ویترین

هزینه زندگی در نیجریه

هزینه زندگی در نیجریه

دست کم گرفتن هزینه زندگی در نیجریه یکی از بدترین اشتباهاتی می باشد که یک مهاجر می تواند مرتکب شود. مهاجرانی که اطلاعات کمی از این کشور غرب آفریقا دارند ممکن است به سرعت تصور کنند که زندگی در لاگوس یا آبوجا نسبتاً مقرون به صرفه است. در واقع، دو مرکز شهری بزرگ نیجریه به عنوان دو شهر گران ‌قیمت آفریقا رتبه ‌بندی می ‌شوند. لاگوس در نظرسنجی هزینه زندگی 2023 از بین 209 شهر در رتبه 19 قرار دارد، که آن را گرانتر از لندن می کند. نواحی روستایی و مراکز شهری کوچک تر در نیجریه اجاره بسیار ارزان‌ تری برای زندگی می‌گیرند، اما اکثریت مهاجران در این دو منطقه فوق ‌الذکر متمرکز هستند. در این نوشتار هزینه زندگی در نیجریه از زوایای مختلف توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است و شامل اطلاعات کامل برای اطلاع رسانی هموطنان عزیز در این زمینه می باشد.

بسیاری ممکن است تعجب کنند که چگونه یک کشور آفریقایی که اغلب به دلیل سطوح بالای فقر، جنایت و فساد سرزنش می شود، می تواند قدرت های جهانی مانند برلین و بارسلونا را در محاسبات هزینه زندگی شکست دهد. پاسخ ها در ذخایر نفت نهفته است که به گسترش اقتصادی و رشد جمعیت اجازه انفجار و رشد قارچی داده است. در نتیجه، سرمایه‌گذاری خصوصی در تجملات و امکانات رفاهی برای تجار و خارجی‌ ها افزایش یافت و قیمت ‌ها به دنبال آن افزایش یافت.

بررسی کلی هزینه زندگی در نیجریه

هزینه زندگی در نیجریه بستگی به ایالتی دارد که افراد می خواهند در آن زندگی کنند زیرا برخی از ایالت ها هزینه های زندگی پایینی دارند که مهاجران می توانند به راحتی هزینه های آن را تامین کنند. با این حال، از تعداد زیادی شهر در کشور تنها دو شهر بر اساس ارتباط سیاسی و اقتصادی بالایی که دارند مورد توجه جهانی قرار گرفته اند که نام آنها لاگوس و آبوجا (پایتخت) می باشد. علاوه بر این، بسیاری از مردم نیجریه بر این باورند که این شهرها فرصت های زیادی را نسبت به سایر ایالت ها ارائه می دهند که یکی از دلایل اصلی هجوم مداوم به این شهرها است. حضور دو شهر نیجریه در فهرست گران ‌ترین شهرهای جهان بالاتر از شهرهای برجسته ‌ای مانند برلین و بارسلون در حالی که این کشور یکی از فقیرترین شهرهای جهان است، دیگر جای تعجب نیست.

هزینه زندگی در نیجریه برای 1 نفر به صورت زیر است:

هزینه زندگی در نیجریه برای یک نفر

رونق نفت در دهه 1970 که شرایط شهرهای بزرگ را به طور قابل توجهی بهبود بخشید و در عین حال باعث انفجار جمعیت شد، موجب افزایش هزینه زندگی در این شهرها شد. در نتیجه سرمایه گذاری خصوصی در امکانات رفاهی و تجملات برای رفع نیازهای خارجی ها و مشاغل افزایش یافت که در نهایت هزینه ها را در شهرها افزایش داد.  با توجه به اینکه مدارس محلی گزینه ای برای مهاجران نیستند، کسانی که با کودکان به نیجریه مهاجرت می کنند باید هزینه تحصیل خصوصی را نیز در بودجه خود لحاظ کنند. شهریه مدارس بین المللی خصوصی فوق العاده بالا می باشد. بسیاری از این هزینه های مدارس مواردی مانند لباس فرم، کتاب های درسی، سفرهای مدرسه یا حتی امتحانات خارجی پایان سال را پوشش نمی دهند. ارزش مذاکره در مورد کمک هزینه تحصیلی در یک قرارداد کاری مهاجرتی را دارد.

مقایسه هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه مسکن در نیجریه

به طور کلی، هزینه مسکن در نیجریه به طور بی رویه بالا است و از مکانی به مکان دیگر در نیجریه متفاوت است. در بیشتر موارد، شرکت ‌های استخدام‌ کننده نه تنها مسکنی برای کارکنان خارج ‌شده خود پیدا می‌ کنند، بلکه هزینه آن را نیز پرداخت می ‌کنند. در واقع، بسیاری از شرکت‌ های خارجی در مناطقی که به مناطق تحت پوشش مهاجران معروف شده‌ اند، مسکن خریداری کرده یا اجاره داده ‌اند و بنابراین به خوبی مبله شده ‌اند و به راحتی آماده می ‌شوند تا هماهنگی ‌های لازم برای خانه را انجام دهند. این می تواند یک نجات دهنده زندگی برای اکثر مهاجران باشد، در غیر این صورت، مهاجران ممکن است مجبور شوند چندین ماه تا 1 سال پیش از آن از نظر اجاره پرداخت کنند.

هزینه مسکن در نیجریه

علاوه بر این، به دلیل نرخ بالای جرم و جنایت در نیجریه و تامین برق نامطمئن، مهاجران نیز باید برای محاسبه هزینه ‌های امنیتی و هزینه ‌های اضافی تسهیلات (ژنراتور) آماده شوند. با این حال، اگر افراد به دنبال اجاره یک آپارتمان مناسب در لاگوس یا آبوجا هستند، بسته به منطقه ای که برای زندگی انتخاب می کنند، ممکن است از 1300$ (دلار) الی 9100$ (دلار) پرداخت کنند.

در جدول زیر به هزینه اجاره مسکن در نیجریه به طور دقیق تر اشاره شده است:

نوع مسکنهزینه اجاره برای 1 ماه به دلار
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر921$
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز شهر541$
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر3000$
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز شهر1400$

بهای حمل و نقل در نیجریه

هزینه حمل و نقل در نیجریه مانند محل اقامت، هزینه رانندگی و رفت و آمد در نیجریه نیز می تواند هزینه های غیرمنتظره ای را اعمال کند. اکثر مهاجران ترجیح می دهند برای مذاکره در مورد ترافیک و بن بست افسانه ای که جاده های بسیار پایین تر از استاندارد را محاصره می کند، راننده استخدام کنند. حقوق ماهانه این فرد باید با هزینه های عادی مربوط به حمل و نقل (پرداخت خودرو، بنزین و بیمه خودرو) در نظر گرفته شود. با این وجود، کارفرمایان اغلب به این هزینه ها یارانه پرداخت می کنند. حمل و نقل عمومی در نیجریه یک گزینه توصیه نمی شود. اتوبوس های شهری و تاکسی های موتور سیکلت بداهه (okadas) اغلب غیرقابل تردد و خطرناک هستند.

در لیست زیر به هزینه های حمل و نقل در نیجریه اشاره شده است:

  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 0.46$ (دلار)
  • کارت ماهانه حمل و نقل محلی 21.91$ (دلار)
  • تعرفه حرکت یا شروع تاکسی 1.15$ (دلار)
  • تاکسی هر 1 مال 2.23$ (دلار)

تمامی هموطنان محترم می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط و روش ها و همچنین هزینه های مهاجرت به کشورهای خارجی اطلاعات کامل و دقیق کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *