هزینه زندگی

شخصیت های مشهور دانمارک

شخصیت های مشهور دانمارک

شخصیت های مشهور دانمارک تاثیر خود را در صحنه های داخلی و بین المللی گذاشته اند و الگویی برای نسل جوان هستند. دانمارک خانه افراد برجسته ای است که با دستاوردهای چشمگیر خود تفاوت هایی ایجاد کردند. شخصیت های مشهور دانمارک تنها تعدادی از دانمارکی های مشهوری هستند که نام دانمارک را در سرتاسر جهان بلند کرده اند و در دنیای ما تغییر ایجاد کرده اند. دانمارک جایگاه خود را در بین کشورهای برتر جهان تثبیت کرده است و با گذر از وسعت زیبایی و مغز آن، سخت نیست که بفهمیم چرا. دانمارک از زمانی که وایکینگ های دانمارکی به دریاها حمله کردند و بیشتر اروپا را ویران کردند، راه درازی را پیموده است. امروز، این کشور با سیاست مترقی، معماری نفس گیر، تحصیلات دانشگاهی رایگان و فراموش نکنیم، شیرینی های بی نظیر، تخیل جهانی را تسخیر می کند.

دانمارک بدون شک یکی از برترین کشورهای جهان می باشد و با توجه به وسعت افراد زیبا و نوآوری های آن، تشخیص اینکه چرا چنین است دشوار نیست. این کشور سرزمین وایکینگ ها بود. امروزه یکی از کشورهایی است که مترقی ترین سیاست، معماری و آموزش رایگان دارد. نمی توان نادیده گرفت که شخصیت های مشهور دانمارکی و مهمترین دانمارکی ها تاثیرات گسترده ای در جهان داشته اند و شایان ذکر است که سهم آنها در سرگرمی، ادبیات، هنر، علم و فرهنگ جهانی بسیار زیاد بوده است. از خالق قصه های پریان، هانس کریستین اندرسن تا اسکارلت جوهانسون بازیگر معروف هالیوود، دانمارکی ها عظمت خود را در ژانرهای مختلف و روش های گوناگون نشان داده اند. در این نوشتار با همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان می توانند از زندگی و اعمال شخصیت های مشهور دانمارک را اطلاعات کاملی کسب کنند و از آنها الهام بگیرند.

لارس اولریش از شخصیت های مشهور دانمارک

لارس اولریش یک موسیقیدان آمریکایی دانمارکی و یکی از بنیانگذاران گروه معروف هوی متال متالیکا است. اولریش با وجود اینکه به خانواده ‌ای از بازیکنان ورزشکار تعلق داشت و پدرش یک تنیس ‌باز حرفه ‌ای بود، اما زندگی یک موسیقی‌دان را انتخاب کرد، اگرچه از کودکی از طرف پدر خود تشویق شد که تنیس را جدی بگیرد. عشق او به موسیقی متال و نوازندگی درام برای اولین بار در سن 10 سالگی شکل گرفت که پدرش او را به اولین کنسرت خود برای تماشای اجرای زنده دیپ پرپل برد. اولریش به قدری تحت تأثیر موسیقی قرار گرفت که بلافاصله پس از آن اولین درام ست خود را بدست آورد و شروع به دنبال کردن موسیقی کرد. زمانی که او به همراه خانواده اش به لس آنجلس نقل مکان کرد، توانست با دیگر نوازندگان هوی متال ملاقات کند و با جیمز هتفیلد آشنا شد و گروه متالیکا را تشکیل داد.


او بیش از دو دهه است که برای گروه درام می نوازد و در کنار یکدیگر، شرکت موسیقی موسیقی خود را مدیریت می کند. لارس اولریش در سال 2009 به همراه گروه خود متالیکا وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد و او اولین موسیقیدان دانمارکی بود که در تالار مشاهیر راک اند رول حضور داشت. اولریش زمانی که جوان بود علاقه زیادی به گروه هوی متال بریتانیایی دایموند هد داشت و از سانفرانسیسکو به لندن سفر کرد تا اجرای زنده آنها را ببیند.

در نمودار زیر به ثروت لارس اولریش در مقایسه با سایر اعضای گروه متالیکا اشاره شده است:

ثروت لارس اولریش در مقایسه با سایر اعضای گروه متالیکا

آشنایی با کریستین اریکسن ستاره فوتبال دانمارک

کریستین دنمان اریکسن (به انگلیسی Christian Dannemann Eriks) یک بازیکن فوتبال اهل دانمارک است که در پست هافبک تهاجمی برای تاتنهام هاتسپور، یک باشگاه فوتبال انگلیسی و همچنین تیم ملی دانمارک بازی می‌کند. او که در میدلفارت دانمارک متولد شد، فوتبال را حتی قبل از رسیدن به سن 3 سالگی آغاز کرد. کریستین از 13 سالگی بازی برای Odense Boldklub، یک تیم فوتبال حرفه ای دانمارکی را آغاز کرد. او خوب بازی کرد و مربیانش مطمئن بودند که آینده درخشانی در پیش دارد. کریستین دنمان اریکسن بعداً قراردادی به ارزش حدود 1 میلیون یورو با باشگاه آژاکس امضا کرد. کریستین دنمان اریکسن در 15 سالگی نیز به تیم فوتبال زیر 17 سال دانمارک پیوست. به زودی، او توسط اتحادیه فوتبال دانمارک به عنوان استعداد سال دانمارکی انتخاب شد. او با توجه به عملکرد فوق العاده خود توانست به عنوان نماینده تیم ملی دانمارک در جام جهانی فوتبال 2010 شرکت کند.

آشنایی با کریستین اریکسن ستاره فوتبال دانمارک

کریستین دنمان اریکسن جوان ترین بازیکنی بود که در این مسابقات شرکت کرد. با این حال تیم او عملکرد چندان خوبی نداشت. او در دوران حرفه ‌ای خود، 3 بار جوایز و افتخارات مهمی از جمله جایزه بهترین بازیکن سال دانمارک را دریافت کرده است.

برخی از افتخارات کریستین دنمان اریکسن کریستین دنمان اریکسن عبارتند از:

  • جایزه استعداد آینده آژاکس (2010)
  • استعداد سال آژاکس (جایزه Marco van Basten)
  • جایزه استعداد سال زیر 17 سال دانمارک (2008)
  • جایزه استعداد سال دانمارک (2010 و 2011)
  • جایزه یوهان کرایف (2011)
  • کفش برنز بهترین بازیکن هلندی (2012)
  • بهترین بازیکن سال دانمارک (2013،2014،2015،2017 و 2018)
  • بازیکن سال دانمارک توسط TV2 وDBU (2011،2013،2014 و 2017)

کانی نیلسن از شخصیت های مشهور دانمارک در سینما

کانی نیلسن بازیگر دانمارکی است که بیشتر برای بازی در فیلم‌ های گلادیاتور،  وکیل مدافع شیطان و زن شگفت ‌انگیز شناخته شده است. او همچنین در سریال های تلویزیونی Boss و The Following بازی کرده است. نیلسن در ابتدا همراه با مادرش در برنامه های واریته محلی در دانمارک بازیگری را آغاز کرد و بعداً به فرانسه و ایتالیا رفت تا حرفه بازیگری خود را دنبال کند. او اولین کار خود را با یک فیلم فرانسوی انجام داد و قبل از نقل مکان به ایالات متحده برای تولیدات ایتالیایی نیز کار کرد. اولین فیلم انگلیسی مهم کانی نیلسن وکیل شیطان بود و بعداً در فیلم ‌های بیشتری مانند ماموریت به مریخ،  عکس یک ساعته،Basic، The Hunted، The Ice Harvest و Nymphomaniac نقش آفرینی کرد. اگرچه یک هنرپیشه دانمارکی بود، اما خیلی بعد در اولین فیلم دانمارکی خود، Brødre کار کرد.

ویژگی های جمعیتی دانمارک

برخی از برجسته ترین فیلم های کانی نیلسن عبارتند از:

نام فیلمسال پخش
Vacanze di Natale ’911991
The Devil’s Advocate1997
Permanent Midnight1998
Mission to Mars2000
Gladiator2000
Demonlover2002
Perfect Sense2011
The Situation2006
Sea Fever2019
Nobody2021

کانی نیلسن به هشت زبان مسلط است و همچنین یک خواننده و رقصنده آموزش دیده است. او همچنین بنیانگذار پروژه نیازهای انسانی و بورسیه های آموزشی جاده ای به سوی آزادی است. اگر مایل به اخذ اقامت در بهترین نقاط دنیا هستید و قصد دارید از روش های قانونی و صحیح به کشورهای خارجی برتر مهاجرت کنید، می توانید انجام امور حقوقی خود را به مشاورین و متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *