ویزای تحصیلی

مقایسه تحصیل در اسپانیا و پرتغال

مقایسه تحصیل در اسپانیا و پرتغال

از راه های رایج برای مهاجرت به کشور پرتغال و کشور اسپانیا مهاجرت تحصیلی به این دو کشور است، برای تحصیل در کشورهای نامبرده شرایط و مقرراتی خاصی در نظر گرفته شده است. توجه به تحصیل در پرتغال و اسپانیا سبب شده است تا مقایسه تحصیل در اسپانیا و پرتغال یک مسئله مهم قلمداد شود و مورد بررسی متقاضیان تحصیل قرار گیرد.

با توجه به افزایش درخواست متقاضیان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو قصد دارند به این موضوع بپردازند و شما را از شرایط تحصیل در این دو کشور مطلع سازند. کشور پرتغال غربی ترین کشوراروپا بوده و به همراه تنها همسایه خود یعنی اسپانیا شبه جزیره ایبری را تشکیل می دهند. واحد پول رایج در این دو کشور نیز یورو است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در این دو کشور تا پایان ما را همراهی کنید.

  • تفاوت تحصیل در پرتغال و اسپانیا در چیست؟
  • برای تحصیل در این دو کشور باید به چه زبانی تسلط داشت؟
  • هزینه تحصیل در اسپانیا و پرتغال چه تفاوت هایی دارد؟
  • شرایط دانشگاه های این دو کشور از نظر جایگاه علمی چگونه است؟
  • مزایای تحصییل در اسپانیا به نسبت پرتغال چیست؟

مقایسه شرایط تحصیل در اسپانیا و پرتغال

کیفیت آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور پرتغال و کشور اسپانیا در سطح بالایی قرار دارد، مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های این دو کشور در سراسر دنیا معتبر است. شرایط تحصیل در دانشگاه های این دو کشور به شرح ذیل است.

پارامترکشور اسپانیاکشور پرتغال
زبان تدریس دروسدروس تحصیلی در دانشگاه های اسپانیا به زبان اسپانیایی و زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل به زبان اسپانیایی را دارند ولی به این زبان تسلط ندارند باید پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزشی زبان شرکت کنند.دروس تحصیلی در دانشگاه های پرتغال به زبان پرتغالی و زبان انگلیسی تدریس می شود. برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک IELTS 6-6.5 ارائه شود. اگر قصد ادامه تحصیل به زبان پرتغالی را دارید می توانید پیش از ورود به دانشگاه در دوره های فشرده و نیمه فشرده آموزش زبان شرکت کنید.
تحصیل در رشته های پزشکیامکان تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های اسپانیا وجود دارد و طول مدت تحصیل در رشته های پزشکی بین 5 تا 6 سال است.در کشور پرتغال امکان تحصیل در رشته های پزشکی وجود دارد، اغلب دانشگاه های پزشکی این کشور دارای رتبه زیر 400 می باشند.
بورسیه تحصیلیامکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود داردامکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد
شرایط پذیرشارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات+ شرکت در دوره های 5 تا 9 ماهه و پس از آن شرکت در آزمون ورودی+ ارائه مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیاییارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات+ شرکت در آزمون GRE یا GMAT (برای تحصیل در مقطع دکتری)+ ارائه مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی

مقایسه شرایط تحصیل در اسپانیا و پرتغال

مقایسه هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا و پرتغال

در رابطه شهریه دانشگاه های پرتغال می توان گفت هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی این کشور بین 800€ تا 1280€ (یورو) و هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بین 5500€ تا 18000€ (یورو) است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سالانه بین 13800€ تا 16500€ (یورو) است و اما هزینه تحصیل در مقطع دکتری تا 25000€ (یورو) در سال میرسد. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند به طور کلی هزینه های زندگی در پرتغال 28% بالاتر از هزینه های زندگی در ایران است. برای زندگی دانشجویی در این کشور باید سالانه مبلغ 2700€ (یورو) در نظر داشته باشید.

شهریه دانشگاه های اسپانیا نیز با توجه به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3000€ تا 5000€ (یورو)، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 6000€ تا 8000€ (یورو) است. اما تحصیل در مقطع دکتری در کشور اسپانیا رایگان بوده و دانشجویان تنها باید هزینه خدمات دانشجویی که سالانه 700€ (یورو) می باشد را پرداخت کنند. هزینه های زندگی در این کشور در تمامی نقاط یکسان نیست علاوه بر این هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی دانشجویان متفاوت است برای بررسی هزینه های زندگی در کشور اسپانیا به مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا بپردازید.

کار ضمن تحصیل در اسپانیا و پرتغال

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های پرتغال و اسپانیا این است که دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال به این صورت است که دانشجویان می توانند با توجه به مقطع تحصیلی در ساعات مشخص مشغول به کار شوند. در کشور اسپانیا نیز دانشجویان می توانند با توجه به مقطع تحصیلی خود در ساعات در نظر گرفته شده مشغول به کار شوند.

پارامترکشور اسپانیاکشور پرتغال
اجازه کار در مقطع تحصیلی کارشناسی10 ساعت در طول هفته10 ساعت در طول هفته
اجازه کار در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد20 ساعت در طول هفته20 ساعت در طول هفته
اجازه کار در مقطع تحصیلی دکتری30 ساعت در طول هفته30 ساعت در طول هفته

در این مقاله به مقایسه تحصیل در پرتغال و اسپانیا پرداخته شد، متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در این دو کشور یا سایر کشورهای اروپایی با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *