ویترین

مزایای اخذ گواهینامه بین المللی

مزایای اخذ گواهینامه بین المللی

از مزایای اخذ گواهینامه بین المللی این است که شما با در اختیار داشتن این گواهینامه میتوانید بی هیچ شرطی در 196 کشور جهان رانندگی کنید. اما از دیگر مزایای دریافت این گواهی نامه این است که اولا اخذ آن مستلزم شرکت در هیچ آزمون رانندگی نیست و فقط شما با داشتن گواهی نامه ملی می توانید متقاضی درخواست آن باشید. ثانیا فرآیند دریافت این گواهی نامه بسیار آسان و سریع می باشد. ثالثا گواهی نامه اخذ شده هوشمند بوده و استفاده از آن در هر کشوری راحت می باشد. هموطنان محترم می توانند سوالات و ابهامات خود درباره شرایط و ضوابط اخذ گواهی نامه بین المللی را نیز با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

همراهان عزیز توجه نمایید بدون داشتن گواهی نامه ملی صدور گواهی نامه بین المللی میسر نمی باشد.

ضرورت اخذ گواهی نامه بین المللی

شاید در ابتداء این سوال برای شما نیز مطرح شود که با وجود گواهی نامه ملی چه نیازی به اخذ گواهی نامه بین المللی وجود دارد. سفر به کشورهای دیگر آنهم با خودرو شخصی تجربه بسیار لذت بخشی است که اغلب افراد در آرزوی آن می باشند. اما بایستی بدانید که فقط با داشتن گواهی نامه ملی نمی تواند کشورهای دیگر به طور قانونی و مجاز رانندگی کرد و این کار مستلزم برخورداری از گواهی نامه بین المللی است. در حقیقت این دو گواهی نامه مکمل همدیگر هستند فلذا بدون داشتن گواهی نامه ملی صدور گواهی نامه بین المللی 1 یا 3 ساله نیز میسر نمی باشد. چراکه در واقع گواهی نامه بین المللی ترجمه ای رسمی از گواهی نامه ملی و مبنای اصلی صدور آن محسوب می شود.

بنابراین شما فقط در صورت اخذ گواهی نامه بین المللی است که می توانید در بیش از 100 کشور جهان رانندگی کنید. البته نباید فراموش کنیم که در طول مسافرت به همراه داشتن گواهی نامه رانندگی ملی نیز بسیار ضروری است. اما گواهی نامه بین المللی خود شامل یک دفترچه و نیز کارت هوشمند می باشد که توسط نهادهای ذیصلاح برای متقاضیان در انواع 1 تا 20 ساله صادر می شود و به فرد این امکان را می دهد که در 196 کشور جهان با خیالی آسوده به رانندگی بپردازد. در نمودار زیر می توان با فرآیند درخواست گواهی نامه بین الملل آشنا شوید:

فرآیند درخواست گواهی نامه بین الملل

شرایط و مزایای اخذ گواهینامه بین المللی

بر اساس کنوانسیون های ترافیک جاده ای بین المللی، متولی اصلی صدور گواهی نامه بین المللی در کشورهای جهان، کانون اتومبیلرانی همان کشورهاست که تحت نظر سازمان سازمان اتومبیلرانی جهانی عمل می کند. در ایران نیز تنها مرجع و نهاد رسمی جهت اخذ گواهی نامه بین المللی، کانون اتومبیلرانی کشورمان می باشد. لازم به ذکر است که این نهاد در استان های مختلف دارای نمایندگی رسمی است و متقاضیان جهت درخواست گواهی نامه بین المللی حتما لازم نیست که به تهران مراجعه نمایند. نکته دوم در این خصوص اینکه جهت درخواست این گواهی نامه می توان یا به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین از طریق سامانه این کانون اقدام کرد. فلذا رعایت 2 شرط اصلی جهت اخذ این گواهی نامه بایستی در سرلوحه کار متقاضیان قرار گیرد:

  • برخورداری از سن قانونی 18 سال به بالا
  • داشتن گواهی نامه ملی با اعتبار دستکم 7 ماه
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهی نامه بین المللی

فرآیند اخذ گواهی نامه بین المللی شامل تکمیل فرم درخواست آنلاین، آپلود اسکن مدارک مورد نیاز و نیز دریافت این گواهی نامه می باشد. نظر به اینکه کلیه مراحل درخواست این گواهی نامه به صورت آنلاین انجام می پذیرد، بنابراین فرآیند اخذ این گواهی نامه سریع و راحت بوده و گواهی نامه مذکور نهایتا در عرض 7 الی 14 روز کاری به دست متقاضیان می رسد. اما مدارکی که بایستی در حین فرآیند درخواست گواهی نامه بین المللی ارائه دهید عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت متقاضی
  • گواهی نامه رانندگی جمهوری اسلامی ایران
  • عکس سه در چهار تمام رخ با پس زمینه سفید
  • نمونه امضاء خود متقاضی
  • پرداخت هزینه صدور گواهی نامه

شرایط و مزایای اخذ گواهینامه بین المللی

مزایای اخذ گواهینامه بین المللی چیست؟

گواهی نامه بین المللی متشکل از کارت الکترونیکی دارای چیپ و دفترچه ای به اندازه پاسپورت می باشد که معمولا در دو نوع گواهی نامه یکساله و سه ساله برای درخواست کنندگان صادر می شود. متقاضیان با دریافت گواهی نامه بین المللی به امتیازات مختلفی دست می یابند که از جمله مزایای اخذ این گواهی نامه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • معتبر در 196 کشور دنیا
  • ترجمه شده به بیش از 8 زبان رایج دنیا
  • هوشمند بودن کارت الکترونیک
  • فرآیند آسان درخواست
  • هزینه پایین در مقایسه با امتیازات بالا
  • امکان اجاره خودرو
  • امکان اخذ پلاک بین المللی

محدودیت ها در مقایسه با مزایای اخذ گواهینامه بین المللی

درست است که داشتن گواهی نامه بین المللی موجب برخورداری افراد از امتیازات مهمی مثل رانندگی بدون دغدغه در 196 کشور دنیا و یا هزینه پایین در برابر امتیازات بالا می گردد. اما این نکته را هم باید مدنظر قرار داد که محدودیت هایی نیز در رابطه با اخذ گواهی نامه بین المللی وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • اولا این گواهی نامه ترجمه گواهی نامه رانندگی ملی است و اصلا به منزله کارت هویتی نیست.
  • ثانیا با در اختیار داشتن تنها این گواهی نامه نمی توان پلاک ماشین را بین المللی کرد.
  • ثالثا دارندگان این گواهی نامه ملزم به رعایت مقررات اقامتی و نیز قوانین اشتغال در کشورهای مقصد هستند.

جذابیت های مهاجرت به ایتالیا فقط محدود به سفر توریستی نبوده بلکه تحصیل پزشکی در ایتالیا نیز طرفداران خاص خود را دارد. منتها یکی از الزامات تحصیل در ایتالیا اخذ تاییدیه پذیرش از دانشگاه های ایتالیایی و سپس اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور می باشد. در تمامی مراحل فوق کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره و پاسخگوئی به سوالات هموطنان علاقه مند می باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *