هزینه زندگی

شخصیت های مشهور روسیه

شخصیت های مشهور روسیه

شخصیت های مشهور روسیه طول تاریخ طولانی تاثیر بسیار برجسته ای در زمینه های مختلف در این کشور و جهان داشته اند. به طور کلی، روس ها تأثیر زیادی بر فرهنگ جهانی داشته اند و برخی از مشهورترین روس ها از دوران شوروی تا روسیه امروزی شناخته شده اند. این کشور پهناور، که در واقع بزرگترین کشور جهان است، قهرمانان جهان در ورزش، سیاست، سرگرمی، ادبیات، فناوری، مبتکران و چندین نفر دیگر را تولید کرده است.  یک مرد روسی بود که اولین کسی بود که به فضا سفر کرد. روسیه اولین کشور در جهان بود که به سفر فضایی و همچنین پرتاب اولین ماهواره دست ساز دست یافت. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تعدادی از بزرگترین ذهن ‌هایی که به عنوان شخصیت های مشهور روسیه شناخته می شوند اشاره کرده اند و درباره آنها اطلاعات کامل و مفیدی جمع آوری کرده اند.

بسیاری از کشورها از جمله روسیه بر اساس میراث تاریخی شکل گرفته اند. با این حال، بازیگران فردی ممکن است حتی نقش بیشتری در شکل‌گیری یک دولت، فرهنگ و هویت ملی آن داشته باشند. در مورد رهبران روسیه، این پیتر کبیر بود که اصلاحات انقلابی را ارائه کرد و توانست پنجره ای به سوی اروپا را برای روس ها بگشاید. این الیزابت پترونا بود که روند غرب زدگی را ادامه داد و الکساندر دوم که راه را برای امپریالیسم روسیه هموار کرد و با از بین بردن رعیت، فضای سیاسی و اجتماعی آن را تغییر داد. بعدها، ایده ها و اقدامات ولادیمیر لنین، ژوزف استالین و میخائیل گورباچف ​​به طور چشمگیری به دولت روسیه و هویت روسی شکل داد و آن را به کمونیسم و ​​اتحاد جماهیر شوروی پیوند داد و سرانجام، امروز شاهد تلاش ولادیمیر پوتین برای بازسازی قدرت روسیه و حضور بین المللی آن هستیم.

رئیس جمهور پوتین در صدر لیست شخصیت های مشهور روسیه

ولادیمیر پوتین بدون شک مشهورترین روس است و در صدر لیست شخصیت های مشهور روسیه قرار می گیرد و از سال 1999 رئیس جمهور روسیه است. او به‌ عنوان یکی از مشهورترین سیاستمداران جهان، بسیاری را شگفت ‌زده کرده است که چگونه با وجود مشغله ‌ای که برای اداره کشور دارد، موفق می ‌شود در فرم باقی بماند. در مورد مسائل رهبری، گفته می شود که رئیس جمهور پوتین جسور است، شخصیت جذابی دارد و همیشه با اعتماد به نفس رفتار می کند.


حقایق سریع درباره پوتین عبارتند از:

مواردجزئیات
تاریخ تولد7 اکتبر 1952
حزب سیاسی فعلیکنشگر سیاسی مستقل
دیگر عضویت‌ های سیاسیجبهه مردمی، روسیه واحد، حزب کمونیست اتحاد شوروی و خانه ما روسیه
وفاداری خدمات نظامیاتحاد جماهیر شوروی روسیه
خدمت (شاخه)KGB، FSB و نیروهای مسلح روسیه
جنگ ها و عملیتجنگ دوم چچن، جنگ روسیه و گرجستان، اوکراین، جنگ داخلی سوریه و حمله روسیه به اوکراین

پوتین علاوه بر رئیس جمهور بودن، نخست وزیر نیز بوده و پیش از ورود به سیاست، افسر اطلاعاتی خارجی بوده است. او در خانواده ‌ای متوسط ​​به دنیا آمد و از کودکی آرزو داشت که افسر اطلاعات شود. او با ورود به KGB، به این رویا پی برد. پوتین در جاهای مختلف به عنوان مامور مخفی پست شد و بخش زیادی از زندگی خود را در آژانس خدمت کرد. سرانجام درگیر امور سیاسی کشور شد و از KGB استعفا داد. او سپس مجدانه برای رفاه کشور و مردم آن تلاش کرد که به زودی او را به رسمیت شناخت. سرانجام، زمانی که رئیس جمهور وقت روسیه، یلتسین تصمیم گرفت از سمت خود کناره گیری کند، جانشینی بهتر از پوتین پیدا نکرد و او را به عنوان رئیس جمهور این کشور منصوب کرد. چند ماه بعد انتخابات برگزار شد و در آنجا نیز پوتین پیروز میدان شد.

معرفی ماریا شاراپووا ورزشکار حرفه ای روسی

او در سال 1987 در شهری به نام نیاگان به دنیا آمد. شاراپووا فعالیت حرفه ای تنیس خود را در سال 2001 آغاز کرد و این زمانی بود که او شروع به بازی در تور WTA کرد. ماریا شاراپووا را مشهورترین تنیس باز روسی در تاریخ این ورزش می دانند. او در سال 2005 در سن 18 سالگی شماره یک تنیسور جهان بود. دوران حرفه ای او به عنوان یک تنیس باز به مدت 19 سال ادامه داشت. او در این مدت 5 عنوان گرند اسلم را به دست آورد. همچنین در سال 2007 سفیر حسن نیت سازمان ملل بود. شاراپووا یک بنیاد خیریه را اداره می کند که برای کمک به کودکان نیازمند در سراسر جهان پول اهدا می کند.

آشنایی با جمعیت روسیه

شاراپووا در 14 سالگی فعالیت حرفه ای خود را در تنیس آغاز کرد و با وجود صدمات متعدد در طول دوران حرفه ای خود، شاراپووا یکی از معدود تنیسورهای زن است که افتخارات زیادی کسب کرده و موقعیت خود را در این ورزش حفظ کرده است. او به غیر از ورزش، برندهای متعددی را به دلیل محبوبیت و ظاهر خوبش تایید کرده است. اگرچه او یک تبعه روسیه است، اما از سال 1994 در فلوریدا، ایالات متحده آمریکا زندگی می کند. علایق ماریا شاراپووا به غیر از ورزش به سمت موسیقی، مطالعه و مد است. ماریا شاراپووا نیز به علاقه شدید به جمع آوری تمبر معروف است. او وب سایت خود را دارد و طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و غیره دارد.

جوایز کسب شده توسط اوعبارتند از:

  • جایزه ستاره در حال ظهور
  • جایزه بهترین بازیکن تازه وارد سال WTA
  • جایزه بهترین بازیکن WTA
  • جایزه بهترین تنیس باز زن ESPY
  • جایزه انتخاب نوجوان برای برگزیده ورزشکار زن

یوری گاگارین یکی دیگر از شخصیت های مشهور روسیه

یوری آلکسیویچ گاگارین خلبان و فضانورد شوروی بود که به عنوان اولین انسانی که وارد فضا شد وارد کتاب های تاریخ شد. این یک نقطه عطف بزرگ برای روسیه بود زیرا آنها با ایالات متحده در مسابقه فضایی رقابت می کردند. کپسول یوری، وستوک 1، یک دور سیاره زمین را در آوریل 1961 به طور کامل چرخید. پس از بازگشت ایمن به زمین، یوری در سطح محلی و بین المللی بسیار محبوب شد. او به عنوان نمادی از دستاوردهای بزرگ شوروی در اکتشافات فضایی به تورهای بین المللی رفت. در آوریل 1961، گاگارین اولین انسانی بود که به فضا سفر کرد و به مدار وستوک 3KA-3 (ووستوک 1) پرتاب شد. پس از پرواز، او به یک شهرت جهانی تبدیل شد و تورهای گسترده ای برای تبلیغ دستاوردهای شوروی داشت. یوری آلکسیویچ گاگارین از سال 1962 به عنوان معاون شورای عالی خدمت کرد.

یوری گاگارین یکی دیگر از شخصیت های مشهور روسیه

یوری آلکسیویچ گاگارین پس از مأموریت موفقیت ‌آمیز خود که پیروزی بلوک شرق در برابر غرب در مسابقه فضا بود، به یک قهرمان ملی تبدیل شد. گاگارین به عنوان ستوان در نیروی هوایی شوروی مأمور شد و به عنوان یکی از 20 خلبان برای برنامه فضایی شوروی انتخاب شد. پس از آموزش ‌های سخت و آزمایش ‌های روان ‌شناختی، گاگارین و ژرمن تیتوف به عنوان 2 نامزد نهایی برای اولین ماموریت فضایی انسانی انتخاب شدند. گاگارین به دلیل قد کوتاه و حضور ذهن، کاندیدای مطلوب برای این شاهکار تاریخی بود. پس از این مأموریت، او معاون آموزشی پایگاه آموزشی فضانوردی ستاره شهر شد و به عنوان معاون شوروی ملیت ها انتخاب شد. در تاریخ 27 مارچ 1968، یوری آلکسیویچ گاگارین در یک سانحه در نزدیکی شهر Kirzhach در حین یک پرواز آموزشی معمول از پایگاه هوایی Chkalovsky جان باخت.

شخصیت های مشهور روسیه و ولادیمیر لیسین در این لیست

ولادیمیر لیسین، رئیس گروه NLMK، تولید کننده پیشرو در محصولات فولادی است. ولادیمیر لیسین کار خود را به عنوان یک کارشناس برق در معدن زغال سنگ در سیبری آغاز کرد و سپس به عنوان کارگر فولاد در روسیه مرکزی مشغول به کار شد. او سپس کارخانه ‌هایی را برای Trans-World Group، مجموعه ای از تاجران کالا که در کارخانه ‌های ذوب آلومینیوم سهام دارند، مدیریت کرد. شایان ذکر است که Trans-World بعداً به دلیل کلاهبرداری بانکی مورد بررسی قرار گرفت. گزارش شده است که در سال 1995، لیسین توسط پلیس روسیه در ارتباط با مرگ یک سیاستمدار محلی مصاحبه شد اما او منکر تخلف شد. ولادیمیر لیسین همچنین مالک اپراتور راه آهن First Cargo و همچنین برخی بنادر و شرکت های کشتیرانی است. ولادیمیر لیسین از سال 1996 در هیئت مدیره گروه NLMK خدمت کرده است و از سال 1998 رئیس آن بوده است.

شرایط کلی مهاجرت به روسیه

آقای لیسین عضو دفتر هیئت RSPP (اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه)، کمیسیون حمل و نقل دولتی روسیه، شورای کارشناسی دولت روسیه، شورای ریاست جمهوری برای توسعه فرهنگ بدنی و ورزش، رئیس فدراسیون بین المللی ورزش تیراندازی (ISSF) و رئیس اتحادیه تیراندازی روسیه است. ولادیمیر لیسین جایزه شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی، نشان افتخار و نشان الکساندر نوسکی را دریافت کرده است. ولادیمیر لیسین هم اکنون در سال 2022 ثروتمندترین فرد روسیه می باشد که در لیست شخصیت های مشهور روسیه قرار می گیرد.

در نمودار زیر به تاریخچه ثروت لیسین اشاره شده است:

تاریخچه ثروت لیسین

با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، متقاضیان می توانند از شرایط و هزینه های مهاجرت و کسب اقامت در بهترین کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی و همچنین سایر نقاط دنیا به طور کامل آگاه شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *