مهاجرت

شرایط ویزای همراه سوئد

شرایط ویزای همراه سوئد

مطابق قوانین کشور سوئد، شرایط ویزای همراه سوئد برای اعضای خانواده دارندگان ویزای کاری این کشور کاملا مهیا بوده و قابل اخذ است. بنابرین اگر شما جزو اتباع غیر اروپایی بوده و عضوی از خانواده درجه 1 خود را در سوئد دارید که دارای ویزای کاری سوئد است. پس شما هم صلاحیت اخذ ویزای اقامت سوئد را دارید. مدت اعتبار ویزای همراه کشور سوئد نیز مشابه مدت زمان اعتبار ویزای کاری این کشور است. اما از امتیازات ویژه این نوع ویزا می توان به کار و تحصیل آزادانه و بدون اخذ ویزای مربوطه در سوئد اشاره نمود.

  • شرایط اخذ ویزای همراه سوئد در سال 2023 چیست؟
  • هزینه ویزای همراه سوئد و مدت زمان رسیدگی به درخواست ها چقدر است؟
  • آیا دارندگان ویزای همراه کشور سوئد نیز از حق کار در این کشور برخوردار هستند؟
  • شرایط کار و زندگی در سوئد چگونه است؟

اما اخذ ویزای همراه کشور سوئد به این سادگی نبوده و دارای شرایط خاصی است. شرایط واجدین اخذ این نوع ویزا، مدارک مورد نیاز، نحوه درخواست ویزا، زمان رسیدگی و هزینه درخواست ویزا از جمله مواردی است که در این مقاله به طور کامل به بررسی انها می پردازیم. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با دسترسی به آخرین قوانین و مقررات مهاجرتی روز کشور سوئد آماده ارائه مشاوره ها و راهنمایی های لازم به متقاضیان ویزای اقامت سوئد هستند.

اینفوگرافیک ویزای همراه سوئد

انواع ویزا برای مهاجرت به سوئد

کشور سوئد به لحاظ شرایط درآمدی و نیز کیفیت زندگی بسیار بالا از جمله مقاصد مهاجرتی اصلی برای متقاضیان خارجی به شمار می رود. امسال نیز سوئد جزو برترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان محسوب شده و در صدر گزینه های مهاجرتی آنها جای دارد. اما قبل از انجام هر گونه اقدامی لازم است در ابتداء با شرایط اخذ انواع ویزای کشور سوئد آشنا شده و سپس اقدام به درخواست نمود. همانطوری که مطلع هستید سوئد از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) و ناحیه شنگن است. پس طبیعی است که از قوانین واحد مهاجرتی شنگن و اتحادیه اروپا پیروی کند.


متقاضیان مهاجرت به سوئد می توانند از طرق مختلف همانند مهاجرت تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری و… به این کشور اروپایی مهاجرت و از امتیازات اقامت اتحادیه اروپا (EU) برخوردار شوند. اصولا ویزاهای کشور سوئد به دو دسته ویزای اقامت کوتاه (ویزای شنگن سوئد) و ویزای اقامت طولانی سوئد (ویزای نوع D) دسته بندی می شود. اعتبار ویزای شنگن سوئد در تمامی کشورهای بیست و شش گانه ناحیه شنگن تا 90 روز است. اما ویزای نوع D یا اقامت طولانی برای اقامت بیش از 90 روز معتبر بوده و از قابلیت تمدید چندباره برخوردار است. ضمنا مسئول رسیدگی به درخواست ویزاهای مذکور نیز اداره مهاجرت سوئد است.

روند درخواست در شرایط ویزای همراه سوئد

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال بررسی شرایط ویزای همراه سوئد و طریقه دریافت آن هستند، باید با روند درخواست این نوع از ویزا به خوبی آشنا شوند. به طور کلی برای درخواست ویزای همراه سوئد باید مراحل زیر را به درستی طی کنید:

روند درخواست ویزای همراه سوئدتوضیحات
تکمیل فرم درخواستفرم درخواست ویزا را با اطلاعاتی درباره خود و فردی که در سوئد حضور دارد تکمیل کنید.
اسناد را ضمیمه کنید.مدارکی را ارسال کنید که به زبان سوئدی ترجمه شده باشد.
پرداخت هزینه درخواستهزینه درخواست ویزای همراه سوئد را می توانید با کارت اعتباری پرداخت کنید.
تکمیل پرسش نامهاین پرسشنامه شامل سوالاتی در مورد درآمد، محل اقامت و روابط افراد است.
رزرو وقت سفارتپس از بررسی درخواست شما باید وقتی را برای مصاحبه در سفارت تنظیم کنید.

بررسی شرایط ویزای همراه سوئد

ویزای همراه کشور سوئد به کلیه اعضای خانواده درجه یک دارنده ویزای کاری کشور سوئد تعلق می گیرد. همسر، نامزد، فرزند یا فرزندان زیر 21 سال و نیز فرزندان بالای 21 سال در موارد خاص (از جمله معلولیت) جزو افراد صلاحیتدار برای کسب ویزای همراه کشور سوئد به شمار می روند. شرط لازم نیز آن است که اعضای همراه توسط شما (دارنده ویزای کاری کشور سوئد) حمایت مالی شود. این نوع ویزا به دارنده آن امکان کار را فقط در صورتی فراهم می کند که مدت اعتبار ویزای او بیش از 6 ماه باشد.

اما نحوه درخواست ویزای همراه کشور سوئد به چه صورتی است؟ جهت اخذ این مجوز دو راه وجود دارد. در روش اول همزمان با اخذ ویزای کاری، فرد همزمان برای کل اعضای خانواده درخواست آنلاین ویزا دهد. در روش دوم فردی که از قبل در سوئد بوده می تواند خارج از کشور سوئد برای اعضای خانواده همراه ویزا درخواست نماید. پس از تحویل درخواست، فرد مقیم سوئد که دارای اقامت کاری این کشور نیز هست بایستی جهت تکمیل پروسه درخواست ویزای همراه کشور سوئد برای موارد اقدام نماید:

  • ثبت نام در اداره مالیات سوئد
  • اخذ شماره شناسائی شخصی سوئد

اما هزینه ویزای همراه سوئد نسبت به هر یک از اعضای خانواده همراه متفاوت است. معمولا هزینه ویزای بزرگسالت در حدود SEK1500 (کرون سوئد) اما هزینه ویزای همراه کودکان زیر 18 سال در حدود SEK750 (کرون) است. متقاضیان بایستی توجه نمایند که هزینه های مربوطه چه در صورت تایید و چه در صورت رد درخواست، غیرقابل استرداد است.

بررسی شرایط ویزای همراه سوئد

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه سوئد

اما برای دریافت اقامت دائم سوئد از طریق ویزای همراه این کشور شما بایستی مدارک و اسنادی را تهیه نمائید. کلیه مدارک حتما بایستی قبل از تحویل به سفارت سوئد به زبان انگلیسی یا سوئدی رسما ترجمه شده و سپس مورد تایید سفارت سوئد قرار گیرد. متقاضیان می توانند در طی فرآیند درخواست ویزای همراه سوئد از وجود وکیل مهاجرتی برای پیشبرد اهداف خود و نیز جلوگیری از اتلاف هزینه و زمان خود بهره گیرند. اما مدارک لازمه برای اخذ ویزای مذکور بدین شرح است:

  • فرم درخواست ویزای همراه کشور سوئد
  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • کپی شناسنامه یا گواهی تولد فرزند
  • مدرک معتبر فرزند خواندگی
  • گواهی ازدواج رسمی
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

لازم به ذکر است که مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان نیز ممکن است بسته به ملیت متقاضیان یا عوامل دیگری همانند حجم کاری سفارت و… از چند هفته تا چند ماه متفاوت باشد.

اجازه کار همراه در سوئد

هم همراه دانشجو و هم همراه کسی که با ویزای کاری به سوئد رفته است، اجازه کار تمام وقت دارد. مثلا در عین این که دانشجو در سوئد اجازه دارد به صورت پاره وقت هفته ای تا 20 ساعت مشغول به کار باشد، همراه وی می تواند تمام وقت یعنی هفته ای 40 ساعت مشغول به کار باشد. سطح درآمد همراه در نتیجه کار تمام وقت بستگی به سطح تحصیلات، دانش زبان، سن، سابقه کار و غیره خواهد داشت؛ منتهی می توان سطح درآمد او در سوئد را در سال 2023 به شرح ذیل دانست:

سطح درآمد ماهیانه در سوئد
توضیحات
SEK11400 (کرون سوئد)کم ترین میزان درآمد ماهیانه در سوئد
SEK45100 (کرون سوئد)متوسط درآمد ماهیانه در سوئد
SEK201000 (کرون سوئد)بیشترین میزان درآمد ماهیانه در سوئد

شرایط زندگی در سوئد 2023 چگونه است؟

کشور سوئد دارای سیستم رفاه اجتماعی کاملی است که نه تنها در اروپا بلکه در کل جهان نیز زبانزد است. شرایط کاری و نیز نحوه عقد قرارداد کار در این کشور کاملا به نفع طبقه کارگری بوده و توسط اتحادیه های کارگری مشخص می شود. تعادل کار-زندگی در سوئد به حد اعلای خود می رسد. میانگین درآمد ماهیانه کار در سوئد حدود 12036€ (یورو) است که از این نظر پنجمین کشور اروپایی پردرآمد محسوب شده و بالاتر از کشورهایی نظیر آلمان و هلند قرار می گیرد.

نمودار مقایسه درآمد سوئد در کشورهای اروپایی

اما از نظر کیفیت زندگی یا Quality of life نیز سوئد با رقم شاخص 175.95 در رتبه 10 جهانی قرار دارد. در پایان یادآور می شود که هموطنان عزیز برای اخذ مشاوره درباره مهاجرت قانونی به کشورهای اتحادیه اروپا می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط ویزای همراه سوئد

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط ویزای همراه سوئد، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از سوالات پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • هزینه درخواست در شرایط ویزای همراه سوئد چگونه است؟ شرایط ویزای همراه سوئد و هزینه درخواست آن بسته به کنسولگری که از آن درخواست می دهدی متفاوت است. اما هزینه کلی درخواست ویزای همراه سوئد 750SEK (کرون سوئد) می باشد.
  • آیا با ویزای همراه سوئد می توانم اقامت دائم این کشور را دریافت کنم؟ دارندگان ویزای همراه سوئد می توانند بعد از 5 سال در فنلاند مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.
  • آیا دارندگان ویزای همراه فنلاند می توانند در این کشور کار کنند؟ اعضای خانواده که برای ویزای همراه درخواست می دهند دسترسی نامحدودی به نیروی کار در این کشور دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *