ویترین

صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی

صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی

به منظور تنظیم و ارائه صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده در محل شرکت امری ضروری و مهم محسوب می شود. در همین صورتجلسه علاوه بر قید برخی مشخصات شخصیت حقوقی همچنین به نام مدیر تصفیه انتخابی، آدرس او و نیز وظایف و مسئولیت های او اشاره می شود. لازم به ذکر است که صورتجلسه مذکور به انضمام مدارم دیگر به صورت پست پیشتاز به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال می گردد. در صورت موافقت اداره ثبت نیز آگهی انحلال شرکت تضامنی حتما بایستی در روزنامه رسمی منتشر و به عموم مردم اطلاع رسانی شود. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند از سیر تا پیاز تمامی مراحل و شرایط ثبت و یا انحلال شرکتهای تجاری را به هموطنان توضیح دهند.

شرایط انحلال و تصفیه شرکت تضامنی

بمانند هر شرکت دیگری امکان انحلال در شرکت های تضامنی نیز وجود دارد منتها انحلال در این شرکتها نیز تابع شرایط و مقررات خاصی است. در ابتدا باید بدانید که انحلال شرکت تضامنی ممکن است به دو شکل ارادی یا قهری صورت گیرد. اما روش های مختلف برای این کار عبارتند از:

روش های انحلال و تصفیه شرکت تضامنی

به هر حال به استناد ماده 137 قانون تجارت، برای اینکه شرکت تضامنی منحل شود بایستی دارای یکی از شرایط ذیل باشد:

  • شرکت مذکور نتواند به هدفی که بخاطر آن تشکیل شده دست یابد.
  • زمانی که مدت مقرر شرکت طبق اساسنامه به پایان برسد.
  • زمانیکه شرکت مربوطه ورشکسته شود.
  • وقتیکه کلیه شرکاء در مورد انحلال شرکتشان به اتفاق نظر برسند.
  • به موجب درخواست انحلال یکی از شرکاء از دادگاه
  • به هنگام برکناری یا انصراف یکی از شرکاء
  • به هنگام ورشکستگی یکی از شرکا
  • زمانیکه یکی از شرکاء فوت کند.

مدارک برای انحلال شرکت تضامنی چیست؟

همان طوری که در بالا هم گفته شد، طبق قانون انحلال شرکت تضامنی حقی شناخته شده برای شرکاء محسوب می شود. حالا همین شرکاء موظفند تا برای اجرای عملیات انحلال شرکت خود اقداماتی از جمله تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده، تنظیم صورتجلسه انحلال، ارسال و ثبت مدارک مربوطه ب اداره ثبت شرکتها و غیره را انجام دهند. فلذا برای عملیاتی سازی انحلال شرکتشان نیز ارائه مدارک زیر جزء ضروریات مهم محسوب می شود:

  • صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی با امضا کلیه شرکا و مدیر تصفیه
  • فتوکپی مدارک هویتی کلیه شرکا و مدیر تصفیه
  • اصل وکالتنامه محضری در صورت پیگیری امور انحلال شرکت توسط وکیل پایه 1 دادگستری
  • روزنامه رسمی ثبت آگهی ثبت شرکت تضامنی مربوطه
  • آگهی دعوت نامه درج شده در روزنامه رسمی

مراحل صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی

مراحل برای انحلال شرکت تضامنی

وظیفه تصمیم گیری نهایی درباره انحلال شرکت تضامنی نیز همانند سایر امورات مهم شرکتی بر عهده مجمع عمومی فوق العاده می باشد به همین دلیل اولین کار عملی برگزاری جلسه این مجمع و قرار دادن موضوع انحلال شرکت در دستور کار این نشست می باشد. در دومین اقدام و قبل از تنظیم صورتجلسه در این باب، شرکاء حاضر در جلسه بایستی از بین خود فردی را به عنوان مدیر تصفیه تعیین کرده و سپس با اتفاق آراء اولا تصمیم دراینباره را تصویب نهایی کرده و ثانیا برای تنظیم صورتجلسه درباره تصمیم نهایی اقدام کنند.

ارسال صورتجلسه انحلال به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری اقدام بعدی است که بایستی در کانون توجه شرکاء قرار گیرد. این صورتجلسه به همراه مدارک دیگر باید که از طریق پست پیشتاز به نشانی اداره مذکور ارسال گردد. سپس مرجع ثبت نسبت به بررسی و تایید نهایی آن صئرتجلسه اقدام کرده و از طریق سامانه این اداره از متقاضی درخواست می شود تا ضمن مراجعه حضوری نسبت به واریز هزینه ثبت و امضاء نهایی در زیر دفاتر ثبت اقدام مقتضی را انجام دهد. در پایان کار نیز صورتجلسه انحلال شرکت در روزنامه رسمی کشور آگهی شده و شرکت رسما منحل می گردد.

شرایط تنظیم صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی

تنظیم و ارائه صورتجلسه برای انحلال شرکت تضامنی جزء اصلی ترین اقدامات قانونی محسوب می شود و این کار فقط از عهده مجمع عمومی فوق العاده برمی آید. اما شرکاء حاضر در این مجمع باید بدانند که اولا صورتجلسه پیرامون انحلال شرکت حتما می بایست بر روی سربرگ شخصیت حقوقی تنظیم گردد و ثانیا این صورتجلسه بایستی در قالب چندین نسخه تهیه و نسخه ای کامل شده از آن به اداره ثبت شرکتها فرستاده شود. اما مضمون و محتوای اصلی خود برگه صورتجلسه شامل بخش هایی مثل اطلاعاتی راجع به شخصیت حقوقی، اطلاعاتی در رابطه با شخصیت حقیقی، اطلاعاتی متعلق به مدیر تصفیه و بخش امضاء شرکاء می باشد.

منتها قبل از تنظیم و ارسال این صورتجلسه برای ثبت در مرجع ثبت شرکتها بایستی بدانید که مجمع عمومی فوق العاده به عنوان اصلی ترین رکن از شرکت برای انجام این کار حتما بایستی با اکثریت شرکاء تشکیل گردد. حالا در صورت تشکیل جلسه مذبور با اکثریت شرکاء، رعایت دو شرط اساسی زیر الزامی است:

شرایط تنظیم صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی

چگونگی ثبت صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی

پس از اینکه مجمع عمومی فوق العاده تشکیل جلسه داده و در مورد انحلال شرکت تضامنی به یک اتفاق نظری دست یافت. نوبت به تنظیم صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی می رسد. با تنظیم این صورتجلسه، حتما بایستی نسخه ای از آن با پست پیشتاز به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. اما قبل از این کار، اخذ تاییدیه پذیرش از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی به آدرس www.irsherkat.ssaa.ir امری ضروری است. در واقع مدیر تصفیه به عنوان مسئول پیگیری این کار پس از دریافت تاییدیه پذیرش ملزم است که نسخه ای از صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی را با پست پیشتاز به دست کارشناسان اداره ثبت شرکتها برساند. پس از این کار او بایستی به دعوت مرجع ثبت به این اداره مراجعه و اقدامات زیر را انجام دهد:

چگونگی ثبت صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی

ضمنا در آخر نیز صورتجلسه انحلال شرکت تضامنی بایستی در روزنامه رسمی یا کثیر الانتشار آگهی شده و به اطلاع عموم برسد. خیلی از هموطنان علاقه مند سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه ممکن و دریافت اقامت این کشور هستند. یکی از این روش ها استفاده از روش ثبت شرکت می باشد. اما باید به این نکته توجه داشت که ثبت شرکت در کانادا فقط از طریق ثبت شرکت از نوع استارت آپ میسر است. پس اگر شما نیز مشتاق دانستن اطلاعات به روزی درباب ویزای استارت آپ کانادا هستید پس حتما از مشاوره وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *