ویزای تحصیلی

شرایط آزمون پرومتریک عمان

شرایط آزمون پرومتریک عمان

مشاغل حوزه سلامت از جمله مشاغل مورد نیاز عمان می باشد، بهمین دلیل اطلاع از شرایط آزمون پرومتریک عمان برای متقاضیان مهاجرت کاری مهم است. در واقع، گذراندن آزمون مذکور برای متقاضیان اخذ مجوز کار مشاغل پزشکی و ورود به بازار کار این رشته در کشور عمان امری الزامی است. هدف از آزمون پرومتریک نیز جذب متخصصان متخص و ماهر در بخش پزشکی کشور عمان می باشد. لازم به ذکر است که متولی برگزاری این آزمون در عمان نیز شورای تخصص پزشکی عمان (OMSB) می باشد.

موضوع تحصیل و کار در کشور عمان به دلیل کیفیت زندگی بالا و نیز فرصت های کاری فراوان از جمله مباحث روز مهاجرتی در بین مهاجران خارجی است و در طی سال های اخیر نیز مورد توجه اکثر هموطنان ایرانی قرار گرفته است. یکی از حوزه های اشتغال مورد نیاز کشور عمان نیز بخش بهداشت و درمان است که به شدت نیازمند متخصصان خارجی است. در این رابطه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش برآنند که شرایط کار مشاغل حوزه سلامت در عمان را به اطلاع هموطنان علاقه مند برسانند، پس تا آخر با ما همرا شوید.

شرایط بازار کار پزشکی در عمان 2022

عمان کشوری است که شدیدا نیازمند نیروی کار خارجی می باشد به طوری که هم اکنون در حدود 650000 کارگر خارجی در عمان مشغول به کار هستند. نکته جالب درباره شرایط کاری در عمان، میانگین درآمد بالای پزشکان در این کشور عربی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی است. بر اساس آخرین آمار سال 2022، میانگین درآمد پزشکان در عمان در حدود 11000$ (دلار آمریکا) از شرایط کار در عمان می توان به هفته کاری بین 40 الی 48 ساعتی در این کشور اشاره کرد که کارکنان تا 10% تایم کاری عادی مجاز به اضافه کاری در عمان هستند.

پزشکان و پرستاران در عمان می توانند در بیمارستان ها، مراکز خدمات درمانی، کلینیک ها،خانه های پرستاران و یا حتی در مدارس استخدام شوند و با تکیه بر دانش و مهارت خود، کار کنند. از طرف دیگر، به دلیل توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی و نیز همچنین کمبود نیروهای متخصص تحصیلکرده، بازار کار عمان، بیمارستان ها و شرکت های بزرگ به شدت به دنبال استخدام نیروهای متخصص حوزه سلامت هستند. از بزرگترین و معروف ترین کارفرماهای بخش سلامت عمان در سال 2022 می توان به شرکت های زیر اشاره نمود:

  • My Clinic
  • Pulsemed LLC
  • Starcare First Medical Center
  • Taiba Medserv LLC
  • Yas Medical Center

بررسی شرایط آزمون پرومتریک عمان

یکی از کشورهایی که در منطقه به دنبال جذب متخصصان حوزه پزشکی است، کشور عمان است. بازار کار این کشور نیاز فوری به استخدام پزشکان و پرستاران دارد. اما از شرایط کار در عمان برای مشاغل پزشکی علاوه بر داشتن مدرک لیسانس پزشکی، گذراندن آزمون پرومتریک می باشد. به همین خاطر، اطلاع شما از شرایط آزمون پرومتریک جهت کسب صلاحیت برای اخذ مجوز کار در عمان امری الزامی است. در کشور عمان، شورای تخصص پزشکی عمان (OMSB) ناظر بر برگزاری آزمون مذکور برای اعطای مجوز کار پزشکی و پرستاری می باشد.

در واقع، OMSB آزمون پرومتریک را به مثابه یک معیار اساسی برای ارزیابی متقاضیان اخذ مجوز کار پزشکی و پرستاری در عمان می داند. اما سوال اینجاست که کدام مشاغل حوزه سلامت صلاحیت شرکت در آزمون پرومتریک عمان را دارند؟ دکترها، پرستاران، داروسازان، متخصصان آزمایشگاهی، میکروبیولوژیست ها، رادیولوژیست ها، متخصصان دیالیز کلیوی، پزشکان اطفال، فیزیوتراپیست ها از جمله افراد صلاحیت دار در خصوص شرایط آزمون پرومتریک عمان می باشند. برای شرکت در این آزمون داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و نیز برخورداری از پاسپورت معتبر الزامی است. آزمون مذکور در مرکز پرومتریک در کرالا در تریواندروم برگزار می شود.

بررسی شرایط آزمون پرومتریک عمان

شرایط مهاجرت پزشکان به عمان

همانطوری که پیشتر در مطالب فوق نیز بیان شد، شرط ورود به بازار کار پزشکی در کشور عمان و اخذ مجوز کار پزشکی در عمان قبولی در آزمون پرومتریک می باشد. اما پس از اطلاع درباره شرایط آزمون پرومتریک عمان و قبولی در این آزمون، نوبت دریافت پیشنهاد کار از هر بیمارستانی در عمان است. در حقیقت، مسئولان بیمارستانی فرآیند اخذ مجوز را با استفاده از نامه پیشنهاد کار صادره از سوی بیمارستان به اتمام می رسانند.

در این مرحله است که فرآیند اخذ ویزای کار عمان و مجوز اقامت عمان با اسپانسری بیمارستان مذکور شروع می شود. این مرحله در واقع آخرین گام برای مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به کشور عمان و بهره مندی از مزایای کار در این کشور ثروتمند عربی می باشد. پروسه اسپانسری متقاضیان جویای کار در عمان در یک شرکت یا موسسه محلی توسط کارفرما انجام می شود. کارفرمای عمانی مدارک لازم برای اخذ ویزای کار را به اداره مهاجرت پلیس پادشاهی عمان تحویل می دهد.

تحصیل در عمان و معرفی کالج پزشکی عمان (OMC)

عمان به دلیل داشتن کیفیت آموزشی برتر و وجود استاندارد زندگی بالا همواره مورد توجه دانشجویان منطقه و آسیا قرار دارد. همچنین بهره مندی از محیط امن تحصیلی، وجود امکانات آموزشی پیشرفته، انواع بورسیه ها و فاندهای دولتی و نیز امکان کار دانشجویی تحصیل در کشور عمان را برای دانشجویان خارجی جذاب می سازد. در این بین، تحصیل پزشکی به دلیل آینده کاری بسیار ایده آل می تواند جزء بهترین گزینه های تحصیلی در عمان باشد. دانشگاه دولتی سلطان قابوس و کالج پزشکی عمان (OMC) دو دانشگاه برتر علوم پزشکی عمان هستند که سابقه آموزشی بالایی در زمینه پزشکی دارند.

این دانشگاه ها، برنامه های دکتر پزشکی یا M.D (حدود 7 سال) و لیسانس داروسازی یا B.Pharm (حدود 5 سال) را به متقاضیان تحصیل رشته های پزشکی در عمان ارائه می دهد. از شرایط تحصیل در دوره های پزشکی کشور عمان نیز می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه و نیز برخورداری از مهارت زبان انگلیسی اشاره کرد. در زیر، شما با برخی شرایط اصلی تحصیل پزشکی در عمان آشنا می شوید:

شهرمسقط
هزینه تحصیلی$13000 (دلار آمریکا) در سال
هزینه زندگی$649-$1078 (دلار آمریکا) در ماه
مقاطع تحصیلیدکتر پزشکی (D.) و لیسانس داروسازی (B.Pharm)

هموطنان عزیزی که علاق مند دریافت اطلاعات کامل و مشاوره تخصصی در هر زمینه از موضوعات مهاجرت و اخذ ویزا هستند، می توانند با تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از کلیه خدمات مشاوره حقوقی ارائه شده توسط و کلا و کارشناسان موسسه مذکور بهره مند شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

16 دیدگاه برای “شرایط آزمون پرومتریک عمان

  1. سارا لویی گفت:

    سلام پرداخت آزمون
    پرومتریک عمان
    رو چجوری انجام بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روش های مختلفی در دسترس هست که میشه ازش استفاده کرد. در صورت تمایل می تونید واریز این مبلغ رو به مشاورین ما بسپارید.

      1. سارا لویی گفت:

        شما انجام میدین؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله تماس بگیرید مشاورین ما راهنمایی می کنند شما رو

          1. سارا لویی گفت:

            ممنون

          2. امیر جلالی گفت:

            آرزوی بهترین ها برای شما

          3. سارا لویی گفت:

            ممنون از تیم خوبتون

  2. Farzane گفت:

    سلام وقت بخیر ، توی عمان کار برای ماما راحت پیدا میشه؟ اطلاعی از حقوق ماهانه ماما دارید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار ماما نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت

  3. m گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم آیا برای رشته مامایی هم الان عمان نیاز داره که کسی بخواد اقدام کنه و میزان درامدش؟
    و اینکه به چند سال سابقه کار نیاز داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار اگر دعوتنامه بتونید بگیرید امکانش وجود داره اما احتمالش کمتره

  4. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید برای سوالات پرومتریک از چه منابعی استفاده میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      منابع رو میتونید از اینترنت دربیارید و موسساتی هستند که این رو در ازای مبلغی در اختیار شما قرار میدن

  5. محسن گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید تشکر از اطلاعات خوب و مفید شما

    1. مينا گفت:

      ببخشيد من متخصص بيهوشي هستم.ميخواستم بپرسم عمان به تخصص من نياز داره و حقوق ماهيانه اش چقدره

      1. داوری گفت:

        سلام و درود
        بله احتیاج داره و حقوق رو حدودا بیین 1200 تا 4000 ریال بسته به سابقه و توانمندی فرد در نظر بگیرید بررای خودتون البته باید دعوتنامه کاری هم داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *