ویزای تحصیلی

ارزان ترین دانشگاه های اسکاتلند

ارزان ترین دانشگاه های اسکاتلند

شناخت ارزان ترین دانشگاه های اسکاتلند می تواند به دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در اسکاتلند در سال 2024 را دارند کمک نماید. اسکاتلند دارای سیستم آموزشی بسیار مشهور و دانشگاه های سطح بالا همانند گلاسکو، ادینبرو و آبردین می باشد و به همین دلیل هر سال بیش از 50000 دانشجو از بیش از 180 کشور جهان برای تحصیل وارد اسکاتلند می شوند. این کشور همچنین به پرورش افراد متفکر خلاق معروف است.

در ادامه مقاله حاضر که توسط اعضای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است علاوه بر معرفی ارزان ترین دانشگاه های اسکاتلند به بررسی شهریه ها و هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نیز می پردازیم:

  • شرایط تحصیل در اسکاتلند برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • آیا می توان در اسکاتلند به صورت رایگان تحصیل کرد؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور کدامند؟
  • بورسیه تحصیلی در کدام دانشگاه های اسکاتلند بهتر است؟
  • چه کسانی می توانند در اسکاتلند به صورت رایگان تحصیل کنند؟

شهریه دریافتی دانشگاه های اسکاتلند از دانشجویان بین المللی

شهریه دانشگاه های اسکاتلند بستگی به کشور محل اقامت دانشجو و این مطلب دارد که آیا دانشجو اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یا انگلستان، ایرلند شمالی و ولز می باشد یا دانشجوی بین المللی از سایر کشورهای جهان است. دانشجویان بین المللی که تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند باید در هر دو سطح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی شهریه پرداخت کنند و شهریه ها بسته به دانشگاه انتخابی، مقطع تحصیلی و رشته دانشجو متغیر است. شهریه دریافتی از دانشجویان بین المللی در اسکاتلند در مقطع کارشناسی £10000 تا £26000 (پوند) و در مقطع تحصیلات تکمیلی £15000 تا £30000 (پوند) می باشد.

بورس تحصیلی روشی عالی برای تأمین هزینه های تحصیل در اسکاتلند به خصوص برای دانشجویان بین المللی می باشد. دانشگاه های اسکاتلند برای دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بورس های تحصیلی ارائه می کنند. یکی از برنامه های محبوب بورس در اسکاتلند، بورس های تحصیلی Saltire می باشد که توسط دولت اسکاتلند حمایت مالی می شود.

شهریه ارزان ترین دانشگاه های اسکاتلند در سال 2024

اعزام دانشجو به اسکاتلند نسبت به برخی کشورهای اروپایی می تواند ارزان تر باشد. جدای از شهریه پرداختی به دانشگاه، دانشجویان بین المللی باید هزینه ویزا، محل اقامت، کتاب و سایر هزینه های ضروری تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند. به عنوان مثال، هزینه زندگی در اسکاتلند 20% کمتر از لندن است. علاوه بر این، در اسکاتلند دانشگاه های دارای رتبه برتر و ارزان بسیاری وجود دارد.

نمودار زیر 10 دانشگاه ارزان اسکاتلند و حداقل شهریه سالانه آن ها بر حسب دلار آمریکا در سال 2024 را نشان می دهد:

حداقل شهریه سالیانه ارزان ترین دانشگاه های اسکاتلند

همان طور که ملاحظه می شود دو دانشگاه غرب اسکاتلند و دانشگاه هایلندز اند آیلندز حداقل شهریه دانشگاهی ($14625 (دلار آمریکا)) را در بین دانشگاه های ارزان اسکاتلند دارند. براساس رتبه بندی دانشگاهی جهانی در سال 2024 دانشگاه غرب اسکاتلند نهمین دانشگاه برتر منطقه است. همچنین، مطابق این رتبه بندی دانشگاه داندی که جزو دانشگاه های ارزان اسکاتلند به شمار می آید پنجمین دانشگاه برتر این کشور می باشد. به علاوه، دانشگاه ادینبورگ ناپیر محل تحصیل 9500 دانشجوی بین المللی از 140 کشور جهان می باشد.

معرفی ارزان ترین دانشگاه اسکاتلند در سال 2024

در جدول زیر ارزان ترین دانشگاه های اسکاتلند در سال 2024 را معرفی می کنیم:

نام دانشگاهسال تاسیسشهردانشکده ها
دانشگاه غرب اسکاتلند1897گلاسکودانشکده تجارت و صنایع خلاق، دانشکده علوم محاسباتی، مهندسی و فیزیکی، دانشکده علوم تربیتی و اجتماعی، و دانشکده علوم بهداشت و زندگی
دانشگاه هایلندز اند آیلندز2011اینورنسداشکده هنر، علوم انسانی و تجارت، و دانشکده علوم، بهداشت و مهندسی
دانشگاه گلاسکو کالدونیان1993گلاسکودانشکده مهندسی و محیط شهری، دانشکده بازرگانی، دانشکده حقوق و علوم اجتماعی، دانشکده بهداشت، دانشکده مهندسی و کامپیوتر، و دانشکده علوم زیستی
دانشگاه استرلینگ1967استرلینگدانشکده علوم اجتماعی، دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده علوم طبیعی، دانشکده علوم بهداشت و ورزش، و دانشکده مدیریت
دانشگاه آبرتی داندی1888داندیدانشکده طراحی و انفورماتیک، دانشکده علوم کاربردی، دانشکده تجارت، حقوق و علوم اجتماعی، و دانشکده تحصیلات تکمیلی
دانشگاه کوئین مارگارت1875ادینبرودانشکده هنر و علوم اجتماعی، دانشکده علوم بهداشت، و دانشکده مدیریت
دانشگاه ادینبورگ ناپیر1964ادینبرودانشکده تجارت، دانشکده علوم کاربردی، دانشکده هنر و صنایع خلاق، دانشکده محاسبات، دانشکده مهندسی و محیط ساخته شده، دانشکده بهداشت و مراقبت های اجتماعی.
دانشگاه داندی1881داندیدانشکده هنر و طراحی، دانشکده تجارت، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده علوم تربیتی و خدمات اجتماعی، دانشکده علوم بهداشت، دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم زیستی، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم و مهندسی، و دانشکده علوم اجتماعی
دانشگاه رابرت گوردونقرن 18آبردیندانشکده تجارت، دانشکده هنر، دانشکده معماری و محیط ساخته شده، دانشکده مطالعات اجتماعی کاربردی، دانشکده علوم محاسباتی و رسانه های دیجیتال، دانشکده تجارت خلاق و فرهنگی، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم بهداشت، دانشکده حقوق، دانشکده پرستاری و مامایی، و دانشکده داروسازی و علوم زیستی

در ضمن، تحصیل در دانشگاه های اسکاتلند برای دانشجویان اسکاتلندی یا تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا رایگان می باشد.

معرفی ارزان ترین دانشگاه اسکاتلند

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در اسکاتلند

هزینه تحصیل و زندگی در اسکاتلند در شهری مثل گلاسکو معادل $25000 (دلار) در سال می باشد. متوسط هزینه های دانشجویی ماهیانه در شهری مانند گلاسکو (بسته به سبک زندگی) عبارت است از:

  • محل اقامت: ₤430 (پوند)
  • اینترنت و تلفن همراه: ₤30 (پوند)
  • خرید مواد غذایی: ₤70 (پوند)
  • حمل و نقل محلی: ₤80 (پوند)
  • فعالیت های اجتماعی: ₤150 (پوند)
  • کتاب و چاپ: ₤60 (پوند)
  • در مجموع: ₤820 (پوند)

البته هزینه های زندگی ماهیانه ممکن است در مکان هایی ماند کالدونیان کورت کمتر باشد. شهرهای ادینبرو، گلاسکو و آبردین اغلب در میان ارزان ترین شهرهای دانشجویی در بریتانیا به شمار می آیند. یک شغل دانشجویی می تواند هم برای به دست آوردن تجربه کاری قبل از فارغ التحصیلی ارزشمند باشد و هم هزینه های زندگی دانشجویی را پوشش دهد. در صورت تحصیل در اسکاتلند به عنوان دانشجوی بین المللی با ویزای Tier 4 می توان به طور معمول تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار بود. همچنین دانشجویان بین المللی مجاز هستند به مدت 2 سال پس از فارغ التحصیلی در بریتانیا بمانند تا برای خود کار پیدا کنند. علاقه مندان به تحصیل در اسکاتلند برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص ارزانترین دانشگاه های اسکاتلند

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در خصوص ارزانترین دانشگاه های اسکاتلند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • شرایط پذیرش در ارزانترین دانشگاه های اسکاتلند برای اتباع کشورهای خارجی چگونه است؟ به طور طبیعی، شرایط پذیرش در ارزانترین دانشگاه های اسکاتلند به نسبت سایر موسسات آموزشی در این کشور ساده تر می باشد.
  • آیا برای تحصیل در ارزانترین دانشگاه های اسکاتلند باید در آزمون های ورودی شرکت کنیم؟ اغلب دانشگاه های ارزان در اسکاتلند از آزمون های ورودی برای پذیرش دانشجویان خود استفاده می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *