ویزای تحصیلی

مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین

مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین

آشنایی با مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین و شهریه های این کشور برای کسانی که علاقه مند هستند آرژانتین را برای تحصیل انتخاب کنند اهمیت زیادی دارد. البته اگر چه یکی از تعیین کننده ترین مسائل پیش از انتخاب کشور مورد نظر هزینه های زندگی و تحصیل در آن کشور است اما متقاضیان مهاجرت باید به موارد مهم تری از جمله میزان امنیت اقتصادی و اجتماعی، نرخ تورم و بیکاری و غیره نیز توجه کنند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین، شهریه مدارس و دانشگاه های آرژانتین و شرایط اقتصادی و اجتماعی این کشور اطلاعاتی ارائه شده است.

  • بهترین مقطع تحصیلی برای ورود به کشور آرژانتین کدام است؟
  • آیا این کشور مقصد مناسبی برای تحصیل به حساب می آید؟
  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف این کشور چقدر است؟
  • چگونه می توان در آرژانتین بورسیه دریافت کرد؟

آشنایی با مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین

تحصیلات در آرژانتین 4 مرحله دارد: دوره مهدکودک و پیش دبستانی (kindergarten, educación inicial)، دوره ابتدایی (educación primaria)، دوره متوسطه (educación secundaria) و دوره آموزش عالی (educación superior). نظام تحصیلی در مدارس آرژانتینی 2 نوع است که انتخاب یکی از این 2 نوع اجباری است یعنی تمامی دانش آموزان در آرژانتین باید مدرک دیپلم را اخذ نمایند و تا انتهای سال آخر دبیرستان تحصیل کنند. منتهی یکی از نظام های تحصیلی در مدارس آرژانتینی شامل 2 دوره 6 ساله است (ابتدایی و متوسطه) ولی در نظام تحصیلی دیگر در این کشور دوره ابتدایی 7 ساله و دوره متوسطه 5 ساله به اتمام می رسد. جدول ذیل سن حضور در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین را نشان داده است:

سطحسناجباری یا اختیاری
مهدکودک و پیش دبستانی5اجباری
دوره ابتدایی6 تا 11اجباری
دوره دبیرستان12 تا 17اجباری
دوره دانشگاه18 به بعداختیاری

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین

تحصیلات در دوره آموزش اجباری 12 ساله در آرژانتین رایگان می باشد؛ البته کسانی که وارد مدارس بین المللی شوند باید سالیانه شهریه پرداخت نمایند. صرف نظر از رشته انتخابی و مقطع تحصیلی که در میزان شهریه دانشگاه های آرژانتین تاثیرگذار است به طور کلی در دانشگاه های آرژانتین هم وضعیت مشابهی با مدارس وجود دارد که در جدول زیر به آن پرداخته شده است:

شهریه سالیانه دانشگاه های دولتی آرژانتینشهریه سالیانه دانشگاه های خصوصی آرژانتین
رایگان5000$ تا 15000$ (دلار آمریکا)

دروس تدریس شده در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین

در دانشگاه ها که دانشجویان با توجه به این که چه رشته ای را انتخاب کرده باشند واحدهای متفاوتی باید بگذرانند مثلا یکی از دروس دانشجویان رشته پزشکی ژنتیک است در حالی که از جمله دروس دانشجویان حقوق می توان به حقوق مدنی، حقوق جزا، آیین دادرسی مدنی و غیره اشاره نمود. در مدارس آرژانتین اما دروسی اجبارا تدریس می شوند که عبارت هستند از:

  • ریاضیات
  • ادبیات اسپانیایی
  • جغرافیای آرژانتین و جهان
  • زیست شناسی
  • فیزیک
  • تاریخ آرژانتین و جهان
  • روانشناسی
  • موسیقی
  • سیاست
  • زبان خارجه (انگلیسی یا فرانسوی)

دروس تدریس شده در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین

شرایط محیط آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین

لازم به ذکر است چه دانشجویان و چه دانش آموزان در دانشگاه ها و مدارس آرژانتینی در هفته از دوشنبه تا جمعه سر کلاس حاضر می شوند و 2 روز شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته محسوب می گردد. همچنین مدارس آرژانتین معمولا 2 شیفته هستند به این صورت که گروهی از دانش آموزان در شیفت اول از ساعت 8:15 صبح تا 12:15 ظهر و گروهی از دانش آموزان در شیفت دوم از ساعت 13:00 تا ساعت 17:15 تحصیل می نمایند. دانش آموزان آرژانتینی در غالب مدارس این کشور ضرورتی ندارد یونیفورم بپوشند؛ در واقع می توان آرژانتین را یکی از کشورهای آمریکای جنوبی دانست که مدارس آن شباهت زیادی با مدارس اروپایی دارد. شایان توجه است که در آرژانتین 1 سال تحصیلی 200 روز به طول می انجامد به این صورت که مدارس از ماه مارس تا دسامبر باز هستند.

البته مدارس آرژانتین در تعطیلات ملی و مذهبی از جمله روز عید پاک تعطیل خواهند بود به علاوه 2 هفته تعطیلات در ماه جولای هر سال. باید توجه داشت که در آرژانتین به تحصیلات توجه زیادی می شود به همین دلیل تحصیل در مدارس و دانشگاه های دولتی رایگان شده تا اقشار کم درآمد به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازنمانند. همین سیاست دولت آرژانتین منجر شده است که نرخ باسوادی در آرژانتین 98% باشد که در میان کشورهای حوزه آمریکای لاتین بهترین آمار است.

سیستم نمره دهی در مقاطع مختلف آرژانتین

در غالب مدارس آرژانتینی و همچنین دانشگاه های این کشور (چه دولتی و چه خصوصی) نظام نمره دهی ذیل وجود دارد:

نمرهبازه ای که نمره یادشده آن را شامل می شودتوضیحات نمره
A9.00 تا 10.00فوق العاده عالی
A-8.00 تا 8.99خیلی خوب
B+7.00 تا 7.99خوب
B6.00 تا 6.99متوسط
C4.00 تا 5.99در حد گذراندن واحد کافی است
F0.00 تا 3.99در حد گذراندن واحد کافی نیست

فرصت های حیاتی در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین فرصت های حیاتی را برای تمامی متقاضیان تحصیل در آرژانتین ارائه کرده است. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

فرصت های حیاتی در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتینتوضیحات
مهارت انگلیسیبا توجه به شاخص مهارت انگلیسی منتشر شده توسط Education First مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین تا حد زیادی بالاترین سطح مهارت زبان انگلیسی را دارند.
برنامه های مبادلهبرنامه های مبادله و مشارکت با موسسات آموزش عالی در آرژانتین یکی از فرصت های حیاتی برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور می باشد.
تحصیل در مقاطع کارشناسیتحصیل در مقاطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی این کشور بدون شهریه است.

در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین اطلاعاتی ارائه شد.

کلیدی ترین سوالات در خصوص مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • روند اخذ ویزا برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن آمریکایی، روند درخواست ویزا جهت تحصیل در مقاطع مختلف در آرژانتین در کوتاه ترین زمان ممکن در کنسولگری های این کشور صورت می گیرد.
  • آیا تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین با موانع زبانی همراه است؟ یکی از اصلی ترین چالش های اتباع کشورهای خارجی در این کشور، وجود موانع زبانی گسترده برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *