مهاجرت

مقایسه زندگی در موناکو و فرانسه

مقایسه زندگی در موناکو و فرانسه

مقایسه زندگی در موناکو و فرانسه میتواند نکات جالبی را نمایان کند چراکه موناکو به نوعی، بخشی از خاک فرانسه است اما کشوری مستقل بشمار می آید. با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان این حوزه، مهاجرت به موناکو را تنها مختص افراد سرمایه دار و ثروتمند می دانند این کشور در سال های اخیر با توسعه زیرساخت های بنیادین خود در زمینه های گوناگون اجتماعی شرایط مطلوبی برای تحصیل و کار اشخاص از اقشار مختلف را نیز فراهم آورده است. در سوی دیگر کشور فرانسه از دیرباز یکی از کشورهای فعال در عرصه هنر و مقصد مهاجران با اهداف گوناگونی نظیر تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد فرزند بوده است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله همراه شما عزیزان به تفصیل ویژگی های زندگی و همچنین مزایا و معایب دو کشور موناکو و فرانسه را بررسی خواهد نمود.

  • کیفیت زندگی در کدام یک از دو کشور فرانسه و موناکو بالاتر می باشد؟
  • آیا موناکو نیز همچون فرانسه از تعدد دانشگاه های ممتاز و معتبر برخوردار می باشد؟
  • متوسط درآمد افراد در هر یک از کشورهای مذکور چه اندازه است؟
  • آیا موناکو از قوانین فرانسه تبعیت می کند؟
  • محدودیت های زندگی در دو کشور چیست؟
  • فرایند مهاجرت به کدام کشور ساده تر است؟
  • پردرآمدترین مشاغل در هر یک از کشورهای فرانسه و موناکو کدامند؟
  • با توجه به همسایگی این دو کشور، آیا شرایط جوی و آب و هوای یکسانی در طول سال بر آن ها حاکم است؟

مقایسه کلی زندگی در موناکو و فرانسه

کشور موناکو جزء کوچک ترین سرزمین های جهان است و با توجه به اینکه تا سال 1860 میلادی تحت استعمار ایتالیا بوده و کمتر از دو صده است که دارای استقلال سیاسی می باشد، بسیاری از مردم این دو کشور همراه با فرانسه دارای آداب و رسوم و فرهنگ مشترکی هستند. شایان ذکر است که با گذشت سالیان دراز، همچنان قانون اساسی پادشاهی موناکو پیرو قوانین تنظیم شده در کشور فرانسه است. موناکو دارای یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در جهان بوده و افراد زیادی با هدف اشتغال و سرمایه گذاری در این کشور به اخذ ویزا مبادرت می ورزند؛ اما نرخ مالیات 19 درصدی وضع شده، شرایط را برای زندگی در شهرهایی چون موناکوویل دشوار و پیچیده کرده است. اگرچه زبان رسمی موناکو، فرانسوی اعلام شده است درصد قابل توجهی از شهروندان به زبان انگلیسی نیز مسلط می باشند.

مقایسه کلی زندگی در موناکو و فرانسه

به رغم اینکه 74% از جمعیت موناکو متعلق به مهاجرین بین المللی ساکن این کشور می باشد، شمار مهاجرین خارجی حاضر در فرانسه 6 میلیون نفر بوده و این رقم تنها 9% از جمعیت این کشور را در بر می گیرد.

اگرچه موناکو نیز دارای فضاهای گردشگری بسیاری بوده و کارشناسان به آن لقب بهشت گردشگران را داده اند، کشور فرانسه به علت گستردگی بیشتر و همچنین موقعیت های پر شمار شغلی و تحصیلی تنوع بیشتری را برای علاقه مندان فراهم آورده و باید خاطرنشان کرد سابقه کم نظیر فرانسه در عرصه های هنری و هنرمندان بی نظیر این کشور در طول تاریخ، همواره سبب جلب توجه علاقه مندان از اقصی نقاط دنیا به زندگی در این کشور بوده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی مشابه دو کشور موناکو و فرانسه، آب و هوای یکسانی در آن ها مشاهده شده و در اغلب ماه های سال دمای هوا معتدل می باشد.

مقایسه شرایط تحصیل در موناکو و فرانسه

کشور موناکو به علت جمعیت کمتر از 50000 نفری خود، تنها دارای یک دانشگاه بین المللی می باشد؛ تحصیل در این دانشگاه برای اغلب رشته های مهندسی به دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکانپذیر خواهد بود اما رشته های نظری چون شاخه های پزشکی در دوره های این دانشگاه گنجانده نشده اند. در کنار دانشگاه بین المللی IUM کالج Charles III College نیز به پذیرش افراد پرداخته و بورسیه های تحصیلی تا سقف 5000$ (دلار آمریکا) شرایط را برای تحصیل در این مراکز آسان خواهد نمود. از رشته های تحصیلی محبوب و پر طرفدار در موناکو می توان به MBA اشاره کرد که متوسط شهریه آن 12000€ (یورو) عنوان شده است. اگرچه دانشجویان خارجی حاضر در موناکو می توانند اقامت در خوابگاه را برگزینند، هزینه چندین برابری اجاره مسکن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، همواره از دلایل نارضایتی دانشجویان و سایر اقشار ساکن در موناکو بوده است.

مقایسه هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در موناکو و فرانسه

تحصیل در مدارس و دانشگاه های فرانسه اما دارای شرایط متفاوتی می باشد. متقاضیان تحصیل در این کشور قادر خواهند بود با شرکت در دوره های مقرر و دریافت مدرک B1 به سهولت مجوز ورود به دانشگاه های معتبری چون پاریسPSL را دریافت کنند. متوسط شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی 2770€ (یورو) تعیین شده درصورتیکه این رقم در دوره های ارشد رشته های مهندسی به 4800€ (یورو) افزایش خواهد یافت. برترین دانشگاه های فرانسه با توجه به امتیاز جهانی به شرح ذیل می باشند:

نام دانشگاهامتیاز جهانیرتبه در فرانسه
دانشگاه سوربن761
سوربن پاریس سیته732
پاریس PSL703

مقایسه شرایط زندگی در موناکو و فرانسه

متوسط درآمد شهروندان فرانسه در شهرهای اصلی نظیر پاریس 3500€ (یورو) می باشد و این درحالی است که در سایر نواحی به 2700€ (یورو) تنزل پیدا می کند. در طرف مقابل اما میانگین حقوق شاغلین در موناکو 4240€ (یورو) عنوان شده که بیشتر از فرانسه می باشد. علت این امر قطعا هزینه های بالاتر زندگی در موناکو می باشد؛ به گونه ای که حتی در مقایسه با آمریکا نیز دستیابی به رفاه اقتصادی در این کشور، نیازمند هزینه بیشتری متصور می گردد. هزینه زندگی در شهر پاریس 4900€ (یورو) به صورت ماهیانه تقریب زده شده و در وضعیت مشابه شهروندان موناکویی متحمل هزینه 12900€ (یورو) خواهند بود.

در بررسی های صورت گرفته در سال 2022 بر کیفیت زندگی افراد در کشورهای مختلف جهان، فرانسه توانست جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص دهد. شایان ذکر است که فاکتورهایی نظیر امنیت شغلی و نرخ بیکاری نیز در این بررسی لحاظ شده اند و با توجه به کاهش نرخ بیکاری فرانسه در سال جاری به 7% پیشرفت این کشور و جایگاه بهتر آن توجیه پذیر می باشد. در پایان امیدواریم شما عزیزان از مطالب ارائه شده استفاده کرده باشید؛ شما قادر خواهید با از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *