ویزای تحصیلی

شرایط آزمون GRE و GMAT در اسلواکی

شرایط آزمون GRE و GMAT در اسلواکی

برای اطلاع از شرایط آزمون GRE و GMAT در اسلواکی این نوشتار را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است مطالعه کنید. دانشگاه های اسلواکی از معدود دانشگاه های اروپایی هستند که هزینه های تحصیل کم و مقرون به صرفه ای دارند به صورتی که اگر فردی قصد داشته باشد به زبان اسلواکی ادامه تحصیل دهد می تواند در دانشگاه های دولتی اسلواکی به صورت رایگان تحصیل کند.

تفاوت های شرایط آزمون GRE و GMAT در اسلواکی

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون GRE را دارند باید بدانند که این آزمون به 2 صورت عمومی و تخصصی برگزار می شود. متقاضیان می توانند به صورت کامپیوتری و یا به صورت برگه امتحان در این آزمون شرکت کنند، در بیشتر مراکز این آزمون به صورت کامپیوتری برگزار می شود. آزمون GRE در 6 بخش مختلف برگزار می شود که این بخش ها عبارتند از:

  • بخش اول Analytical Writing: این بخش برای ارزیابی توانایی فرد در نگارش به زبان انگلیسی و استدلال برای تجزیه و تحلیل موضوع ارائه شده می باشد. نمره در نظر گرفته شده برای این بخش بین 0 تا 6 است.
  • بخش دوم و سوم Verbal Reasoning: در این بخش توانایی خواندن متون تخصصی و برداشت صحیح از موضوع ارائه شده بررسی می شود. نمره در نظر گرفته شده برای این بخش بین 130 تا 170 است.
  • بخش چهارم و پنجم: Quantitative Sections: در این دو بخش توانایی حل مسائل ریاضی بررسی می شود. نمره در نظر گرفته شده برای این دو بخش بین 130 تا 170 است.
  • قسمت ششم Experimental: این بخش به صورت تحقیقی و تجربی می باشد. نمره دریافت شده در بخش ششم در میانگین نمرات محسوب نمی شود و ممکن است این نمره به صورت بخشی از مراحل دیگر آزمون ارائه شود.

زمان کلی در نظر گرفته شده برای این آزمون 3 ساعت و 45 دقیقه است. برای شرکت در آزمون GRE در کشور اسلواکی متقاضی باید مبلغ 205$ (دلار آمریکا) پرداخت کند.

تفاوت های شرایط آزمون GRE و GMAT در اسلواکی

شرایط آزمون GMAT در کشور اسلواکی

Graduate Management Admission Test یکی دیگر از آزمون های استاندارد و معتبر جهت پذیرش دانشجویان برای تحصیل در رشته های مدیریت، اقتصاد و کسب و کار است. آزمون GMAT از 3 بخش اصلی تشکیل شده است که این بخش ها عبارتند از: 1.خواندن Verbal 2.نوشتن Analytical Writing 3.ریاضیات Quantitative. آزمون GMAT نیز همانند آزمون GRE به 2 صورت کامیپوتری و برگه امتحانی برگزار می شود. هزینه آزمون GMAT در کشور اسلواکی 250$ (دلار آمریکا) است. بخش های در نظر گرفته شده برای آزمون GMAT به شرح زیر است.

  • بخش اول Analytical Writing: در این بخش 2 موضوع در اختیار متقاضیان قرار داده می شود که فرد باید در رابطه با این دو موضوع اطلاعاتی بنویسد. در واقع در این بخش مهارت های نوشتاری شما و تجزیه و تحلیل موضوع بررسی می شود. نمره در نظر گرفته شده برای این بخش بین 0 تا 6 است.
  • بخش دوم Quantitative: برای این بخش 37 سوال ریاضی گزینه ای در نظر گرفته شده است، برای شرکت در این بخش باید به ریاضیات پایه تسلط داشته باشید. نمره در نظر گرفته شده برای بخش 2 بین 0 تا 60 است.
  • بخش سوم Verbal: در این بخش 41 پرسش چند گزینه ای وجود دارد که شامل اصلاح متون به لحاظ گرامری، تجزیه و تحلیل موضوع و گرامر می شود. با توجه به پاسخ گویی در این بخش نمره ای بین 0 تا 60 کسب می کنید.

شرایط تحصیل با آزمون GRE و GMAT در اسلواکی

در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسلواکی می توان گفت طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکتری بین 3 تا 4 سال است. دروس تحصیلی در دانشگاه های اسلواکی به زبان اسلواک و به زبان انگلیسی تدریس می شود، دقت داشته باشید که بیشتر دروس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی تدریس می شود. برای تحصیل به زبان انگلیسی لازم است متقاضیان مدرک معتبر IELTS یا TOEFL ارائه کنند. متقاضیان برای تحصیل در این کشور باید پذیرش تحصیلی اسلواکی و ویزای تحصیلی اسلواکی را دریافت کنند. برای اطلاع از چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به مطالعه مقاله اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی بپردازید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط آزمون GRE و GMAT در اسلواکی کسب کردید، همانطور که گفته شد متقاضیان با موفقیت در این آزمون ها می توانند پذیرش دانشگاه های آمریکا و کانادا را به دست آورند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در کشور کانادا به مقاله بررسی شرایط تحصیل در کانادا مراجعه کنید. همچنین متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات در رابطه با این 2 آزمون و سایر آزمون های مطرح در دنیا با کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *