هزینه زندگی

شخصیت های مشهور آفریقای جنوبی

شخصیت های مشهور آفریقای جنوبی

شخصیت های مشهور آفریقای جنوبی از برندگان جایزه نوبل گرفته تا کمدین ها تا بازیگران و حتی ورزشکاران، در سطح بین المللی شناخته شده هستند. فهرست مشهور آفریقای جنوبی لیست طولانی است، بنابراین مایه افتخار Mzansi است. این تصادفی نیست، اما اکثریت مردم مشهور آفریقای جنوبی در مبارزه با حکومت آپارتاید شرکت داشتند. آفریقای جنوبی، کشوری در قسمت جنوبی قاره با دومین اقتصاد برتر آفریقا می باشد که در لیست شناخته شده ترین شخصیت های آن، افرادی مانند نلسون ماندلا قرار دارند. انعطاف ‌پذیر، سخت‌کوش و پر تلاش از جمله کلماتی هستند که مردم آفریقای جنوبی را توصیف می‌ کنند. برای کشوری که در بخش عمده قرن بیستم گرفتار آشفتگی و ناآرامی های سیاسی بوده است، ساکنان آن همیشه موفق شده اند حتی با عزم بالاتری نسبت به قبل به عقب برگردند.

قرن ‌ها پیش، ذخایر عظیم طلا و الماس این کشور، اروپایی ‌ها را جذب کرد تا در این کشور ساکن شوند و از این طریق نه تنها بر میراث فرهنگی، بلکه بر ساختار اجتماعی نیز تأثیر گذاشت. اطلاع واقعی از کشور آفریقای جنوبی تصویر نلسون ماندلا را به ذهن ما می‌آورد، مترقی و قانون ‌گذار ضد تبعیض نژادی که به ‌عنوان اولین رئیس ‌جمهور نسبتاً منتخب این کشور انتخاب شده است. آفریقای جنوبی کشوری است که به یک جمعیت بسیار متفاوت و چند قومی می بالد و این هدف هم برای دستاوردها و هم برای ناملایمات کشور است. این کشور از ناآرامی های سیاسی خارق العاده برخاسته و به یکی از تکامل یافته ترین کشورهای آفریقا تبدیل شده است. این نوشتار به عنوان راهنما جهت معرفی شخصیت های مشهور آفریقای جنوبی به هموطنان توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

5 نفر برتر از شخصیت های مشهور آفریقای جنوبی

در لیست شخصیت های مشهور آفریقای جنوبی، افراد زیادی وجود دارند، اما در این راهنما قصد داریم به 5 نفر برتر از شخصیت های مشهور آفریقای جنوبی اشاره کنیم. مردان آفریقای جنوبی با وجود همه چیز برابر، هویت و فرهنگ نقش مهمی در تغییر کشور خود از کشوری که در اثر جنگ و درگیری از بین رفته به کشوری که دیگر کشورهای آفریقایی امروز آن را تحسین می کنند، بر عهده گرفته اند. بسیاری از سلبریتی های آفریقای جنوبی از تاریخ اخیر این کشور، لغو آپارتاید و مبارزه برای آزادی درهای گشوده در زندگی و حرفه خود بهره برده اند. تعدادی از آنها دیده اند که شهرت آنها دورتر رفته و برای تبدیل شدن به ستاره های جهانی از قاره عبور کرده اند. چندین شخصیت سیاسی، خواننده و ورزشکار در سطح جهان شناخته شده هستند. ماندلا، مشهورترین آنها، جهان را تغییر داد.


4 نفر برتر از شخصیت های مشهور آفریقای جنوبی عبارتند از:

نام شخصیت های مشهور آفریقای جنوبیزمینه فعالیت
نلسون ماندلاسیاست
میریام ماکباموسیقی
دزموند توتوسیاست و مذهب
ایلان ماسکتجارت

نلسون ماندلا در صدر لیست شخصیت های مشهور آفریقای جنوبی

نلسون ماندلا در 18 ژوئیه 1918 در روستای Mvezo در Umtata که در آن زمان بخشی از استان کیپ آفریقای جنوبی بود به دنیا آمد. داستان او نماد مبارزه سبک زندگی علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی است. این شکل وحشتناکی از نژادپرستی نهادینه شده بود که جامعه آفریقای جنوبی را برای مدت طولانی در چنگال خود نگه داشت. مبارزه با آن برای ماندلا آسان نبود، زیرا او نیز از جمله کسانی بود که تحت ظلم نظام قرار داشتند. ماندلا قبل از اینکه فعالانه در مبارزات ضد آپارتاید شرکت کند، سال‌های زیادی از زندگی خود را به عنوان سوژه استعمار زنده ماند. ماندلا در دوران کودکی در آفریقا قربانی پروژه استعماری اروپایی بود که شامل متمدن کردن جوامع بومی از طریق خاموش کردن شیوه‌های زندگی آفریقایی به نفع فرهنگ اروپا محور بود. در اوایل دهه 1960، ماندلا به دلیل موضع خود در برابر قوانین نژادپرستانه دولت زندانی شد.

چطور میشه به آفریقای جنوبی مهاجرت کرد؟

او نزدیک به سه دهه در زندان ماند، اما حاضر نشد موقعیت خود را که مبارزه برای عدالت و برابری برای همه مردم بود، به خطر بیاندازد. ماندلا یک قهرمان شجاع و سازش ناپذیر، مردی با اصول، قدرت و درستکاری بود. در سال 1994، او کشور را تا پایان آپارتاید رهبری کرد و به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی انتخاب شد. او از سال 1994 تا 1999 به عنوان رئیس جمهور آفریقای جنوبی خدمت کرد. ماندلا پس از بازنشستگی از زندگی عمومی، به تجسم امیدها و رویاهای جهانی آزاد و برابر ادامه داد. او در 5 دسامبر 2013 در سن 95 سالگی در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی درگذشت. نلسون ماندلا بیش از 250 افتخار دریافت کرد، از جمله جایزه صلح نوبل 1993، مدال آزادی ریاست جمهوری ایالات متحده، نشان لنین شوروی و بهارات راتنا.

میریام ماکبا از مشهورترین چهره های آفریقای جنوبی

میریام ماکبا خواننده، مادر و یک فعال ضد آپارتاید آفریقای جنوبی بود. پس از تبعید او از آفریقای جنوبی در سال 1960، از موفقیت خود برای روشن کردن حقایق زشت حکومت آپارتاید استفاده کرد. او از صدای خود برای خواندن ترانه های سیاسی و ایراد دو سخنرانی در سازمان ملل استفاده کرد. میریام ماکبا به خاطر صدای فراموش نشدنی اش شناخته شده بود، اما هیچ کس نمی تواند منکر نقش او در تاریخ آفریقای جنوبی شود. در طول دوران تبعید، او در مورد موضع خود در برابر آپارتاید بسیار صریح بود. او از موقعیت عالی خود برای سخنرانی در سازمان ملل و طرح مسائلی که در آفریقای جنوبی رخ می دهد استفاده کرد. او نشان داد که راه های مختلفی برای مبارزه با یک حکومت ظالم وجود دارد. آهنگ‌ ها و موفقیت او نوعی اعتراض بود که دولت آپارتاید سعی در خاموش کردن آن داشت اما ناکام ماند.

میریام ماکبا از مشهورترین چهره های آفریقای جنوبی

موفقیتی که میریام ماکبا در سطح بین المللی به دست آورد به افشای رنج آفریقایی ها کمک کرد. زمانی که میریام ماکبا در آمریکا و گینه تبعید بود، از طریق پیام ‌های ترانه ‌ها، تورهای خود، به مبارزه با حکومت آپارتاید کمک کرد. در سال های 1963 و 1971، او با حمایت گینه در سازمان ملل متحد سخنرانی می کند. این موقعیت باعث می شود که او توسط جامعه Bedford Stuyvesant شهر نیویورک زن قرن نامیده شود. او همچنین فرمانده نشان هنر و ادبیات و لژیون افتخار فرانسه را دریافت کرد.

برخی از محبوب ترین آهنگ های میریام ماکبا عبارتند از:

  • Pata Pata
  • Malaika
  • Mbube
  • The Click Song
  • Iya Guduza
  • Saduva

آشنایی با دزموند توتو فرد برجسته از آفریقای جنوبی

دزموند توتو در سال 1931 در Klerksdorp، ترانسفال متولد شد. دبیرستان بانتو ژوهانسبورگ مدرسه ای بود که توتو مشغول به تحصیلات متوسطه خود در آنجا شد و لازم به ذکر می باشد که پدر وی مشغول به تدریس سایر دانش آموزان بود و به عنوان معلم فعالیت می کرد. دزموند توتو تحصیل معلمی را در کالج نرمال پرتوریا بعد از خروج از مدرسه انتخاب کرد و تحصیلات خود را در دانشگاه آفریقای جنوبی در سال 1954 میلادی با موفقیت به پایان رساند. پس از 3 سال به عنوان معلم دبیرستان، او شروع به تحصیل الهیات کرد و در سال 1960 به عنوان کشیش منصوب شد. از سال 1967 تا 1972 او قبل از بازگشت به انگلستان به مدت سه سال به عنوان دستیار مدیر یک مؤسسه الهیات در لندن، در آفریقای جنوبی به تدریس الهیات پرداخت.

برخی از سمت هی دزموند توتو در سال های مختلف عبارتند از:

  • رئیس کلیسای جامع سنت مریم در ژوهانسبورگ (در سال 1975)
  • اسقف لسوتو (از سال 1976 تا 1978)
  • دبیر کل شورای کلیساهای آفریقای جنوبی (در سال 1978)

توتو دکتر افتخاری تعدادی از دانشگاه های پیشرو در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و آلمان است.

هدف، دزموند توتو هدف خود را جامعه ای دموکراتیک و عادلانه بدون تقسیمات نژادی بوده است.

نکات اصلی و خواسته های دزموند توتو در فرموله کردن اهداف خود به صورت زیر است:

رتبه بندی خواسته هاجزئیات
1حقوق مدنی برابر برای همه
2لغو قوانین گذرنامه آفریقای جنوبی
3سیستم آموزشی مشترک
4ماندن اجباری در وطن (آفریقای جنوبی به اصطلاح وطن)

معرفی ایلان ماسک تاجر موفق زاده آفریقای جنوبی

داستان زندگی ایلان ماسک در آفریقای جنوبی، جایی که او متولد شد، آغاز می شود. بعدها، او به یک کارآفرین آمریکایی تبدیل شد که یکی از بنیانگذاران PayPal و تأسیس SpaceX، یک خودروی پرتاب و سازنده فضاپیما بود. او همچنین یکی از سرمایه گذاران اصلی و مدیرعامل تسلا، یک شرکت خودروهای الکتریکی بود. ایلان ریو ماسک بزرگترین فرزند از سه فرزند والدین خود و شهروند 3 کشور آفریقای جنوبی، کانادا و آمریکا است. او در سال 1971 در خانواده می ماسک، مدل و متخصص تغذیه، و ارول ماسک، مهندس الکترومکانیک که ایلان از او به عنوان انسانی مخوف یاد می کند، به دنیا آمد. ماسک از مادری کانادایی و پدری اهل آفریقای جنوبی در کانادا به دنیا آمد و در حالی بزرگ شد که همیشه در حال خواندن کتاب و کار با کامپیوتر بود. او در 12 سالگی یک بازی ویدئویی ساخت و آن را به یک مجله کامپیوتری فروخت.

در کنار سایر موفقیت هایی که ایلان ماسک کسب کرد، وی 6 شرکت از جمله سازنده خودروهای الکتریکی تسلا، تولید کننده موشک اسپیس ایکس و استارتاپ تونل زنی Boring Company را تأسیس کرد. اسپیس ایکس که در سال 2002 تأسیس شد، پس از یک دور سرمایه گذاری در می 2022، ارزشی معادل 127 میلیارد دلار دارد. همچنین هیئت مدیره توییتر با فروش این شرکت به مبلغ 44 میلیارد دلار در آوریل 2022، پس از افشای 9.1%از سهام ماسک و تهدید به تصاحب خصمانه، موافقت کرد.

نمودار رشد ثروت ایلان ماسک به صورت زیر است:

رشد ثروت ایلان ماسک در طول زمان

هموطنان عزیزی که مایل به دریافت ویزای تحصیلی و ویزای تحصیلی کشورهای مختلف هستند و یا قصد دارند در بهترین مقاصد دنیا سرمایه گذاری کنند، می توانند انجام امور حقوقی خود را به کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند.

سوالاتی درباره شخصیت های شناخته شده آفریقای جنوبی

چند پرسش در رابطه با این موضوع می تواند به شرح زیر مطرح شود:

  • مشهورترین شخصیت زنده در آفریقای جنوبی کیست؟ ایلان ماسک، مشهورترین و ثروتمندترین شخصیت اهل این کشور است.
  • برجسته ترین شخصیت های آفریقای جنوبی چه کسانی هستند؟ هیچ نامی نمی تواند جایگاه ایلان ماسک و نلسون ماندلا در این رابطه را تهدید کند.
  • آیا پزشکان مطرحی در تاریخ آفریقای جنوبی وجود دارد؟ کریستین بارنارد اولین پزشک جهان است که پیوند قلب انسان به انسان را با موفقیت انجام داد.
  • مشهورترین هنرمند آفریقای جنوبی کیست؟ شاید بتواند شارلیز ترون را به عنوان مشهورترین هنرمند این کشور در حال حاضر معرفی کرد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *