ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در اسلوونی

مقطع دکتری در اسلوونی

مقطع دکتری در اسلوونی از جمله بهترین مقاطعی است که در این کشور اروپایی می تواند از آن بهره برد اما در اروپا از بهترین ها نیست. در این کشور نیز همانند سایر کشورهای دنیا قوانین و شرایطی برای تحصیل وضع شده است. اسلوونی در قاره اروپا (جنوب اروپا مرکزی) واقع شده و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود. مردم این کشور به زبان اسلوونیایی به مکالمه می پردازند. همچنین شهروندان اسلوونی به زبان آلمانی نیز تسلط دارند.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسلوونی در مقایسه با دیگر دانشگاه های اروپایی آسانتر می باشد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که هزینه های تحصیل در این کشور کم و مقرون به صرفه می باشد. مقاله پیش رو توسط کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت و در جهت ارائه اطلاعات در رابطه با مقطع دکتری در اسلوونی به نگارش درآمده است.

شرایط مقطع دکتری در اسلوونی در 2024

مدرک دانشگاه های اسلوونی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد، یه همین دلیل هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در مقطع دکتری به این کشور مهاجرت می کنند. بیشتر رشته های تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شوند، طول دوره تحصیل در این مقطع بین 2 تا 4 سال می باشد که این مدت با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد. برای تحصیل در این کشور لازم است متقاضیان ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورند، دانشجویان می توانند به 2 روش درخواست خود را ارائه نمایند.


  1. ثبت درخواست از طریق گواهی دیجیتال: در این روش متقاضیان درخواست خود را از طریق گواهی دیجیتال ارسال می نمایند. در این روش نیازی به پست کردن فرم پذیرش نمی باشد و متقاضی باید مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را همراه با شماره مرجع درخواست آنلاین ارسال نماید
  2. ثبت درخواست بدون گواهی دیجیتال: در این روش متقاضی باید فرم مربوطه را دریافت کرده و پس از تکمیل آن به همراه سایر مدارک مورد نیاز به دانشگاه ارائه نماید

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلوونی در 2024 عبارتند از:

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • ارائه پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • ارائه رزومه کامل و دقیق

شرایط مقطع دکتری در اسلوونی

اخذ ویزای دوره دکتری در اسلوونی

متقاضیان خارجی و بین المللی جهت تحصیل مقطع دکتری در اسلوونی باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، ویزای تحصیلی این کشور را نیز دریافت نمایند. جهت اخذ ویزا تحصیلی لازم است دانشجو مدارک ذیل را تهیه و در زمان مصاحبه به سفارت خانه یا کنسولگری این کشور ارائه نماید.

نکته: تمامی این مدارک باید به زبان اسلوونیایی ترجمه شوند و اعتبار آن ها باید برای مدت 3 الی 6 ماه باشد. همچنین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی را مطالعه نمایید.

  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه بیمه پزشکی

شهریه مقطع دکتری در کشور اسلوونی

یکی از سوالات دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری در اسلوونی را دارند در رابطه با هزینه های تحصیل است. هزینه های تحصیل با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد. به عنوان مثال متقاضیان برای تحصیل در رشته های هنر، علوم طبیعی و برنامه های فنی باید شهریه ای بالغ بر 6000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند و برای تحصیل در رشته های علوم اجتماعی باید مبلغ 4500$ (دلار دلار آمریکا) بپردازند.

علاوه بر هزینه های تحصیل در اسلوونی باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرید. هزینه های زندگی با توجه به منطقه اقامت شما متفاوت می باشد اما به طور کلی برای زندگی دانشجویی باید ماهیانه مبلغ 500$ تا 600$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایید که این مبلغ شامل هزینه های خوراک، حمل و نقل و خوابگاه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور پیشنهاد می شود به مقاله هزینه تحصیل و زندگی در اسلوونی مراجعه نمایید. باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان در طول دوران تحصیلی می توانند در طول هر هفته به مدت 20 ساعت در مشاغل پاره وقت کار کنند و با دریافت حقوق بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را تامین نمایند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با مقطع دکتری در اسلوونی کسب کردید، امید است که توانسته باشیم در این مقاله به سوالات شما در رابطه با مقطع دکتری در اسلوونی پاسخ داده باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید و از مشاوره های در نظر گرفته شده بهره مند شوید. همچنین می توانید در قسمت پایانی مقاله دیدگاه ها و پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ سوالات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *