ویزای تحصیلی

شرایط آزمون GRE و GMAT در اسپانیا

شرایط آزمون GRE و GMAT در اسپانیا

مطلع شدن از شرایط آزمون GRE و GMAT در اسپانیا به متقاضیانی که قصد تحصیل و یا شرکت در این آزمون را دارند کمک میکند تا بهترین تصمیم را بگیرند. پادشاهی اسپانیا با مساحتی بالغ بر 505950 کیلومتر مربع در جنوب غربی اروپا جای گرفته است، شهر مادرید مهمترین شهر این کشور بوده که به عنوان پایتخت اسپانیا نیز شناخته می شود. این کشور دارای 46733038 نفر جمعیت است، شهروندان این کشور اروپایی به زبان اسپانیایی به مکالمه می پردازند. واحد پول رایج در این کشور یورو است. تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نوشتار سعی دارند به موضوع شرایط آزمون GRE و GMAT در اسپانیا بپردازند. امید است با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با این 2 آزمون کسب کنید.

شرایط شرکت در آزمون GRE و GMAT در اسپانیا

امروزه بیشتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسپانیا به دنبال دانشجویان آینده نگری هستند که در آزمون GMAT و GRE عنوان بخشی از روند درخواست شرکت کنند. در سال های قبل بیشتر موسسات آموزشی تنها نمرات آزمون GMAT را می پذیرفتند اما امروزه با توجه به اینکه موسسات در الزامات پذیرش خود انعطاف پذیر تر شده اند دانشجویان می توانند نمرات اخذ شده در آزمون GRE را نیز ارائه کنند. حال قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که محل برگزاری این دو آزمون در کشور اسپانیا کجاست؟

  • اطلاعات مرکز آزمون بارسلونا در اسپانیا: پردیس دانشگاهی Nord de la UPC آدرس: Zona Comerical la CUP Barcelona. 08034.
  • اطلاعات مرکز آزمون مادرید در اسپانیا: مراکز حرفه ای پیرسون مادرید. آدرس: 1st Floor Office B3. 28 Calle Hermosilla, Madrid 28001, Spain.
  • اطلاعات مرکز آزمون سویا در اسپانیا: Avante آدرس: C/ Torricelli 26 (Isla de la Cartuja), Sevilla, 41092, Spain.

شرایط شرکت در آزمون GRE و GMAT در اسپانیا

بررسی تفاوت شرایط آزمون GRE و GMAT در اسپانیا

تفاوت آزمون GRE و آزمون GMAT به شرح ذیل می باشد:

  • آزمون GMAT آزمونی استدلالی بوده و بیشتر برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در رشته های اقتصاد، مدیریت و کسب و کار را دارند، اما آزمون GRE به صورت مفهومی است و مهارت های بیشتری از متقاضی را پوشش می دهد. دانشجویانی که در ازمون GRE شرکت کرده اند و نتیجه خوبی را به دست آورده اند اما هنوز دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب نکرده اند می توانند در رشته های مدیریتی نیز ادامه تحصیل دهند.
  • در رابطه با هزینه های این 2 آزمون می توان گفت هزینه آزمون GRE کمتر از آزمون GMAT می باشد.
  • ازمون GRE به صورت کلی تر و جامع تر از آزمون GMAT برگزار می شود و لازم است دانشجو برای شرکت در این آزمون به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد.
  • آزمون GMAT به صورت Question Adaptive برگزار می شود یعنی با توجه به پاسخ صحیح پرسش بعدی سخت تر می باشد. اما در آزمون GRE پس از پایان یک بخش از آزمون با توجه به نحوه پاسخ گویی شما سوالات بخش بعدی سخت تر خواهد شد.
  • در آزمون GMAT امکان بررسی مجدد پاسخ ها وجود ندارد، اما در آزمون GRE متقاضی می تواند پس از انتخاب گزینه ها مجددا به پرسش ها بازگردد و پاسخ ها را بررسی کند.
  • در آزمون GMAT بخشی وجود دارد که به بررسی مهارت های فرد در محیط کاری می پردازد.
  • تنها یک سوم از سوالات آزمون GMAT به بررسی توانایی استدلالی زبان فرد می پردازد اما در آزمون GRE در بخش های بیشتری به این موضوع پرداخته می شود.
  • در بیشتر سوالات آزمون GMAT سوالات استدلالی اساسی که به بررسی و ارزیابی اطلاعات فرد می پردازد مطرح شده است اما در آزمون GRE این سوالات مطرح نشده است.

اعزام دانشجویان به کشور اسپانیا

هر ساله متقاضیان زیادی به دلایل مختلفی مانند: امکان تحصیل به زبان انگلیسی، اخذ بورسیه تحصیلی، امکان اقامت پس از تحصیل، امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی و امکان تحصیل بدون مدرک زبان دانشگاه های اسپانیا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. متقاضیان خارجی و بین المللی برای تحصیل در کشور اسپانیا به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور لازم است مدارک تحصیلی پیشین، ریز نمرات، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی، اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر متقاضی باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا انجام دهد، برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزای تحصیلی این کشور به مطالعه مقاله ویزای تحصیلی اسپانیا بپردازید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط آزمون GRE و GMAT کسب کردید، دقت داشته باشید که معمولا متقاضیان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا و آمریکایی در این آزمون ها شرکت می کنند، برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا به مقاله بررسی شرایط تحصیل در کانادا مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی برگزاری آزمون GRE و GMAT در دنیا با کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *