مهاجرت

شرایط ویزای همراه رومانی

شرایط ویزای همراه رومانی

رومانی یک کشور در حال توسعه است که با کشورهایی از جمله مجارستان، صربستان و اوکراین همسایه می باشد. از آنجایی که علی رغم رشد اقتصادی پایین، رومانی کشور کم هزینه ای است مورد توجه برخی افراد قرار دارد. آگاهی کامل از شرایط ویزای همراه رومانی در کنار سایر مطالب به منقاضیان مهاجرت به این کشور کمک خواهد کرد تا با آسودگی خاطر در این مسیر گام بردارند. این مقاله راجع به رومانی توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی قرار گرفته است که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد و برای تصمیم گیری بهتر راهگشای متقاضیان محترم مهاجرت به کشورهای حوزه شرق اروپا و کشور رومانی باشد.

  • شرایط دریافت ویزای همراه برای دانشجویان در کشور رومانی وجود دارد؟
  • هزینه دریافت ویزای همراه در رومانی چقدر است؟
  • آیا نیروی کار در رومانی اجازه دریافت ویزای همراه را خواهند داشت؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه رومانی چیست؟
  • شرایط اقامت در رومانی با استفاده از ویزای همراه چیست؟

شرایط کشور رومانی در 2023

همان طور که ذکر شد رومانی در شمار کشورهای توسعه یافته قرار نمی گیرد و از نظر میزان تولید ناخالص داخلی رتبه چهل و هفتم و از لحاظ شاخص توسعه انسانی رتبه پنجاه و دوم در دنیا را دارد. طبیعتا شرایط اقتصادی نه چندان قابل قبول حاکم در کشور رومانی موجب گردیده تا میزان حقوق در این کشور به طور متوسط بسیار پایین تر از کشورهای دیگری همچون آلمان، اتریش وغیره باشد. حقوق ماهیانه کار در رومانی به طور متوسط 466.2€ (یورو) می باشد یعنی میزان متوسط سالیانه حقوق نیز در حدود 5594€ (یورو) است. البته تمام نکات در خصوص این کشور منفی نیستند و از موارد مثبت در این باره می توان به آمار بیکاری در رومانی اشاره کرد که تنها 4% است.

پاسپورت رومانیایی نیز در حال حاضر در گروه پاسپورت های نسبتا معتبر قرار می گیرد، در حقیقت از سال 2023 رومانیایی ها می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به حدود 172 کشور سفر نمایند و به همین ترتیب رتبه پاسپورت رومانیایی در رنکینگ جهانی به هفدهمین کشور دنیا ارتقا یافته است. با حضور در این کشور و پرداخت مالیات ملل دیگر نیز می توانند در نهایت پاسپورت رومانی را اخذ نمایند که با در نظر گرفتن این مسئله که برخی دیگر از کشورها از جمله امارات وغیره هیچ گاه به خارجی ها پاسپورت خود را نخواهند داد، رومانی این شانس را برای افراد قائل شده است.

هزینه زندگی همراه در رومانی

حقیقت این است که رومانی کشور فوق العاده ارزان قیمتی برای زندگی است و فرد متقاضی زندگی دراین کشور هزینه ای بسیار پایین تر از ساکنین کشورهای اروپای غربی پرداخت می کنند. در شهرهای بزرگ رومانی این هزینه حدودا ماهی 700€ (یورو) و در شهرهای کوچک ماهیانه حدود 600€ (یورو) برای یک نفر است و این هزینه به مراتب در صورت بیشتر شدن افراد خانواده، افزایش خواهد یافت. البته در نهایت امر تعیین کننده سبک زندگی هر فرد است که مهمترین نقش را در هزینه ماهیانه وی دارد.

شرایط مهاجرت از طریق ویزای همراه در رومانی

شرایط مهاجرت از طریق ویزای همراه در رومانی

از آن جایی که هزینه زندگی و تحصیل در رومانی پایین تر از بسیاری دیگر از کشورها است برخی افراد علی رغم بهتر بودن شرایط زندگی در کشورهای دیگر مثلا اتریش، رومانی را مقصد نهایی خود قرار می دهند. علاوه بر پایین بودن هزینه دانشگاه ها، بورس تحصیلی در رومانی نیز راه دیگری است که افرادی که موفق به کسب آن شوند حتی بیش از پیش می توانند هزینه های خود را کاهش دهد.

علی رغم این مزایای مهم متاسفانه شرایط ویزای همراه در رومانی بسیار سخت گیرانه است و اگر زوجین ایرانی قصد داشته باشند که با هم وارد این کشور شوند بهتر است با سفر قبلی به یکی از کشورهای حوزه شنگن شانس ویزا شدن خود را ارتقا بخشند. همراه در کشور رومانی اجازه کار قانونی ندارد اما پس از فارغ التحصیلی که دانشجو می تواند تمام وقت مشغول به کار باشد و اقامت خود را از حالت اقامت تحصیلی به اقامت کاری تغییر دهد، همراه وی نیز می تواند مشغول به کار گردد که لازمه آن آشنایی به زبان این کشور است.

شرایط ویزای متقاضی اصلی و همراه در رومانی

به منظور درخواست ویزای رومانی داشتن مدارکی ضروری است که البته برای هماهنگ کردن جزییات و قطعیت بیشتر به لحاظ حساسیت موضوع بهتر است پیش از اقدام با کارشناسان مهاجرتی نیز مشورت شود. عمده مدارک مورد نیاز به شرح ذیل است:

  • پاسپورت با بیش از شش ماه اعتبار
  • حداقل دو صفحه سفید در پاسپورت
  • واکسیناسیون (مختص برخی شهروندان کشورهای آفریقایی از جمله کنگو و چاد)
  • گواهی عدم سوء پیشینه قضایی
  • اطلاعات بیومتریک

شرایط کار از طریق ویزای همراه در رومانی

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد افرادی که رومانی را به عناون مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند راه ورود خود را تحصیل در رومانی قرار می دهند چرا که اقدام مستقیم کاری همانند اغلب دیگر کشورهای دنیا، عملا برای هموطنان ایرانی امکان پذیر نیست. کارفرمایان رومانیایی مطابق قوانین این کشور برای استخدام خارجی ها با دشواری های متعددی از جمله شرط آگهی کار و نبودن فردی با شرایط مشابه از میان افرادی که اقامت رومانی را دارند، رو به رو هستند. در واقع در حال حاضر کشورهای اندکی هستند که اجازه ورود مستقیم فرد را برای کار به نیروهای متخصص می دهند که از آن جمله می توان به کانادا، استرالیا، نیوزلند، اتریش، آلمان و آفریقای جنوبی اشاره کرد. در میان کشورهای مذکور استرالیا، نیوزلند، کانادا و اتریش سیستم امتیازبندی مخصوص به خود را دارند اما شرایط ورود به آلمان و آفریقای جنوبی به نسبت راحت تر است.

در مقاله پیش رو اطلاعات مختلفی به صورت تفکیک شده در خصوص شرایط دریافت ویزای همراه رومانی، هزینه های زندگی در رومانی، شرایط اقتصادی رومانی به همراه مطالب مرتبط دیگر با این موضوع که ممکن است ذهن متقاضیان را به خود مشغول کرده باشد، توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شد که امید است مطالعه آن برای هموطنان بزرگوار مفید بوده باشد. متقاضیان مهاجرت همچنین می توانند برای مطرح کردن سوالات خود به عنوان مثال در خصوص سیستم امتیازبندی کشورها، محاسبه امتیازات، بررسی مناسب ترین کشور مطابق با شرایط ویژه اشخاص و غیره با موسسه تماس حاصل فرمایند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *