ویزای تحصیلی

مدارس دولتی پاراگوئه

مدارس دولتی پاراگوئه

اطلاع از شرایط تحصیل در مدارس دولتی پاراگوئه با توجه به کیفیت مطلوب ارائه محتوا، جزء مقدمات مورد نیاز جهت تجربه تحصیل در این کشور می باشد. اگرچه پاراگوئه دارای مساحت کمی بوده و در مقایسه آن با مساحت کشور ایران رقم 26% حاصل می گردد، نظام آموزشی پاراگوئه در سال های اخیر توانسته به پیشرفت های چشمگیری دست یابد و توجه گروه های متعدد افراد از اقصی نقاط جهان را به خود جلب کند.

آموزش در مدارس این کشور به سه سطح ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تقسیم شده و تامین مدارس دولتی این سرزمین از سوی دولت انجام می پذیرد؛ بنابراین برای خانواده ها الزامی جهت پرداخت شهریه وجود ندارد. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است به تفصیل پیرامون مدارس دولتی پاراگوئه و شرایط تحصیل در این کشور سخن خواهیم گفت.

  • شرایط تحصیل در مدارس پاراگوئه چیست؟
  • فرایند ورود به مدارس پاراگوئه چیست؟
  • هزینه های تحصیل در مدارس این کشور چقدر است؟
  • آیا شهروندان خارجی می توانند در مدارس این کشور تحصیل کنند؟
  • زبان تحصیل در این کشور چیست؟

درباره تحصیل در پاراگوئه و مدارس دولتی این کشور

پاراگوئه یکی از کشورهای قدیمی آمریکای جنوبی است که تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و هم اکنون از همسایگان آن می توان به آرژانتین اشاره کرد. صنعت تولید برق در پاراگوئه یکی از مشهورترین صنایع این کشور بوده و افراد با تحصیلات مرتبط قادر خواهند بود درآمد مطلوبی از طریق فعالیت در نیروگاه برقی ایتایپو به دست آورند. وجود جاذبه های طبیعی بی شماری چون رودخانه ها و جنگل های دارای پوشش گیاهی خاص و ویژه همان منطقه از دلایلی است که همه ساله گردشگران بسیاری به بازدید از این کشور ترغیب می گردند. همچنین تحصیل در پاراگوئه از دیگر شیوه های محتمل مهاجرت به این کشور بوده و علت آن را می توان در ارتقای سطح کیفی و رعایت استانداردهای جهانی جستجو کرد. شیوه منحصر به فرد ارائه دروس در پاراگوئه از دیرباز جزء ویژگی های بارز نظام آموزش این کشور بوده است.

نمودار تغییرات درصد افراد باسواد در پاراگوئه

روند تحصیل در پاراگوئه تا سال 1811 سبکی متفاوت داشته و دانش آموزان علاوه بر یادگیری مباحث علمی به شرکت در دوره های آموزش فنون رزمی، ماهیگیری و شکار مشغول بودند. پس از کشف پاراگوئه توسط اروپایی ها در سال 1537، این کشور تا دو قرن توسط سرزمین هایی چون پرتغال و اسپانیا تحت استعمار بوده و زبان رسمی این کشورها در مدارس پاراگوئه تدریس می گشته. با استقلال پاراگوئه در قرن 19 میلادی تحولی عظیم در نظام آموزشی این کشور رخ داده و حتی نحوه چیدمان مقاطع تحصیلی و تقویم آموزشی نیز دچار تغییرات عمده گشت.

نظام آموزشی کشور پاراگوئه

اگرچه توزیع مدارس پاراگوئه در سطح شهرهای مختلف دارای توازن مطلوبی می باشد، دو شهر سیوداد دل استه و آسونسیون بهترین شهرهای پاراگوئه برای تحصیل لقب گرفته اند. اگرچه شرایط تحصیل رایگان رشته هایی چون مطالعات اجتماعی و اقتصاد در دانشگاه های پاراگوئه فراهم است، خانواده ها قادر خواهند بود با انتخاب مدارس برتر جهت ثبت نام فرزندان خود امیدوار به اخذ مدرک معتبر دیپلم از سوی آن ها و ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکای جنوبی باشند. نظام آموزشی پاراگوئه در طول تاریخ دچار تحولات بسیاری شده است؛ به گونه ای که پیش از این مدارس دولتی این کشور تنها زیر نظر کلیساها اداره شده و با شروع قرن 20 اصلاحاتی در این زمینه صورت پذیرفت. همچنین مدارس مختلط تا سال 1870 در پاراگوئه فاقد وجود خارجی بودند.

مقطع تحصیلیسن دانش آموزان
ابتدایی7 الی 13
متوسطه اول13 الی 16
متوسطه دوم16 الی 19

قوانین آموزشی امروزه در پاراگوئه در سال 1966 بنا نهاده شد و مقرر گشت مدارس این کشور طی سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول (عمومی) و متوسطه دوم (دبیرستان) به ارائه آموزش شهروندان پاراگوئه ای و مهاجرین حاضر در این کشور بپردازند. آموزش ابتدایی در پاراگوئه از 7 سالگی آغاز شده و تا 13 سالگی افراد ادامه می یابد. مدارس روستایی پاراگوئه و نواحی دورافتاده در سال های گذشته دارای نظمی متفاوت بودند که با شروع قرن حاضر تقویم آموزشی آن ها و مدارس دولتی واقع در شهرهای اصلی پاراگوئه ادغام گشت. طی هر سال تحصیلی دانش آموزان حاضر در مدارس دولتی پاراگوئه 190 روز به مدرسه می روند؛ آغاز سال تحصیلی نخستین هفته ماه مارس بوده و در اواخر نوامبر پایان می یابد. طبق آمار اعلام شده در سال 2004 درصد محصلین دختر حاضر در مدارس پاراگوئه بیشتر از پسران این جامعه می باشد.

معرفی مدارس دولتی پاراگوئه

معرفی مدارس دولتی پاراگوئه

اخذ مجوز تحصیل در مدارس دولتی پاراگوئه دارای مراحل سخت و پیچیده ای نبوده و خانواده ها قادر هستند با ارائه گواهی تمکن مالی، کارنامه و سوابق تحصیلی فرزندان خود به این عنوان دست یابند. اگرچه مدارس شبانه روزی در پاراگوئه دست به پذیرش درصد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان زده اند، مدارس دولتی نوبت صبح و عصر در این کشور به ارائه آموزش به عمده دانش آموزان این کشور می پردازند. مدارس دولتی برتر پاراگوئه علاوه بر کلاس های عمومی، دارای دوره هایی پیشرفته بوده و با شناسایی دانش آموزان مستعد و تیزهوش به برگزاری انواع همایش های تحصیلی علی الخصوص در مقطع متوسطه دوم مبادرت می ورزند. وجود کتابخانه، زمین های ورزش و سالن آمفی تئاتر از دیگر امکانات این مدارس می باشد. در ادامه به ذکر نام تعدادی از مدارس دولتی برتر پاراگوئه پرداخته ایم:

  • Colegio San Juan
  • Colegio Nacional E.M.D. Asuncion Escalada
  • NATIONAL COLLEGE OF CAPITAL Gral. Bernardino Caballero
  • Colegio Nacional Adela Speratti
  • Santa Clara Catholic College
  • Asunción Christian Academy

مدارس دولتی ذکر شده به تدریس دوره های گوناگون مربوط به دروسی چون ریاضیات، فنون، علوم اجتماعی، جغرافیا و تربیت بدنی در سطح کیفی بسیار بالایی می پردازند؛ به گونه ای که تنها مزیت مدارس خصوصی این کشور را می توان در تعداد کمتر دانش آموزان حاضر در هر کلاس دانست.

مزایای تحصیل در مدارس دولتی پاراگوئه

طبق اعلام رسمی دولت پاراگوئه تعداد 136944 کودک در پاراگوئه محروم از شرایط تحصیل در مدارس این کشور می باشند که این آمار بدین معناست که از میان هر 1000 کودک پاراگوئه ای 21 نفر فاقد امکان تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی می باشند. مقرون به صرفه بودن تحصیل در مدارس دولتی پاراگوئه بزرگ ترین مزیت آن به شمار رفته و همچنین امکان تحصیل از راه دور و ارزیابی و سنجش بسیار دقیق دانش آموزان از سایر ویژگی های مثبت تحصیل در مدارس دولتی پاراگوئه می باشند. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادرند شما عزیزان را در این زمینه یاری برسانند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *