هزینه زندگی

شخصیت های مشهور آرژانتین

شخصیت های مشهور آرژانتین

از فوتبال گرفته تا تلویزیون و حتی مذهب، شخصیت های مشهور آرژانتین افرادی هستند که توسط این کشور معرفی می شوند و توجه بین المللی را به خود جلب کنند. تعداد شگفت انگیزی از نام های خانوادگی در سراسر جهان از آرژانتین می آیند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار داستان برخی از مشهورترین نام هایی را که از این کشور آمریکای جنوبی آمده اند را بررسی کرده اند. گوشت گاو، گائوچو، آند، تانگو و فوتبال ممکن است برخی از معروف ترین موارد در آرژانتین باشند، اما شخصیت های زیادی در این کشور زاده شده اند که امروزه در سطح بین المللی شناخته شده اند. گنج واقعی آرژانتین، ثروت استعدادهای آن است و فهرست بلند بالایی از مردان و زنان برجسته آن که به آرژانتین کمک زیادی کرده اند تا جایگاهی مطلوب در جهان کسب کنند

شایان ذکر است که بدون آنها، کشور جایگاه ارزشمندی را که امروز دارد را نداشت. تقریبا تمامی مردم دنیا با نام هایی مانند لیونل مسی، دیگو مارادونا، پاپ فرانسیس، چه گوارا، کارلوس گاردل و لوئیس فدریکو للوآر آشنایی دارند. از فوتبالیست های مشهور جهان گرفته تا برندگان جایزه نوبل و از کاتبان مشهور تا دانشمندان آوانگارد، آرژانتین می تواند ادعا کند که مردان و زنان واقعاً برجسته ای تولید کرده است. معیار حیرت انگیزی از نام های عمومی شناخته شده از آرژانتین است. از فوتبال گرفته تا تلویزیون و حتی مذهب، آرژانتین تمایل دارد افراد مشهوری را که در سراسر جهان مورد توجه قرار می ‌دهند، معرفی کند. در ادامه به داستان ‌های پشت سر نام‌ های مشهوری که از آرژانتین زاده شده اند، نگاه کامل می اندازیم.

اوا پرون از شخصیت های مشهور آرژانتین

اوا پرون ممکن است در خارج از آرژانتین بیشتر با نام اویتا شناخته شود، که احتمالاً تا حد زیادی مدیون فیلم موزیکال 1996 به همین نام است که در آن مدونا نقش قهرمان را بازی می کند. داستان اویتا داستانی است که یک دختر روستایی برای بازیگری به شهر بزرگ بوئنوس آیرس می رود، با یک مرد قدرتمند خوش تیپ آشنا می شود (رئیس جمهور آینده خوان پرون)، عاشق می شود و به بانوی اول و یکی از شخصیت های مشهور آرژانتین تبدیل می شود. او همچنین قهرمان حقوق کارگران و زنان بود و به طرز غم انگیزی در سن 33 سالگی بر اثر سرطان درگذشت. اندکی قبل از مرگش، کنگره آرژانتین به او لقب رهبر معنوی ملت را داد. پس از مرگ او، مراسم تشییع جنازه ایالتی به او داده شد که معمولاً مختص سران کشورها بود.


داستان او موضوع بسیاری از مقالات، کتاب ها، نمایش های صحنه ای و نمایش های تلویزیونی و در نهایت یک موزیکال برادوی و یک فیلم هالیوودی بود.

در جدول زیر به 2 سخنرانی برجسته اوا پرون اشاره شده است:

نام سخنرانیتاریخ
سخنرانی دسکامیسادوها17 اکتبر 1951
انصراف از معاونت ریاست جمهوری آرژانتین31 آگوست 1951

آشنایی با جمعیت آرژانتین

مارادونا نابغه فوتبال آرژانتینی

مشهورترین فوتبالیست آرژانتین که همه دوست دارند از او متنفر باشند، دیگو مارادونا است. اگرچه مارادونا اغلب به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال در تمام دوران یاد می شود، شاید مارادونا بیشتر به خاطر زندگی حرفه ای و شخصی جنجالی اش مشهور باشد. او برای تعدادی از تیم ها در ایتالیا، اسپانیا و آرژانتین و همچنین برای تیم ملی آرژانتین بازی کرد و با توپ گیری در جام جهانی 1986 با نام مستعار دست خدا تاریخ ساز شد و سپس به قهرمانی رسید. این بازی با به ثمر رساندن گلی که توسط رای دهندگان فیفا گل قرن تلقی شد. مارادونا پس از دوران فوتبالی خود در رسوایی هایی از قبیل اعتیاد، بدعهدی و تمایلات سیاسی مشکوک گرفتار شده است.

وقتی بحث بر سر بهترین بازیکنان فوتبال تمام دوران مطرح می شود، لیست اغلب تنها دو نام دارد:

  • پله اسطوره برزیلی
  • دیگو آرماندو مارادونا اسطوره برزیلی

مارادونا نابغه فوتبال آرژانتینی

هنگامی که صرفاً بر اساس مهارت ها و دستاوردهای آنها مقایسه می شود، انتخاب یکی از آنها تقریباً غیرممکن می شود. به هر حال، به همین دلیل است که هر دو جایزه بهترین بازیکن قرن فیفا را دریافت کردند. البته یک پسر طلایی آرژانتینی دیگر هم به نام لیونل مسی وجود دارد که در بخش های بعدی به او اشاره خواهیم کرد. اما مارادونا همیشه بیش از یک قهرمان ورزشی بود و یک شخصیت الهی بود. او ترکیبی از ورزشکاری مایکل جردن، قدرت بیب روث و خطاپذیری انسانی مایک تایسون بود. در کشوری که از بسیاری از ناامیدی های اجتماعی و چندین دیکتاتوری نظامی جان سالم به در برد، مارادونا به نماد امید و بت میلیون ها نفر تبدیل شد. مارادونا تیم‌ های باشگاهی را به قهرمانی در آرژانتین، ایتالیا و اسپانیا هدایت کرد و در تیم آرژانتینی که قهرمان جام جهانی 1986 شد، نقش آفرینی کرد.

لیونل مسی از محبوب ترین شخصیت های مشهور آرژانتین

روی دیگر سکه فوتبال، لیونل مسی را داریم. در حالی که مارادونا یک شخصیت پر سر و صدا و بحث برانگیز بود، مسی به دلیل منظم و مرتب بودن مورد تحسین همه قرار می گیرد، که اغلب دیده می شود که در کنار خانواده خود در حال آشپزی است و به دلیل وفاداری به همسر و فرزندان خود شناخته می شود. لیونل آندرس مسی متولد 24 ژوئن 1987 بازیکن فوتبال آرژانتینی است که در حال حاضر برای PSG و تیم ملی آرژانتین بازی می کند. او یکی از بهترین بازیکنان فوتبال نسل خود است و اغلب به عنوان بهترین بازیکن معاصر جهان شناخته می شود. لیونل مسی که سبک بازی و توانایی‌ های خود را با دیگو مارادونا مقایسه می‌ کند، در سن 21 سالگی نامزد توپ طلا و بهترین بازیکن سال فیفا شد و در سن 22 سالگی هر 2 را برد.

دیگو مارادونا یک بار اعلام کرد که مسی جانشین به او می باشد. مسی برای هفتمین بار در سال 2021 توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان از آن خود کرد و او را 2 برابر از رقیب خود کریستیانو رونالدو پیشی گرفت. او در آگوست 2021 از بارسلونا به پاری سن ژرمن منتقل شد و تنها خانه حرفه ای را که تا به حال شناخته بود ترک کرد. وی خط تولید لباس خود را راه اندازی کرد و اولین فروشگاه خرده فروشی خود، فروشگاه مسی را در سال 2019 در بارسلونا افتتاح کرد. او همچنین قرارداد مادام العمری با آدیداس دارد.

نمودار زیر شامل تعداد گل های مسی در تیم های مختلف می باشد:

تعداد گل های مسی در تیم های مختلف

چه گوارا در لیست شخصیت های مشهور آرژانتین

چه گوارا، انقلابی مارکسیست آرژانتینی، یکی از چهره های اصلی انقلاب کوبا بود. او که یک پزشک حرفه ای بود، با مشاهده بی عدالتی ها در جهان دیدگاه های رادیکالی پیدا کرد و به جنبش انقلابی 26 جولای فیدل کاسترو پیوست. او که در سال 1967 ترور شد، هم به عنوان یک شخصیت تاریخی مورد احترام و ناسزا باقی مانده است. چه گوارا یک چهره برجسته کمونیست در انقلاب کوبا بود که در آمریکای جنوبی رهبر چریک ها شد. از زمان مرگ، چه گوارا به عنوان یک قهرمان شهید توسط نسل ‌های چپ ‌گرا در سراسر جهان شناخته می ‌شود. رهبر انقلاب ارنستو چه گوارا در 14 ژوئن 1928 در روزاریو آرژانتین متولد شد. پس از اتمام تحصیلات پزشکی در دانشگاه بوئنوس آیرس، چه گوارا ابتدا در آرژانتین و سپس در همسایگی بولیوی و گواتمالا به فعالیت سیاسی پرداخت.

در سال 1955، او در مکزیک با فیدل کاسترو انقلابی کوبایی و برادرش رائول آشنا شد. چه گوارا بخشی از تلاش های فیدل کاسترو برای سرنگونی دولت باتیستا در کوبا شد. او به عنوان مشاور نظامی کاسترو خدمت کرد و نیروهای چریکی را در نبردها علیه نیروهای باتیستا رهبری کرد. هنگامی که کاسترو در سال 1959 قدرت را به دست گرفت، چه گوارا مسئول زندان قلعه لا کابانیا شد. تخمین زده می شود که در این مدت حداقل 144 نفر به دستورات فراقانونی چه گوارا اعدام شدند. در سال 1966، او شروع به تحریک مردم بولیوی به شورش علیه دولت خود کرد، اما موفقیت چندانی نداشت. گوارا در حالی که تنها نیروی چریکی کوچکی برای حمایت از تلاش ‌های او داشت، در 9 اکتبر 1967 در لا هیگورا توسط ارتش بولیوی که توسط مستشاران سیا کمک شده بود دستگیر و کشته شد.

مانو جینوبلی از بهترین ورزشکاران تاریخ آرژانتین

مانو جینوبلی یک بسکتبالیست حرفه ای سابق است که بیشتر به خاطر نماینده سان آنتونیو اسپرز درانجمن ملی بسکتبال یا NBA شناخته شده است. او 2 بار برای بازی در بازی ستاره ‌های NBA  انتخاب شد و در سال‌ های 2008 و 2011 در تیم All NBA حضور داشت. مانو جینوبلی به غیر از 4 قهرمانی در NBA، یک عنوان یورولیگ و یک طلای المپیک نیز دارد. شایان ذکر است که مانو جینوبلی نماینده کشور خود یعنی آرژانتین در 4 بازی المپیک از سال 2004 بود. در بازی های المپیک تابستانی 2008، مانو جینوبلی پرچمدار آرژانتین بود. او همچنین در سه تورنمنت قهرمانی جهانی فیبا برای کشور خود بازی کرد. در 27 آگوست 2018، Manu Ginóbili اعلام کرد که از NBA بازنشسته می شود.

در سخنرانی خداحافظی خود، مانو جینوبلی فاش کرد که راه هایی برای کمک به سان آنتونیو اسپرز، تنها تیم NBA که او در طول دوران حرفه ای خود نمایندگی می کرد، پیدا خواهد کرد.

جدول زیر به برخی از برجسته ترین افتخارات مانو جینوبلی اشاره می کند:

افتخاراتتاریخ کسب
قهرمانی NBA با سان آنتونیو اسپرز2003، 2005، 2007 و 2014
بازی ستاره ‌های NBA2005 و 2011
جایزه بهترین مرد ششم سال NBA2008
قهرمان یورولیگ2001
قهرمان جام بسکتبال ایتالیا2001
عنوان بهترین بازیکن جام بسکتبال ایتالیا2002

متقاضیانی که مایل به مطلع شدن از شرایط و هزینه های مهاجرت به کشورهای خارجی هستند و یا قصد دارند کسب و کار خود را در بهترین نقاط دنیا گسترش دهند، می توانند از خدمات مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

چند پرسش در مورد شخصیت های مشهور آرژانتین

برخی از پرسش های کونی در این رابطه عبارتند از:

  • مشهورترین شخصیت های آرژانتین کدامند؟ بدون تردید امروزه لیونل مسی مشهورترین آرژانتینی جهان به حساب می آید و توجه گسترده ای را در جهان به خود معطوف می کند.
  • آرژانتین را با چه کسانی می شناسند؟ همه چیز بستگی به علائق شخصی دارد اما می توان گفت فردی مانند چگوارا در سطح سیاست شخصیتی بسیار برجسته است.
  • مشهورترین شخصیت های آرژانتینی در چه زمینه هایی فعالیت می کنند؟ در حال حاضر، فوتبالیست های آرژانتینی و همچنین سیاست مداران ان بیش از سایرین شناخته شده هستند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *