هزینه زندگی

شخصیت های مشهور آلمان

شخصیت های مشهور آلمان

وقتی از شخصیت های مشهور آلمان صحبت می کنیم نام های مخلتفی در عرصه های مختلف سیاسی، تاریخی و ورزشی به ذهن ما می رسد. از دانشمند بزرگ آلبرت اینشتین گرفته تا فیلسوف و سوسیالیست، کارل مارکس، نام های شناخته شده زیادی در لیست شخصیت های مشهور آلمانی وجود دارد. مشارکت آلمانی ها در تحولات تکنولوژیکی، ادبی، سیاسی و معنوی جهان آنقدر عظیم بوده است که بیان آن با کلمات دشوار است. از زمان های قدیم، آلمانی ها میراث جهانی را به هر طریقی غنی کرده اند. در قرن پانزدهم، نیکلاس کوئس یکی از اولین حامیان اومانیسم رنسانس شد و در نتیجه کمک های معنوی و سیاسی نه تنها به تاریخ اروپا، بلکه به جهان نیز کرد. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شخصیت های مشهور آلمان در زمینه های مختلف معرفی خواهند کرد.

مردم آلمان بسیار متفاوت هستند و دارای مجموعه ای از ادیان، آداب و رسوم و سنت ها هستند. مردمان آن تاریخ غنی آن را تشکیل می دهند که این کشور را در زمینه هایی مانند سیاست و هنر، ادبیات، ارزش های مسیحی، فلسفه، منطق و عقل مشهور می کند. آلمان که به دلیل شروع جنگ جهانی دوم و هولوکاست بدنام بود، از نظر تاریخی به دلیل نویسندگان، موسیقی‌ دانان، دانشمندان، فیلسوفان و بازیگران بی ‌شمار خود به عنوان Land der Dichter und Denker (کشور شاعران و متفکران) شناخته می ‌شد. افراد مشهور آلمانی از دوران باستان شامل فیلسوفان و متفکرانی هستند که جامعه مدرن ما بر اساس دیدگاه های آنها شکل گرفته و ساخته شده است. دانشمندان و مخترعانی وجود دارند که بدون آنها ممکن بود هرگز انقلاب صنعتی نداشته باشیم. شاعران، نویسندگان و موسیقی دانانی هستند که فرهنگ ما را به طرز بی اندازه ای غنی کرده اند.

شخصیت های مشهور آلمان در بخش سیاسی

جمهوری فدرال آلمان به عنوان یک ایالت فدرال و دموکراسی پارلمانی تشکیل شده است و قانون اساسی آن تصریح می کند که تمام اختیارات حکومت از مردم سرچشمه می گیرد. مردم این اختیارات را برای مدت یک دوره قانونگذاری به پارلمان ها (بوندستاگ و پارلمان های ایالتی) واگذار می کنند.


اقتدار دولت آلمان به سه قسمت تقسیم می شود:

  • قوای مقننه
  • قوه مجریه
  • قوای مسئول اجرای عدالت

از نظر پروتکل، رئیس جمهور فدرال ارشد ترین نماینده آلمان است. رئیس جمهور از بوندستاگ از نظر پروتکل، دومین مقام ارشد است. برخلاف ابرقدرت‌های دیگر مانند آمریکا و بریتانیا، نظام سیاسی آلمان نسبتاً جدید است. در سال 1949 بود که سیستم سیاسی فعلی آلمان پس از ادغام این کشور به عنوان جمهوری فدرال آلمان توسعه یافت. آلمان یک جمهوری پارلمانی دموکراتیک و فدرال با صدراعظم به عنوان رئیس اجرایی است. نقش صدراعظم مانند سایر کشورها برابر با نخست وزیر است. از زمان استقلال آلمان، رهبران سیاسی متعددی داشته است که نقش و مسئولیت صدراعظم را بر عهده داشته اند، درست از اولین صدراعظم آن کنراد آدناور که توسط لودویگ ارهارد تا ویلی برانت، هلموت اشمیت، هلموت کهل، گرهارد شردر و فعلی و سه نفر دنبال شد. مرکل در سال 2005 با تبدیل شدن به اولین صدراعظم زن که ریاست آلمان را برعهده گرفت، تاریخ را خلق کرد.

در این بخش قصد داریم به سیاستمداران محبوب آلمانی شامل اعضای دولت هستند که یا فعال یا غیرفعال هستند (برخی از آنها ممکن است حتی اکنون مرده باشند) اشاره کنیم.

افراد زیر برخی از مشهورترین سیاستمداران آلمانی در تمام دوران هستند:

  • ابراهام مندلسون بارتولدى
  • آخیم گرکه
  • آنگلا مرکل
  • اتو فون بیسمارک
  • هلموت کوهل
  • پاول فن هیندنبورگ
  • اورزولا فون در لاین
  • کنراد آدناور
  • ویلی برانت
  • فرانک والتر اشتاین ‌مایر
  • هلموت اشمیت
  • کورت فون شلایشر
  • هانس فرانک

شخصیت های مشهور آلمان در بخش ورزشی

آلمان دارای یک جامعه بزرگ ورزشی می باشد و تنها در سال 2006، حدود 27.5 میلیون نفر در بیش از 91000 باشگاه ورزشی در آلمان عضویت داشتند. این تعداد از آن زمان در حال افزایش است. با این اوصاف، کاملا طبیعی است که بفهمیم این کشور خانه بزرگ ‌ترین اسطوره ‌های ورزشی است که در بازی خود استاد بوده ‌اند. در هر یک از رشته های فوتبال، بسکتبال، هندبال، هاکی روی یخ، ورزش ‌های موتوری، تنیس، دوچرخه‌ سواری، شطرنج و بوکس، یک ورزشکار آلمانی را در فهرست بازیکنان کلاس جهانی آن از سراسر جهان می توان یافت. ورزشکاران آلمانی با پیروزی های باشکوه خود، کشور خود را در مجامع ورزشی جهانی سربلند کرده اند.

شرایط کلی جمعیت آلمانی های جهان

چه میروسلاو کلوزه فوتبالیست و رکورد 71 گل او باشد و چه جوایز قهرمانی فرمول یک میشائیل شوماخر و سباستین فتل، عناوین تنیس اشتفی گراف یا مدال های المپیک زمستانی مارگیت شومان، ورزشکاران آلمان بر هر بازی مسلط شده اند و باعث افتخار کشور خود شده اند. ورزشکاران آلمان دارای قدرت ذهنی، عزم قوی و اشتیاق بی پایان هستند که به آنها کمک می کند در هر قالبی استاد شوند. آلمانی‌ها به‌عنوان متعصب ورزش شناخته می ‌شوند و در بیشتر مسابقات بین ‌المللی حتی در کسب عناوین جهانی موفق بوده ‌اند و در مقایسه با سایر کشورها، آلمان با مدال های فراوان در بین کشورهای برتر قرار گرفته است. محبوب ترین ورزش در آلمان فوتبال می باشد و تیم ملی فوتبال آلمان 4 بار قهرمان جام جهانی فوتبال شده است که آخرین قهرمانی آن در سال 2014 است.

در جدول زیر زیر به شخصیت های مشهور آلمان در بخش ورزشی اشاره شده است:

نام ورزشکارانرشته ورزشی
کارتارینا ویتاسکیت نمایشی
اشتفی گرافتنیس
مسعود اوزیلفوتبال
میشائل بالاکفوتبال
میشائیل شوماخرفرمول یک
دیرک نویتسکیبسکتبال
توماس مولرفوتبال

خوانندگان و شخصیت های مشهور آلمان

از کلاسیک گرفته تا الکترونیک، صحنه موسیقی آلمان شامل همه چیز حتی آهنگ هایی هست که درس های دستور زبان مخفی دارند نیز می شود. وقتی افراد می خواهند فرهنگ اصیل آلمانی را جذب کنند و واقعاً از روشی که یاد می گیرند لذت ببرند، صدای جینگل در گوش آنها به خوبی کمک خواهد کرد. به طور کلی، گوش دادن به موسیقی اغلب یک فرآیند مصرف غیرفعال است. آلمانی ها به خاطر چیزهایی مانند چوب شور، سوسیس، نوشیدنی های مختلف و جشنواره اکتبر مشهور هستند. اما آنها شاید برای خوانندگان فوق العاده با استعدادی که تولید می کنند کمتر شناخته شده باشند. برخی از معروف ‌ترین آهنگ ‌های بیلبورد از موسیقی‌ دانان آلمانی، چه به عنوان هنرمندان انفرادی و چه بخشی از گروه‌ های موفق آمده است.

خوانندگان و شخصیت های مشهور آلمان

موسیقی یک زبان جهانی است که قدمت آن به آغاز زمان می رسد. در آلمان، تاریخ موسیقی آنها به قرن 18 و 19 با امثال بتهوون و دیگر آهنگسازان بزرگ باز می گردد. اولین موسیقی پاپ آلمان کاباره بود که در دهه 1920 رایج بود و برخی از اجراکنندگان محبوب در آن زمان مارلنه دیتریش و مارگو لیون بودند. از الکترونیک تا سافت راک، خوانندگان آلمانی طیف وسیعی از ژانرها را نمایندگی می کنند و موسیقی را به دنیای موسیقی و فیلم کمک می کنند.

برخی از معروف ترین خوانندگان که در لیست شخصیت های مشهور آلمان قرار می گیرند عبارتند از:

  • سارا کانر
  • خاویر نایدو
  • ننا
  • هربرت گرون مایر
  • مارلن دیتریش
  • بیل کاولیتس

سرمایه داران شناخته شده در آلمان

بر اساس گزارش فوربس، حدود 2153 میلیاردر در جهان وجود دارد و تقریباً 114 نفر از آنها در آلمان زندگی می کنند و این کشور را به سومین کشوری با تمرکز میلیاردرها بعد از ایالات متحده و چین تبدیل می کند. ثروتمندترین افراد آلمان بیت هیستر و کارل آلبرشت جونیور، وارثان ثروت سوپرمارکت آلدی هستند که دارایی آنها 34.3 میلیارد دلار برآورد شده است. میلیاردرهای آلمانی دیگر شامل مدیر عامل سوپرمارکت های زنجیره ای لیدل و مالکان خودروسازی BMW هستند. ثروت 11 آلمانی ثروتمند در مجموع 197 میلیارد دلار است. فوربس دریافته است که تعداد کل میلیاردرها در اروپا و مجموع ثروت آنها در سال گذشته کاهش یافته است که ناشی از کاهش شدید تعداد میلیاردرها و ثروت آنها در روسیه تحریم شده است. طبق گزارش OECD، آلمان در بسیاری از معیارهای رفاه نسبت به سایر کشورها در شاخص زندگی بهتر عمل می کند.

براساس این گزارش، تعداد زیادی از آلمانی های معروف همچنان در لیست ثروتمندترین افراد مشهور در دنیا باقی می مانند.

در نمودار زیر به ثروتمندترین آلمانی ها و ثروت آنها اشاره شده است:

ثروتمندترین آلمانی ها و ثروت آن ها

مشهورترین بازیگران آلمانی و تاثیرگذارترین فیلم های آنها

از زمان شروع اکسپرسیونیسم آلمانی در دهه 20 که به دنبال تأکید بر احساسات درونی یک هنرمند بود تا مجموعه ای قوی از بازیگران و بازیگرانی که بازی های تکان دهنده آنها در سراسر اقیانوس ها طنین انداز می شود، آلمان از زمان تولد نوپا در اواخر قرن نوزدهم تأثیر منحصر به فردی بر سینما داشته است. جایی که زمانی بازیگران آلمانی پس از جنگ جهانی دوم به ایفای نقش شرورها و مگالومان ها محدود می شدند، مخاطبان آمریکایی آنها را به عنوان توانایی های بسیار بیشتری می شناختند. از هنرپیشه خستگی ناپذیر آلمانی مارلن دیتریش، که شالوده شهر تینسل را در دهه 30 شکل داد، تا بازیگر اتریشی آلمانی، کریستف والتس، که در دهه 1900 موفق به کسب برخی از افتخارات برتر آن شده است، این بازیگران و فیلم های آنها همچنان دارای یک امتیاز تاثیر ماندگار بر سینما هستند.

شرایط کم نظیر مهاجرت به آلمان

در دهه های اخیر، سهم بازیگران آلمانی در هالیوود را نمی توان دست کم گرفت. بازیگران آلمانی مانند تیل شوایگر و آرمین مولر اشتال ممکن است به خاطر بازی در نقش شخصیت های شرور در آمریکا شناخته شوند، اما آنها برنده برخی از جوایز برتر بازیگری آلمان برای نقش های مختلف شده اند. حتی می‌توان برخی از بازیگران آلمانی مانند کنراد فایت را در تعریف دشمن بتمن، جوکر، که بسیاری از بازیگران آمریکایی بازی ‌های خود را بر اساس آن ساخته ‌اند، نسبت داد.

مشهورترین بازیگران آلمانی و تاثیرگذارترین فیلم های آنها عبارتند از:

نام بازیگرانمشهورترین اثر
مارلن دیتریشThe Blue Angel
مایکل فاسبندرHunger
دیانه کروگرTroy
کلاوس کینسکیFitzcarraldo
فرانکا پوتنتهThe Bourne Supremacy
دانیل برولRush

با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، متقاضیان می توانند از خدمات عالی حقوقی و مهاجرتی به کشورهای مختلف دنیا با بالاترین کیفیت بهره مند شوند.

پرسش و پاسخ هایی درباره شخصیت های شناخته شده آلمان

برخی از پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • مشهورترین افراد آلمانی جهان چه کسانی هستند؟ آلبرت انیشتین، آنجلا مرکل، گوته و بتهوون از شناخته شده ترین افرادی هستند که ملیت آلمانی دارند.
  • مشهورترین چیزهایی که در آلمان یافت می شود چیست؟ اتومبیل، وسایل الکترونیکی، دوچرخه و نظام قانون در آلمان مشهورترین هستند.
  • معروف ترین ایرانی- آلمانی حال حاضر کیست؟ امید نوری پور معروف ترین شخصیت ایرانی آلمانی در حال حاضر است که در حوزه سیاست فعالیت می کند.
  • در حال حاضر معروف ترین ورزشکاران آلمانی کدامند؟ بسیاری از فوتبالیست های آلمان در جهان شهرت جهانی دارند ولی در سایر رشته های ورزشی آلمانی ها کمتر شناخته شده هستند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *