ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در آفریقای جنوبی

مقطع دکتری در آفریقای جنوبی

یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به آفریقای جنوبی، مهاجرت تحصیلی میباشد و مقطع دکتری در آفریقای جنوبی برای متقاضیان بین المللی امکان پذیر است. قوانینی برای تحصیل در این کشور در نظر گرفته شده است که رعایت آن الزامی می باشد. در حال حاضر بیشتر از 45 هزار دانشجو خارجی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می باشند. کیفیت آموزش در این کشور در سطح بالایی قرار دارد و دروس تحصیلی طبق استانداردهای جهانی آموزش داده می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه آموزشی تصمیم به ارائه اطلاعات در رابطه با مقطع دکتری در آفریقای جنوبی گرفته است. اگر قصد ادامه تحصیل در کشور آفریقای جنوبی را دارید تا پایان ما را همراهی کنید.

بررسی مقطع دکتری در آفریقای جنوبی در 2024

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های آفریقای جنوبی را دارید باید بدانید که با تحصیل در این کشور از مزایایی بهره مند خواهید شد. در آفریقای جنوبی تجربه دانشگاهی بهتر و مناسب تری در مقایسه با دیگر دانشگاه های محبوب انگلیسی زبان مثل: انگلستان و آمریکا ارائه می شود. اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی به ایران بازگردید و مشغول به کار یا تحصیل شوید باید بدانید که تعدادی از دانشگاه های آفریقای جنوبی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. بیشتر دانشگاه های این کشور دارای امکانات آموزشی پیشرفته و مدرن، جوامع دانشجویی چند فرهنگی، فعالیت های اجتماعی و سیستم آموزشی مناسب برای دانشجویان است.


در دانشگاه های این کشور دروس تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند، دانشجویانی که دارای مدرک زبان معتبر IELTS 6 باشند می توانند بدون شرکت در دوره های زبان وارد دانشگاه شوند. در سال 2024 اگر دانشجو به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد باید پیش از ورود به دانشگاه در دوره های زبان در نظر گرفته شده شرکت نمایند.

شرایط مقطع دکتری در آفریقای جنوبی

طول مدت مقطع دکتری در آفریقای جنوبی به عوامل متعددی وابسته است، دانشجویانی که پروپوزال مناسبی ارائه نمایند می توانند در طول مدت 2 تا 2 و نیم سال مدرک مقطع دکتری خود را کسب نمایند. متقاضیانی که دارای مدرک زبان IELTS 6- 6.5 باشند می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری پذیرش دانشگاه های برتر و معتبر این کشور را به دست آورند. دانشجویان دکتری می توانند درخواست خود را برای TR یا TA ارائه نمایند و با دریافت تاییدیه استاد می توانند حقوق ماهیانه در نظر گرفته شده را دریافت نمایند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های برتر که نامشان در بین 400 دانشگاه برتر در دنیا قرار دارد، سالیانه بین 12000$ تا 20000$ (دلار آمریکا) می باشد.

اما برای تحصیل در سایر دانشگاه های این کشور باید سالیانه مبلغی بین 3000$ تا 5000$ (دلار آمریکا) بابت شهریه پرداخت نمایید. لازم به ذکر است دانشجویان ممتاز و برتر می توانند در ترم اول هزینه محل سکونت و زندگی را از دانشگاه دریافت نمایند. دانشجویانی که دارای شرایط لازم باشند می توانند از بورس های تحصیلی در نظر گرفته شده نیز استفاده نمایند. برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی به مقاله بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی مراجعه نمایید.

شرایط مقطع دکتری در آفریقای جنوبی

اخذ ویزای مقطع دکتری در آفریقای جنوبی

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در آفریقای جنوبی را دارید باید در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورید، پس از آن باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایید. جهت دریافت ویزای تحصیلی لازم است مدارک زیر را تهیه و سفارت خانه آفریقای جنوبی ارائه نمایید:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن 24 ماه اعتبار
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی ازدواج یا طلاق

شرایط کار ضمن تحصیل در آفریقای جنوبی

دانشجویانی که مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در آفریقا هستند می توانند در طول تحصیل در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند. دانشجویان مقطع دکتری می توانند در طول هر هفته به مدت 30 ساعت کار کنند و به ازای هر ساعت کار مبلغی بین 5$ تا 8$ (دلار آمریکا) دریافت می کنند. مشاغل دانشجویی شامل: کارهای خدماتی، کارهای دانشگاهی و شغل های مرتبط با رشته تحصیلی دانشجو می باشند. باید به این نکته اشاره کرد که یافتن کارهای نیمه وقت در آفریقای جنوبی آسان نمی باشد و اغلب بومیان با دریافت حقوق کمتری در این مشاغل مشغول به کار می شوند.

هزینه های زندگی در کشور آفریقای جنوبی

دانشجویان باید علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی با توجه به شهر، سبک زندگی فرد متفاوت می باشد. به طور میانگین متقاضی باید ماهانه مبلغی بین 500$ تا 700$ (دلار آمریکا) بابت هزینه زندگی در این کشور در نظر بگیرد. هزینه های زندگی شامل هزینه محل اقامت، کتب، حمل و نقل، پوشاک و خورد و خوراک می شود، برای کسب اطلاع از ریز هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به مقاله هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی مراجعه نمایید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با مقطع دکتری در آفریقای جنوبی به دست آوردید، اگر خواستار دریافت اطلاعات بیشتری هستید می توانید با کارشناسان و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *