ویترین

قوانین و شرایط مهاجرتی مشمولان سربازی

قوانین و شرایط مهاجرتی مشمولان سربازی

قوانین و شرایط مهاجرتی مشمولان سربازی از طرق مختلف در سال های اخیر شاهد تغییرات مختلف شده است و باید به آن توجه ویژه داشت. طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، آقایان با رسیدن به سن 18 سالگی کامل، مشمول خدمت سربازی می شوند. شرایط مهاجرت افرادی که مشمول خدمت سربازی می شوند با افرادی که زیر 18 سال سن دارند، متفاوت می باشد. به همین دلیل، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات کاملی درباره قوانین و شرایط مهاجرتی مشمولان سربازی، وثیقه مهاجرت برای مشمولان سربازی در سال 1402، سن ممنوع الخروج سربازی، خروج از کشور با وثیقه و عدم بازگشت برای مشمولان و همچنین مهاجرت برای مشمولان سربازی بدون کارت پایان خدمت جمع آوری کرده اند که می تواند این اطلاعات برای آقایانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، بسیار مفید باشد.

قوانین و شرایط وثیقه مهاجرتی مشمولان سربازی سال 1402

وثیقه مهاجرت برای مشمولان سربازی توسط افرادی که مشمول سربازی هستند برای تضمین برگشت به کشور بعد از اتمام دوره سفر پرداخت می شود. شایان ذکر است که در نظر گرفتن نوع سفر، متقاضیان باید وثیقه متفاوتی پرداخت کنند. وثیقه پرداخت شده توسط فرد مشمول سربازی در ایران در صورتی به متقاضی برگشت داده می شود که در زمان مشخص شده به کشور بازگردد و این مبلغ به طور خودکار به حساب بانکی وی واریز می شود. شایان ذکر است که تنها بانکی که برای پرداخت وثیقه و بازگرداندن آن قابل قبول می باشد، بانک قوامین است و متقاضیان حتما باید در این بانک حساب بانکی با مدارک خود و به نام خود افتتاح کنند. افرادی که دیرتر از زمان مشخص شده به کشور باز می گردند، جریمه می شوند و با توجه به میزان تاخیر بازگشت به ایران، از 6 تا 12 ماه ممنوع الخروج می شوند.


در نمودار زیر به وثیقه مهاجرت برای مشمولان سربازی در سال 1402 اشاره شده است

وثیقه مهاجرت برای مشمولان سربازی

وثیقه دانشجویان در صورتی که به همراه سود باشد به 46000000 تومان می رسد و همچنین وثیقه ای برای نخبگان در نظر گرفته نشده است. هر بار که وثیقه مهاجرت برای مشمولان سربازی پرداخت می شود، فرد متقاضی می تواند به ازای 1 بار پرداخت خود، تنها یک بار از مرز خارج شود.

متقاضی حق خروج از کشور از طریق مرزهای زیر خواهد داشت:

  • هوایی
  • زمینی
  • دریایی

متقاضیانی که قصد دارند در دوره دانشجویی اقدام به پرداخت وثیقه و خروج از کشور کنند، حتما باید از طریق دانشگاه خود به طور رسمی گواهی اشتغال به تحصیل دریافت کنند و حتما در ترم مربوطه ثبت نام کرده باشند. علاوه بر این، دانشگاه باید تحصیل دانشجو را در دانشگاه مربوطه تایید کند تا مراحل پرداخت وثیقه به درستی تکمیل شود.

قبل از سربازی مهاجرت به کانادا رو تجربه کن!

شرایط مهاجرت برای مشمولان سربازی بدون کارت پایان خدمت

داشتن کارت پایان خدمت به متقاضیان این امکان را می دهد تا بدون محدودیت و بدون نیاز به پرداخت وثیقه از کشور خارج شوند و هر زمان که مایل باشند اقدام به بازگشت به ایران کنند. تنها روشی که برای مهاجرت برای مشمولان سربازی بدون کارت پایان خدمت وجود دارد، از طریق تحصیل می باشد. در غیر این صورت، مجوز خروج از کشور برای افرادی که مشغول به تحصیل نیستند و بدون گواهی اشتغال به تحصیل معتبر قصد دارند از خاک کشور خارج شوند، ثبت نمی شود. همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، نخستین قوانین و شرایط مهاجرتی مشمولان سربازی بدون کارت پایان خدمت داشتن وضعیت تحصیلی مشخص می باشد. متقاضیان بعد از اتمام 18 سالگی زمانی که وارد دانشگاه می شوند، باید از طریق دانشگاه و سایت سازمان وظیفه عمومی، اقدام به تکمیل فرآیند پرداخت وثیقه خروج از کشور کنند.

در جدول زیر به مراحل مهاجرت برای مشمولان سربازی بدون کارت پایان خدمت اشاره شده است:

مراحلامور
1مراجعه به دفتر پلیس +10 و دریافت کد سخا
2ثبت نام در سایت سازمان وظیفه عمومی
3ثبت درخواست و پرداخت هزینه درخواست
4مراجعه به دانشگاه برای درخواست تاییدیه
5تایید دانشگاه و پرداخت وثیقه خروج از کشور
6انتظار برای انتقال درخواست
7ثبت مجوز خروج از کشور

توجه داشته باشید که کد سخا مربوط به هر فرد یک کد شخصی و اختصاصی می باشد و برای هر فرد کد سخا متفاوت ثبت می شود تا با استفاده از آن، قادر به ورود به سایت سازمان وظیفه عمومی (خدمات الکترونیک انتظامی) شود و امور مربوطه را به درستی انجام دهد.

شرایط مهاجرت برای مشمولان سربازی بدون کارت پایان خدمت

خروج از کشور با وثیقه و عدم بازگشت برای مشمولان

بازگشت مبلغ پرداخت شده برای وثیقه برای متقاضیانی که وقیقه را پرداخت می کنند، از کشور خارج می شوند و به کشور باز نمی گردند، انجام نمی شود. به یاد داشته باشید که زمانی که متقاضیان وارد سایت سازمان وظیفه عمومی می شوند تا برای پرداخت وثیقه خروج از کشور اقدام کنند، حتما باید بازه زمانی، دلیل سفر و همچنین مقصد را نیز انتخاب کنند. به طور معمول، انتقال درخواست (مرحله هفتم) و تایید پرداخت و صدور مجوز خارج از کشور 3 الی 4 روز کاری به طور می انجامد. علاوه بر این، متقاضیانی که پاسپورت معتبر ندارند، تنها در صورتی می توانند پاسپورت خود را تمدید کنند که وثیقه را پرداخت کنند و وضعیت آن در سایت سازمان وظیفه عمومی ثبت شود.

شرایط مهاجرت برای مشمولان سربازی و سن ممنوع الخروج سربازی

سن ممنوع الخروج سربازی در ایران برای آقایان 18 سال تمام می باشد و آقایانی که به 18 سالگی نرسیده اند می توانند بدون محدودیت از کشور خارج شوند و وارد خاک کشور شوند.

اما زمانی که متقاضیان به سن 18 سالگی می رسند، درواقع به سن قانونی رسیده اند و ممنوع الخروج هستند و فقط در صورتی می توانند از خاک کشور خارج شوند که:

  • وضعیت تحصیلی فعال و مشخص داشته باشند.
  • فرد مشمول سربازی غیبت نداشته باشد (وضعیت تحصیلی وی این موضوع را اثبات می کند).
  • فرد مشمول مراحل پرداخت وثیقه خروج از کشور را (طبق توضیحات بخش های قبلی) به درستی پرداخت کند.

هموطنان محترمی که به فکر مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا هستند و قصد دارند از روش های مختلف مهاجرت مانند مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق ازدواج و همچنین مهاجرت از طریق سرمایه گذاری مطلع شوند، می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از شرایط و قوانین تمامی امور حقوقی و مهاجرتی مطلع شوند.

سوالاتی درباره قوانین و شرایط مهاجرتی مشمولان سربازی

بسیاری از افرادی که هنوز دوره خدمت اجباری سربازی را پشت سر نگذاشته اند، ممکن است تمایل به مهاجرت داشته باشند. در این شرایط است که وثیقه های مالی می تواند مجوز خروج آن ها از کشور را فراهم کند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از افراد برای دریافت این مجوز نیز با چالش هایی روبرو هستند که باید بهترین تصمیم گیری در این رابطه را اتخاذ کنند. پرسش هایی در رابطه با این موضوع مطرح می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • بهترین مرجع برای پرسش در رابطه با شرایط مهاجرت مشمولین سربازی به خارج از کشور چیست؟ پلیس +10 می تواند به فرد کمک کند که بهترین نتیجه گیری در این رابطه را داشته باشند.
  • آیا مشمولین سربازی می توانند از ایران خارج شوند؟ بله با قرار وثیقه می توان از کشور خارج شد.
  • شرایط خروج مشمولین از کشور در چه شرایطی ساده تر است؟ خروج برای سفرهای زیارتی ساده تر است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *