ویترین

رشته پزشکی در نیجریه

رشته پزشکی در نیجریه

رشته پزشکی در نیجریه می تواند رویای هر دانشجوی علوم باشد. این یک حرفه اصیل است که دانشجویان و متقاضیان را از سراسر دنیا تبدیل به پزشک یا جراح می کند. برای تبدیل شدن به یک دانشجوی پزشکیو تحصیل پزشکی در نیجریه، دانشجویان باید اشتیاق نجات جان داشته باشند. همچنین، آنها باید الزامات JAMB UTME و O’level را برای پذیرش در برنامه آموزشی پزشکی داشته باشند. مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی و جراحی در نیجریه 6 به علاوه 1 سال برای برنامه آموزشی خانه داری و NYSC است. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل پزشکی در نیجریه را به طور کامل مورد بررسی دقیق قرار داده اند و هموطنان محترم با همراهی مشاورین ما تا پایان این نوشتار می توانند قبل از مهاجرت تحصیلی به نیجریه از شرایط و دانشگاه های برتر تحصیل پزشکی در نیجریه به طور کامل آگاه و مطلع شوند.

دانشجویانی که قصد دارند به عنوان یک پزشک مشغول به کار شوند، باید دوره های آموزشی را در دانشگاه های پزشکی نیجریه که در آن پزشکی و جراحی برای دریافت مدرک پزشکی تدریس می شود را بگذرانند. تحصیل پزشکی در نیجریه دوره ای است که پایه محکمی از علوم پایه پزشکی و مهارت های بالینی مورد نیاز در بیمارستان را به دانشجویان می دهد. پس از این دوره، دانشجویان بیماران مبتلا به بیماری‌ های آنها را درمان می ‌کنند، در ارائه مراقبت ‌های بهداشتی موقعیت‌ های رهبری را به عهده می‌گیرند و خدمات بهداشتی با کیفیتی را به بشریت ارائه می‌کنند. پزشکی معمولاً در نیجریه و هر جای دیگری به دلیل حجم کاری زیادی که باید در مدت زمان کوتاهی پوشش داده شود، فعالیتی آسان به شمار نمی رود. اگر دانشجویان پزشکی در نیجریه زمان کافی برای مطالعه دروس خود داشته باشند، میزان شکست به شدت کاهش می یافت.

شرایط رشته پزشکی در نیجریه

تحصیل پزشکی در نیجریه به طور معمول 6 سال به طول می انجامد و دوره های تحصیلی آن توسط بهترین دانشگاه ها به تمامی دانشجویان از نقاط مختلف دنیا ارائه می شوند. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های پزشکی و تحصیل پزشکی در نیجریه حتما باید از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین دوره های آموزشی اطلاعات کامل داشته باشند. همانند سایر نقاط دنیا، تحصیل پزشکی در نیجریه نیز نیازمند دانش کافی زبان انگلیسی و علوم پایه دارد که در ادامه به طور جزئی تر به بررسی آنها می پردازیم.

رشته پزشکی زیر نظر دانشکده علوم پزشکی دانشگاه می باشد. دوره های دیگر در کالج شامل موارد زیر است:

  • دندانپزشکی
  • علوم آزمایشگاهی پزشکی
  • رادیوگرافی
  • علوم پرستاری
  • توانبخشی پزشکی

دوره پزشکی و جراحی به 3 مرحله تقسیم می شود که شامل پیش پزشکی، پیش بالینی و بالینی می شود. به طور معمول، اگر دانشجویان در یک دانشکده پزشکی نیجریه پذیرفته شوند، 6 سال طول می کشد تا مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند، که در طی آن متقاضیان با مهارت ها و دانش لازم مطابق با یک پزشک پزشکی آموزش خواهند دید. اگر دانشجویان در یک دانشگاه فدرال تحصیل کنند،  تحصیل پزشکی 7 سال طول می کشد. برخی از مدارس بر اساس تقویم آهسته کار می کنند و تکمیل برنامه زیر 6 سال را تا حدودی غیرممکن می کند. با پذیرش در کالج پزشکی، دانشجویان و متقاضیان سال اول خود را صرف مطالعه دروسی مانند ژنتیک، شیمی، فیزیک و غیره خواهند کرد.در سال دوم، دانشجویان شروع به مطالعه دوره های پیش بالینی مانند بیوشیمی، فیزیولوژی و آناتومی خواهند کرد.

پس از آن، دانشجویان برای ورود به کلاس های بالینی در بیمارستان آموزشی دانشگاه، باید آزمون MBBS دوم را پشت سر بگذارند.

رشته دندانپزشکی در نیجریه

در نمودار زیر به هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های مختلف نیجریه اشاره شده است:

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های نیجریه

دانشگاه های برتر رشته پزشکی در نیجریه

در نیجریه دانشگاه های مختلف برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی وجود دارد. اکثر این دانشگاه ها برنامه های تحصیلی را در بالاترین سطح ممکن به دانشجویان و متقاضیان بین المللی و همچنین محلی ارائه می دهند.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در نیجریه اشاره شده است:

نام دانشگاهنام شهر
Abia State University UturuAbia State
University of UyoAkwa Ibom
Nnamdi Azikiwe University NnewiAnambra State
University of MaiduguriBorno State
University of CalabarCross Rivers State

همچنین در اینجا لیستی از بهترین دانشگاه های فدرال در نیجریه برای پزشکی و جراحی آمده است:

نام دانشگاهنام شهر
University of BeninEdo State
University of Nigeria Enugu CampusEnugu State
Ahmadu Bello University ZariaKaduna State
Bayero University KanoKano State

علاوه بر این، در اینجا لیستی از بهترین دانشگاه های دولتی نیجریه برای پزشکی و جراحی آمده است:

نام دانشگاهنام شهر
Delta State UniversityAbia State
Ebonyi State University AbakalikiEbonyi State
Ambrose Alli University EkpomaEdo State
Lagos State University IkejaLagos State

اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی در نیجریه

دانشجویان برای برنامه تحصیل پزشکی در نیجریه یا از طریق JAMB UTME یا ورود مستقیم (DE) به ترتیب برای یک برنامه 6 یا پنج 5 ساله در دانشکده پذیرش می شوند. باید قبل از درخواست برای برنامه تحصیل پزشکی در نیجریه، دوره های علوم را در دوران دبیرستان خوانده باشند و در طی آن، متقاضیان باید فیزیک، زیست شناسی، انگلیسی، ریاضی و شیمی را تکمیل کرده باشند.

قدم های موثر برای مهاجرت به نیجریه

دانشجویان هنر یا بازرگانی نمی توانند برای پزشکی در نیجریه درخواست دهند، مگر اینکه SSCE را برای موضوعات علمی بنویسند. غیر از این، هیچ امکانی وجود ندارد. یکی دیگر از شرایط لازم برای رشته پزشکی در نیجریه، داشتن دوره های O’level مورد نیاز از دبیرستان است. دانشجویان در این مورد باید حداقل 5 واحد (یعنی حداقل 5C) را در ترکیبات اصلی WAEC خود کسب کنند که موضوعات مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در نیجریه می باشند.

دریافت پذیرش رشته پزشکی در نیجریه

ممکن است دانشجویان بپرسند موضوعات اصلی WAEC برای پزشکی چیست؟ همانطور که قبلاً گفته شد، آنها اساسا زبان انگلیسی، ریاضیات، زیست شناسی، شیمی و فیزیک می باشند. علاوه بر این، دانشجویان همچنین می توانند از NECO  یا GCE خود به عنوان جایگزینی برای WAEC استفاده کنند و به سادگی اطمینان حاصل کنند که حداقل 5 واحد در هر یک از آنها دارند. علاوه بر این، دانشجویان باید مطمئن شوند که الزامات O’level را برای مدرسه انتخابی خود بررسی می کنند. اکثر دانشگاه‌ های نیجریه از دانشجویان می ‌خواهند که تمامی واحدهای خود را در یک جلسه داشته باشند، در حالی که برخی از آنها چنین نیستند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت هموطنان عزیز هستند تا اطلاعات و خدمات عالی در زمینه مهاجرت تحصیلی به نیجریه و سایر کشورهای دنیا ارائه دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *