ویزای تحصیلی

مدارس آمریکایی در ترکیه

مدارس آمریکایی در ترکیه

تحصیل در مدارس آمریکایی در ترکیه به این صورت می‌ باشد که با توجه به دولت تامین و مدیریت اداره می شود و سیستم مدارس به صورت 4+4+4 می باشد. این به این معنا می‌باشد که 4 سال تحصیلی ابتدایی در سطح ابتدا، 4 سال ابتدایی در سطح دوم و 4 سال در دوره دبیرستان می‌ باشد. دانش آموزان به زبان ترکی تحصیل می نمایند و در پایان تحصیلات دانش آموزان باید مدرک دیپلم داشته باشند. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه بین المللی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق تحصیل در ترکیه، اقامت از طریق کار در ترکیه و غیره به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان به طور تخصصی مشاوره ارائه می‌شود و با توجه به شرایط شما بهترین راه مهاجرتی را پیشنهاد می‌ کنند.

همان طور که گفته شد موضوع این مقاله به گزینه تحصیلی و بررسی مدارس آمریکایی در ترکیه اختصاص دارد که سعی می گردد اطلاعات تکمیلی و خوبی در اختیار عزیزان مهاجر قرار گیرد. ممکن است والدین عزیز در فکر و اندیشه تحصیل فرزند خود در مدارس آمریکایی در ترکیه باشند اما برای این منظور به دست آوردن اطلاعات کامل و جامع از مواردی که بسیار ضروری می باشد. از سویی دیگر محبوب ترین گزینه تحصیلی دانش آموزان خارجی در کشور ترکیه، تحصیل در مدارس آمریکایی در ترکیه است که به آن پرداخته می شود.

مقدمه ای بر مدارس آمریکایی در ترکیه

برخی از مدارس آمریکایی در ترکیه برنامه های درسی را ارائه می دهند که به زبان آمریکایی یا بریتانیایی می باشد و همین باعث محبوبیت این گونه مدارس در بین متقاضیان و داوطلبان گردیده است. به طور کلی مدارسی که در کشور ترکیه وجود دارند در سه نوع دولتی، خصوصی و بین المللی مشغول فعالیت آموزشی هستند. همان طور که گفته شد نظام آموزشی و تحصیلی در این کشور به صورت 4+4+4 می باشد.

بدین صورت که پروسه گذراندن دوره ابتدایی در این گونه مدارس به صورت 4 ساله، دوره ابتدایی سطح دوم نیز به صورت 4 ساله و مدت زمان گذراندن دوره متوسط یا دبیرستان نیز به صورت 4 ساله انجام می گیرد. هزینه تحصیل در مدارس دولتی در ترکیه به صورت رایگان می باشد. این را نیز بدانید که آغاز سال تحصیلی در کشور ترکیه در سن 6 سالگی است اما در کشور ایران در سن 7 سالگی آغاز می گردد. زبان تحصیلی از ابتدای سال تحصیلی به صورت زبان ترکی استانبولی می باشد.

جدول زیر نشانگر نظام آموزشی کشور ترکیه از پیش دبستان تا دانشگاه می باشد:

مقاطع تحصیلی مختلف در ترکیهشرایط سنی متقاضیان
تحصیلات پیش دبستانی3 تا 5 سال
تحصیلات ابتدائی6 تا 14 سال
تحصیلات دبیرستان15 تا 18 سال
تحصیلات دانشگاهیبالای 18 سال

اخذ پذیرش مدارس آمریکایی در ترکیه

مدارس اغلب از یک برنامه درسی از ایالات متحده، انگلستان یا فرانسه پیروی می کنند و بر اساس دستور العمل ابتدا چند بار زبان آموزش داده می شود که بیشتر زبان انگلیسی را انتخاب می کنند. مراحل و شرایط پذیرش دانشجویان در هر کدام از این مدارس با یکدیگر فرق می کند اما به صورت کلی شرایط ثبت نام در این مدارس، مانند مدارس اروپایی و آمریکایی است. مدارس شعبه های مدارس اروپایی و آمریکایی در این کشور وجود دارد. بابت اعزام دانشجو به ترکیه در این مدارس لازم است دانشجو آزمون ورودی بدهد و نمره قبولی دریافت کنند. اندازه رقابت در مدارس انگلیسی زبان ترکیه می باشد و احتیاج به تلاش های بیشتری از سمت شما می باشد.

اخذ پذیرش مدارس آمریکایی در ترکیه

برنامه درسی مدارس آمریکایی در ترکیه

تحصیل در مدارس آمریکایی در این کشور از برنامه خاصی بهره مند می باشند، برنامه درسی در چنین مدارسی به این صورت می باشد که شخص بعد از فارغ التحصیلی این امکان را داشته باشد در آزمون های ورودی خاصی که در بیشتر کالج ها در ایالات متحده آمریکا و کانادا مثل SAT و TOFEL شرکت می شود، نمره قبولی باید کسب کنید. در مقایسه این مدارس با مدارس دولتی به صورت رایگان می باشد. هزینه این دسته از مدارس خیلی گران می باشد. برخی از مدارس، امکانات شبانه روزی را در لیست خود گنجانده اند. اما با این وجود بیشتر ترجیح به کلاس های روزانه دارند. بابت فارغ التحصیلی و اخذ دیپلم آمریکایی، دانش آموزان باید 12 درس را پاس کنند.

هزینه آموزش در مدارس آمریکایی ترکیه

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در مدارس آمریکایی ترکیه هستند، باید به خوبی با هزینه تحصیل در این مدارس به خوبی آشنا شوند. به عبارت دیگر، یکی از مباحث کلیدی که همواره مورد بی توجهی متقاضیان قرار می گیرد، هزینه تحصیل در مدارس آمریکایی ترکیه می باشد. اما نگران نباشید زیرا هزینه تحصیل در مدارس آمریکایی ترکیه به نسبت اغلب مدارس مدرن اروپایی بسیار پایین تر است. بنابراین اتباع کشورهای خارجی می توانند هزینه های تحصیل در ترکیه و در این مدارس را به خوبی پوشش دهند. از سوی دیگر، احتمالا یکی از دلایلی که باعث می شود مدارس آمریکایی ترکیه را به جای مدارس معمولی این کشور انتخاب کنید، هزینه مقرون به صرفه تحصیل در این مدارس می باشد.

یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن هزینه تحصیل در مدارس آمریکایی ترکیه این است که هزینه های بین المللی موجود را لغو کرده اند. همچنین هر ساله صدها دانشجوی بین المللی را تشویق می کنند که به این مدارس جذب شوند. به طور کلی، تمام آنچه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مدارس آمریکایی ترکیه می پردازند، مبلغ نمادینی است که برای پوشش هزینه های اداری و بلیط حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است. این پرداخت نیز به عنوان سهم ترم شناخته می شود، که حداکثر می تواند به 2200TRY (لیر ترکیه) در هر ترم برسد.

مزیت آموزش در مدارس آمریکایی ترکیه

تحصیل در این قبیل مدارس در ترکیه شانس اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر دنیا و بهترین دانشگاه های ترکیه را بالا می برد. در واقع کسانی که در این مدارس تحصیل کرده اند غالبا نمره SAT بالاتری اخذ می نمایند. در جدول ذیل برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه که اخذ پذیرش و فارغ التحصیل شدن از آن ها مزیت بزرگی به حساب می آید و منجر به وجود فرصت های شغلی زیاد برای فرد می گردد، معرفی شده اند.

کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مدارس آمریکایی در ترکیه، بهترین دانشگاه های ترکیه، دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه، اقامت از طریق پذیرش تحصیلی در ترکیه، اقامت از طریق کار در ترکیه، اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه، اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه و غیره به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالی قدر مشاوره حرفه ای ارائه می دهند و در کنار شما جهت مهاجرت به ترکیه هستیم.

سوالات متداول در خصوص مدارس آمریکایی در ترکیه

برای تحصیل در مدارس آمریکایی ترکیه سوالات زیر مطرح می شود:

  1. هزینه زندگی برای دانش آموزان و دانشجویان در ترکیه چقدر است؟ به طور کلی در حدود 200$ تا 400$ (دلار) در ماه احتیاج خواهند داشت.
  2. آغاز سال تحصیلی در ترکیه چند سالگی است؟ آغاز سن تحصیلی در ترکیه سن 6 سالگی است.
  3. هزینه تحصیل در مدارس آمریکایی در ترکیه چقدر است؟ هزینه این مدارس آمریکایی به مدت یک سال بین 25000$ تا 50000$ (دلار) می باشد.
  4. زبان تحصیل در مدارس آمریکایی ترکیه چیست؟ زبان تحصیل در این مدارس زبان انگلیسی است.
  5. زبان تحصیل در مدارس دولتی چیست؟ زبان تحصیل در مدارس دولتی این کشور ترکی استانبولی است.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مدارس آمریکایی در ترکیه

  1. سید کاوه هدایتی گفت:

    هزینه مدارس بین الملی ترکیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه های تحصیل توی این مدارس، بین 10000 تا 40000 لیر در سال هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *