ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در گرجستان

رشته تربیت بدنی در گرجستان

رشته تربیت بدنی در گرجستان یکی از مناسب ترین گزینه های موجود برای مهاجرت تحصیلی علاقه مندان به این کشور زیبا محسوب می شود. علاقه مندان به یادگیری علوم ورزشی به طور آکادمیک و در فضایی کاملا علمی، می توانند از این طریق به اهداف خود دست یابند. به دلیل افزایش اهمیت تحصیلات و رشد تعداد متقاضیان یادگیری علوم مرتبط با سلامت و فعالیت های فیزیکی، از جمله تربیت بدنی، این حوزه علمی در حال حاضر در گرایشات گوناگونی در دانشگاه های گرجستان ارائه می گردد. دانشجویان با تحصیل در رشته تربیت بدنی علومی از جمله روانشناسی، آناتومی، و دروس تخصصی مربوط به ورزش را به طور کاربردی می آموزند. کارشناسان ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله سعی داشته اند تا به بخشی از سوالات پر تکرار شما عزیزان، از جمله موارد زیر پاسخی مناسب ارائه دهد:

  • هزینه تحصیل در گرجستان چه مبلغی را شامل می شود؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در گرجستان کدامند؟
  • پروسه اخذ ویزای تحصیلی گرحستان چه مراحلی دارد؟
  • فراغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در گرجستان در چه حوزه هایی می توانند فعالیت کنند؟

نظام آموزشی در گرجستان

طی سال های اخیر، میزان توجه و تمایل ایرانیان جهت مهاجرت به کشورهای نزدیک بیشتر شده است که گرجستان نیز یکی از آنان می باشد. این کشور از ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برخوردار بوده و با توجه به پیشرفت های سیاسی و دیپلماتیکش در سال های اخیر، می توان گفت که آینده درخشانی در پیش دارد. نظام تحصیلی گرجستان شامل مقاطع ابتدایی و متوسطه می باشد که 8 سال به طول می انجامد و اجباری است و در نهیات دانش آموزان وارد مقطع 3 الی 4 ساله دبیرستان می شوند. پس از این دوره و اخذ دیپلم، دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه های گرجستان شده و یا در مراکز و انستیتوهای آموزشی این کشور تحصیل خود را ادامه دهند. تحصیل در دانشگاه های گرجستان به دو زبان گرجی و انگلیسی برگزار می شود و دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان معتبر مانند IELTS می باشند.

نمودار تغییرات نرخ سواد در گرجستان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در گرجستان

با توجه به پیشرفت های کشور گرجستان در سال های اخیر، می توان دریافت که سیستم آموزشی این کشور نیز با بهبودی رو به رو بوده است. دانشگاه های گرجستان از اعتبار بالایی برخوردار می باشند و مدرک ارائه شده به دانشجویان در ایران نیز قابل استفاده است. یکی از دانشگاه های معتبر گرجستان، دانشگاه ایالتی تفلیس (Ivane Javakhishvili Tbilisi State University) می باشد که در سال 1918 تاسیس شده و طبق رتبه بندی جهانی QS 2021، موفق به اخذ رتبه 1037 در دانشگاه های برتر جهان شده است. این دانشگاه 7 دانشکده داشته و رشته های گوناگونی در حوزه سلامت، پزشکی، علوم طبیعی و غیره ارائه می دهد. دانشگاه ایالتی گرجستان بالغ بر 18000 دانشجو داشته و بیش از 5 شعبه در شهرها و استان های مختلف گرجستان تاسیس نموده است. علاقه مندان به رشته تربیت بدنی می توانند در گرایشات گوناگونی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

نام دانشگاهرتبه جهانی
University of Georgia (Tbilisi)1000
Ivane Javakhishvili Tbilisi State University1037
Caucasus University7852
Ilia State University1549
International Black Sea University9909
Sokhumi State University9294
David Agmashenebeli University of Georgia14000

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در گرجستان

به طور کلی هزینه تحصیل در کشورهای خارجی به عوامل گوناگونی از جمله زبان رشته تحصیلی، خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه و مقطع انتخابی بستگی دارد و متغیر است. تحصیل در گرجستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مبلغ پایین تری را در بر گرفته و مقرون به صرفه می باشد. هزینه سالیانه تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی، عموما 3000€ الی 3500€ (یورو) را در بر می گیرد که در دانشگاه های گوناگون متفاوت است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی در گرجستان نیز بازه ای بین 3000€ الی 4000€ (یورو) را شامل می شود که با اخذ کمک هزینه تحصیلی می تواند کاهش یابد. تحصیل در مقطع دکتری نیز در این کشور هزینه ای برابر با 4000€ الی 5000€ (یورو) را شامل می شود. شایان ذکر است که در کشور گرجستان، بورسیه هایی در نظر گرفته شده است که به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد.

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در گرجستان

نحوه اخذ ویزای تحصیلی گرجستان

همانند سایر کشورهای اروپایی، پروسه مهاجرت تحصیلی به گرجستان نیز دو مرحله ای بوده و شامل پروسه اخذ پذیرش تحصیلی نیز می گردد. برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان در ابتدا فرد باید از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی و کالج های زبان این کشور پذیرش دریافت نموده و مدارک لازم را به این مراکز ارائه کنند. از مدارک مورد نیاز برای این مرحله می توان به مواردی از جمله گواهی تمکن مالی، مدرک زبان، رزومه تحصیلی و کاری و انگیزه نامه اشاره نمود. پس از دریافت پذیرش تحصیلی، افراد باید برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان با کنسولگری این کشور در ارتباط بوده و ضمن ثبت درخواست خود، مدارک مورد نیاز را ارائه داده و در مصاحبه حضوری شرکت کنند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان عبارتند از پاسپورت معتبر، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش از دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور و گواهی سلامت.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در گرجستان

طبق قوانین دولت گرجستان، کار در دوران دانشجویی برای دانشجویان بین المللی بلامانع بوده و افراد می توانند وارد مشاغل پاره وقت گردند. پس از فارغ التحصیلی، دانش آموختگان می توانند به کشور خود بازگشته و یا با اشتغال در گرجستان، ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند. فارغ التحصیلان می توانند با جست و جو در سایت های کاریابی گرجستان، از فرصت های شغلی موجود در حوزه تربیت بدنی اطلاع یافته و رزومه خود را ارسال نمایند. از فرصت های کاری رایج برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در گرجستان می توان به مواردی از جمله مربیگری در باشگاه ها و یا مدارس اشاره نمود. هم چنین افراد می توانند ادامه تحصیل داده و وارد حوزه تدریس گردند. برای اخذ اطلاعات بیشتر در حوزه مهاجرت و دریافت پاسخ سوالات خود، همه روزه می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته تربیت بدنی در گرجستان

  1. مصطفی محبت گفت:

    سلام و عرض ادب دارم خدمت شما بنده مصطفی محبت فوق لیسانس تربیت بدنی با معدل 17گرایش فیزیولوژی ورزشی و دارای مدرک مربیگری درجه 2,و کارت مربیگری و تی اریکس و آمادگی جسمانی و دارای 5-6تا مدرک مربیگری چربی سوزی و سمینارها و کارگاه های ورزشی اخذ نمودم میخواستم برای مهاجرت به گرجستان بیایم و برای دکترا و تحصیل و کار اونجا باشم بنده با این شرایط میتونم بیام برای کشور گرجستان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی برای تحصیل توی گرجستان ندارید ولی در نظر داشته باشید که گزینه های مناسبی برای تحصیل در جهان وجود داره.
      توصیه می کنیم با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *