هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در یونان

سوپرمارکت های حلال در یونان

سوپرمارکت های حلال در یونان در اقصی نقاط این کشور در دسترس هستند و این در حالی است که مسلمانان بسیار کمی در یونان ساکن هستند. یونان ضعیف ترین وضعیت اقتصادی در میان کشورهای اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است و این مسئله باعث شده است تا مهاجران کمی در این کشور باستانی زندگی کنند. مردم یونان وابستگی دینی بسیار زیادی دارند و با توجه به آزادی کامل در بیان اندیشه ها تنها 4% از مردم این کشور به ادیان آسمانی باور ندارند.

مسلمانان در کشور یونان جز جمعیت های محدود در این کشور هستند اما بعد از مسیحیان بزرگترین جامعه دینی در کشور یونان را شکل داده اند. یونان را می توان به عنوان دروازه ورود به کشورهای اروپایی معرفی کرد کشوری که در سال های اخیر علاوه بر مشکلات اقتصادی خود با مشکلات بسیار زیادی در رابطه با مراجعه پناهجویان سوری و افغانستانی به این کشور نیز روبرو بوده است. با همه این تفاسیر افرادی که قصد زندگی قانونی در اروپا را دارند معمولا به یونان ورود پیدا نمی کنند اما مهاجرت به این کشور از طریق ویزای توریستی بسیار رایج است. به دلیل اهمیت این موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط دسترسی به فروشگاه های حلال در یونان پرداخته اند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در یونان

جمعیت مسلمان یونان و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

در بخش قبل اشاره کردیم که مردم یونان باورهای دینی بسیار بالایی دارند و این موضوعی است که سبب شده تا ادیان آسمانی دیگر در این کشور با سرعت بسیار اندکی قدرت رشد پیدا کنند. شرایط رشد دین اسلام در این کشور نیز همین روند را داشته است. با توجه به این که بسیاری از مسلمانان خود را از طریق پناهندگی به یونان می رسانند، ساده ترین مسیر رسیدن به این هدف را در تغییر دین جستجو کرده اند و این مسئله ای است که سبب شده تا در آمارهای رسمی نیز تعداد مسلمانان بسیار اندک اعلام شود.

مهاجرت مسلمانان به کشور یونان از حدود سال 1950 در این کشور آغاز شده است و رفته رفته جمعیت بیشتری از مسلمانان پای به این کشور گذاشتند تا جایی که امروزه جمعیت این افراد به حدود 300000 نفر رسیده است و در حالی که جمعیت این کشور حدود 10 میلیون نفر است، تقریبا 2% جمعیت یونان را مسلمانان تشکیل داده اند. در نمودار زیر، توزیع جمعیت یونان بر حسب باورهای دینی به تفکیک ارائه شده است.

توزیع جمعیت یونان بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در یونان

یونان یکی از ضعیف ترین اقتصادهای اروپایی را در اختیار دارد و این موضوعی است که علاقمندان به سرمایه گذاری در این کشور باید به آن توجه داشته باشند. دولت یونان از تمامی سرمایه گذارانی که در این کشور اشتغال ایجاد می کنند حمایت خواهد کرد و این یک برگ برنده برای سرمایه گذاران است. از طرف دیگر نیروی کار در این کشور نیز ارزان تر از کشورهای پیشرفته اروپایی است.

در رابطه با فروشگاه های حلال در یونان باید به این نکته اشاره داشت که تقریبا نیمی از مسلمانان این کشور در شهر آتن به عنوان پایتخت زندگی می کنند و سایر شهروندان مسلمان در یونان به صورت غیر متراکم زندگی می کنند پس باید در نظر داشت که آتن می تواند بهترین گزینه برای شروع کار یک سوپرمارکت حلال در یونان باشد. در تصویر زیر، توزیع فروشگاه های حلال در کشور یونان به تصویر کشیده شده است.

توزیع فروشگاه های حلال در کشور یونان

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در یونان

هزینه زندگی در یونان بسیار کمتر از هزینه های زندگی در کشورهای غربی اروپا است و این مسئله می تواند مهاجرت به این کشور را جذاب کند. البته باید در نظر داشت که راه های مهاجرت به کشور یونان می تواند محدودتر باشد اما مهاجرت با استفاده از ویزای توریستی یونان یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور است. در جدول زیر می توان هزینه های خرید برخی از کالاهای مورد نیاز مسلمانان را مشاهده کنید.

نوع کالاقیمت به دلار نیوزلند
یک لیتر شیر€1.17
یک کیلوگرم پنیر محلی€7.97
فیله مرغ (یک کیلوگرم)€6.78
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)€9.10
نوشیدنی حلال€1.66
یک وعده غذا در رستوران€10

یونان می تواند دروازه ای برای ورود به حوزه شنگن باشد اما حقیقت امر آن است که با توجه به شرایط اقتصادی این کشور، نمی تواند گزینه مناسبی برای اقامت قلمداد شود. در صورتی که تمایل به زندگی در بهترین کشورهای دنیا دارید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند کلید رسیدن به این امر را در اخیتار شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *