذاری در این کشور عمل کند.

آشنایی با اقتصاد در نیجریه

نیجریه در غرب آفریقا در مجاورت اقیانوس اطلس واقع شده است. این کشور از غرب با بنین، از شرق با کامرون، از شمال با نیجر و از شمال شرق با چاد مرز مشترک دارد. این کشور در 1 اکتبر 1960 از بریتانیا استقلال یافت. پایتخت آن ابوجا با 36 ایالت اداری است. این یک جمهوری فدرال ریاست جمهوری است که رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت و رئیس دولت نشسته است. این یک مجمع ملی دو مجلسی متشکل از سنا و مجلس نمایندگان را اداره می کند. نیجریه به عنوان بزرگترین اقتصاد آفریقا معرفی می شود و طی 10 سال گذشته تولد ناخالص داخلی نیجریه شاهد رشد زیادی بوده است. به طور کلی تولید ناخالص داخلی نیجریه نیز در سال های اخیر نرخ رشد چشمگیری را به ثبت رسانده است که سالانه بیش از 6% بوده است.

نیجریه یکی از جذاب ترین مقاصد آفریقا برای سرمایه گذاران است و در جدول زیر به تولد ناخالص داخلی براساس بخش در این کشور اشاره شده است:

بخش هاتولید ناخالص داخلی
کشاورزی22%
صنعت24%
خدمات54%

نیجریه علاوه بر منابع طبیعی متنوعی که دارد، دارای سرمایه انسانی عظیمی است که متخصصان آموزش دیده و واجد شرایط به راحتی با هزینه های رقابتی در بازار کار در دسترس هستند. سرمایه‌ گذاران همچنین تحت تأثیر مجموعه‌ ای از مشوق‌ های سرمایه ‌گذاری که می ‌توانند از آنها در بخش ‌های مختلف استفاده کنند، قرار می ‌گیرند. سرمایه گذاران به سرعت متوجه می شوند که نیجریه بازاری است که با بازگشت سرمایه بالایی که ارائه می دهد مشخص می شود. محیط سرمایه گذاری نیجریه توسط مؤسسات مالی قوی و قابل اعتماد و سازمان های دولتی پشتیبانی می شود.

فرایند مهاجرت به نیجریه

فرصت های سرمایه گذاری در نیجریه

نیجریه در اجرای برنامه بلندپروازانه بازیابی و رشد اقتصادی خود با هدف دستیابی به رشد و تنوع اقتصادی، بهبود رقابت، تقویت شمول اجتماعی و حکمرانی و امنیت، پیشرفت کرده است. وابستگی زیاد به بخش های نفت و گاز، اقتصاد نیجریه را در برابر نوسانات قیمت و تولید نفت خام آسیب پذیر می کند. نیجریه فرصت های زیادی برای متحول کردن اقتصاد خود دارد و از این طریق فرصت های سرمایه گذاری را فراهم می کند. دولت نیجریه 13 محصول و خدمات صادرات استراتژیک ملی را برای جایگزینی نفت مشخص کرده است. این محصولات شامل روغن نخل، کاکائو، بادام هندی، شکر، برنج، زراعت دام، بهره برداری از چوب و فعالیت های فرآوری چوب از جمله می باشد. همچنین، طرح های تشویقی متعددی از سوی دولت برای جذاب کردن بخش کشاورزی برای سرمایه گذاری به کار گرفته شده است.

فرصت های سرمایه گذاری در نیجریه

سایر بخش ‌هایی که فرصت‌ های سرمایه‌گذاری در نیجریه را ارائه می‌دهند عبارتند از:

  • تولید
  • معدن
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • بخش مالی و بیمه
  • مخابرات
  • خدمات عمده ‌فروشی و خرده ‌فروشی

با وجود دستاوردهای حاصل از درگیری با بوکوحرام در شمال شرق و تشدید گفتگو با شبه نظامیان در دلتای نیجر، امنیت در نیجریه همچنان یک چالش است. توسعه ضعیف حمل ‌و نقل و زیرساخت ‌های انرژی (فقدان برق) می ‌تواند منجر به هزینه‌ های عملیاتی بالا در نیجریه شود.

دلایل سرمایه گذاری در نیجریه

نیجریه دارای منابع عظیمی است که بیشتر آنها هنوز به طور کامل مورد بهره برداری قرار نگرفته اند. این منابع شامل منابع معدنی، کشاورزی و انسانی است. نیجریه این بازار را در جنوب صحرای آفریقا با جمعیتی در حدود 120 میلیون نفر ارائه می دهد. پتانسیل بازار نیجریه به زیرمنطقه رو به رشد غرب آفریقا نیز کشیده می شود و همچنین این کشور نیجریه محیط سیاسی با ثباتی را ارائه می دهد. دولت نیجریه جو مساعدی را برای سرمایه گذاری های تجاری و صنعتی ایجاد کرده است و رویه های اداری و بوروکراتیک بسیار ساده شده است. دولت سیاست ‌ها و برنامه‌ هایی را وضع کرده است که اقتصاد بازار آزاد را تضمین می‌ کند. این کشور دارای بخش خصوصی پویا است که مسئولیت های بیشتری را تحت شرایط اقتصادی جدید تضمین کرده است. همچنین مقررات کنترل ارز برای تضمین جریان آزاد مالی بین المللی آزاد شده است.

بررسی هزینه های زندگی در نیجریه

در نموادار زیر به رشد اقتصادی نیجریه اشاره شده است:

رشد اقتصادی نیجریه

در حال حاضر حرکت نامحدود سرمایه سرمایه گذاری وجود دارد و بسته جامعی از مشوق ها برای جذب سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است. بخش بانکی و مالی به خوبی توسعه یافته است و سرمایه گذار به راحتی به سرمایه در گردش و سایر تسهیلات اعتباری دسترسی دارد. شایان ذکر است که در نیجریه نیروی کار ماهر فراوانی با هزینه اقتصادی وجود دارد که منجر به هزینه های تولید می شود که از پایین ترین ها در آفریقا است. علاوه بر این، توسعه سریع زیرساخت های فیزیکی و صنعتی از نظر حمل و نقل، ارتباطات، تامین برق و آب صورت گرفته است. برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط و قوانین سرمایه گذاری و همچنین کار و تحصیل در نیجریه متقاضیان می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *