مهاجرت

مقایسه زندگی در آمریکا و کره جنوبی

مقایسه زندگی در آمریکا و کره جنوبی

مقایسه زندگی در آمریکا و کره جنوبی برای برخی از علاقه مندان حائز اهمیت است چراکه این 2 کشور جزو توسعه یافته ترین کشورهای دنیا هستند. البته کسانی که طرفدار کره جنوبی هستند اگرچه امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارند، برای زندگی در این کشور باید به زبان کره ای نیز تسلط داشته باشند. در حالی که در آمریکا تنها تسلط به زبان انگلیسی کافی است؛ هرچند طی چند سال اخیر اخذ ویزای آمریکا برای شهروندان برخی از کشورهای دنیا دشوار شده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مقایسه زندگی در آمریکا و کره جنوبی به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • بازار کار در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
  • متوسط درآمد ماهانه در آمریکا بیشتر است یا کره جنوبی؟
  • تورم و هزینه زندگی در آمریکا و کره جنوبی چه تفاوتی دارد؟
  • نظام آموزشی دو کشور چه تفاوت هایی دارد؟
  • محدودیت های مهاجرت به دو کشور چیست؟
  • شرایط زندگی ایرانی ها در کدام کشور می تواند بهتر باشد؟

مقایسه هزینه زندگی در آمریکا و کره جنوبی

هزینه زندگی در آمریکا و کره جنوبی نسبتا بالاتر از بسیاری دیگر از کشورهای دنیا از جمله کانادا، چین، ایتالیا و غیره است؛ منتهی کره جنوبی در مقایسه با آمریکا ارزان تر است. البته میزان دقیق هزینه زندگی در تمام کشورهای دنیا بستگی به سبک زندگی هر فردی نیز دارد؛ با این حال متوسط هزینه زندگی ماهانه در کره جنوبی $1576 (دلار آمریکا) و در آمریکا حدود $3039 (دلار آمریکا) می باشد. برای بررسی بهتر هزینه ها، در جدول ذیل قیمت برخی از اقلام و خدمات در 2 کشور مذکور طی سال 2023 بیان شده است:

اقلام و خدماتمتوسط قیمت در کره جنوبی به دلارمتوسط قیمت در آمریکا به دلار
1 وعده غذایی در رستوران معمولی$6.94$20
1 وعده غذایی در شعب مک دونالد$38.56$75
1 بطری شیر 1 لیتری$2.15$1.04
1 قالب 500 گرمی نان$2.92$3.60
1 شانه 12 عددی تخم مرغ$3.39$3.92
بلیت 1 طرفه وسایل نقلیه عمومی$1.06$2.50
بهای ماهانه خدمات آب، برق و غیره$46.28$80
حق عضویت ماهانه باشگاه ورزشی$47.91$60.33
اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه$505$1844
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه$1489$3080

البته اگرچه 2 کشور فوق جزو مقصدهای پرهزینه مهاجرتی محسوب می شوند، سطح درآمد مردم آن ها نیز بالا است. یعنی برای کسانی که شغل تمام وقتی در آمریکا یا کره جنوبی دارند، پرداخت هزینه های زندگی به هیچ وجه سخت نیست. همچنین لازم به ذکر است که نرخ تورم در کشورهای مذکور پایین است در نتیجه قدرت خرید مردم به مرور کاهش پیدا نمی کند؛ برای بررسی بهتر این موضوع در نمودار ذیل تورم در کره جنوبی و آمریکا طی چند سال مقایسه شده است:

مقایسه نرخ تورم در آمریکا و کره جنوبی

مقایسه بازار کار و زندگی در آمریکا و کره جنوبی

شرایط کاری در آمریکا و کره جنوبی نسبتا خوب است؛ البته فرصت های شغلی بیشتری در کره جنوبی وجود دارد منتهی باید توجه داشت در غالب مشاغل کره جنوبی تسلط داشتن به زبان کره ای الزامی است. در واقع مردم کره جنوبی اکثر آشنایی زیادی با زبان انگلیسی ندارند و حتی دانشجویان نیز برای گذران زندگی در این کشور ناچار به تسلط به زبان رسمی این کشور هستند؛ اگرچه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در کره وجود دارد. در نمودار ذیل نرخ بیکاری در آمریکا و کره جنوبی طی سال 2023 با هم مقایسه شده است:

نرخ بیکاری در آمریکا و کره جنوبی طی سال 2023

البته یکی از مزایای آمریکا نسبت به کره جنوبی بیشتر بودن سطح درآمد در آمریکا می باشد. هرچند میزان دقیق درآمد را عوامل مختلفی از جمله جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه کار و غیره تعیین می کند؛ با این وجود برای بررسی بهتر در ادامه متوسط درآمد ماهیانه در کره جنوبی و آمریکا طی سال 2023 مقایسه شده است:

متوسط درآمد ماهیانه در کره جنوبی و آمریکا طی سال 2023

مقایسه تحصیل و زندگی در آمریکا و کره جنوبی

هزینه زندگی در کره جنوبی و شهریه دانشگاه های آن کم تر از آمریکا است اما در مقابل رنکینگ دانشگاه های آمریکایی بالاتر می باشد. میزان دقیق شهریه در کره جنوبی با توجه به نوع دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی سالانه بین 2000$ تا 25000$ (دلار آمریکا) و در آمریکا بین 5000$ تا 56000$ (دلار آمریکا) می باشد. در جدول ذیل نیز رنکینگ جهانی QS دانشگاه های کره جنوبی طی سال 2024 بررسی شده است:

نام دانشگاهرتبه بین المللیرتبه ملی
دانشگاه ملی سئول411
موسسه پیشرفته علوم و فناوری کره562
دانشگاه یونسی763
دانشگاه کره794
دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ1005
دانشگاه سونگ یونک وان1456
دانشگاه هانیانگ1647
موسسه علم و فناوری ملی اولسان2668
موسسه علم و فناوری دایگو جیونگ بوک3079
موسسه علم و فناوری گوانگ جو32810

مقایسه تحصیل و زندگی در آمریکا و کره جنوبی

در جدول ذیل نیز بهترین دانشگاه های آمریکا و رنکینگ آن ها در سال 2024 بیان گردیده است:

رتبه بین المللی در رنکینگ QSعنوان دانشگاهامتیاز دانشگاه
1موسسه فناوری ماساچوست (MIT)100
4دانشگاه هاروارد98.3
5دانشگاه استنفورد98.1
10دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)90.4
11دانشگاه شیکاگو90.3

خرید ملک در آمریکا و کره جنوبی

خرید ملک غیرمنقول با توجه به این که مربوط به نظم عمومی هر کشوری است، در برخی از کشورهای دنیا برای اتباع خارجی ممنوع شده است؛ اما در کره جنوبی مجاز است. همچنین خرید ملک خارجی ها در کره جنوبی تابع قانون “تهیه ملک غیرمنقول توسط بیگانگان” و “قانون ثبت ملک” این کشور است. در آمریکا نیز این امکان وجود دارد یعنی افراد صرف نظر از تابعیت اجازه خرید ملک در آمریکا را خواهند داشت.

نکته مهم دیگر در بحث مقایسه کشورهای مذکور این است که آمریکا کشوری مهاجرپذیر است در حالی که کره جنوبی رویکرد مهاجرپذیرانه ای ندارد. همچنین برای مهاجرت به کره جنوبی تسلط به زبان کره ای ضروری است اما زبان رسمی در آمریکا انگلیسی است و برای پیدا کردن کار تنها کافی است افراد مهارت های شغلی زیادی داشته باشند و به زبان انگلیسی نیز متناسب با حرفه خود مسلط باشند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به مقایسه زندگی در آمریکا و کره جنوبی پرداخته شد.

4/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مقایسه زندگی در آمریکا و کره جنوبی

  1. ウィザード گفت:

    صدرصد آمریکا اصلا با کره قابل مقایسه نیست

    1. امیر جلالی گفت:

      هر فرد با توجه به شرایط خودش این برتری رو سنجش می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *